DanielSchenström
Myrmidon
En tidigare tråd med liknande tema finns här.
Jag sökte på "långa kampanjer" och hittade inget på de första 10 sidorna av resultat som dök upp, jag hade ett minne om att det funnits en sån diskussion men den dök inte upp. Och inte var det länge sedan heller, så bra att du fiskade upp den.
Jag har alltid gillat tjocka böcker och långa filmer. Underhållning som ett slags sensory deprivation tank. Jag gillar, nej älskar, långa kampanjer. Sådan är jag bara.
Jag är också en stor fan av långformsunderhållning, så länge som den är bra i grunden. Gillar av den anledningen tv-serier och amerikanska superhjälteserier där mysterier kan växa fram, karaktärer utvecklas över tid, och många parallella berättelser/trådar får plats. Hur det var uppbyggt under Chris Claremonts tid på Uncanny X-Men är vad jag vill åt i mina rollspel.
Jag skulle tro att varje gång jag startar upp en kampanj som jag inte vet består av ett färdigt komplett fantasyäventyr eller äventyrsserie så tänker jag mig att den ska bli lång. Jag vill ju även spelleda en evighetskampanj i åtminstone AD&D en gång i mitt liv och spela i en dito. Samtidigt vet jag att jag är väldigt lättinspirerad och vill köra en kampanj i snudd på alla spel jag stött på och det är helt enkelt inte möjligt. Just nu är jag lite mer fokuserad på att avsluta kampanjer med målet att bara påbörja en för varje 2 som jag avslutar.