Hur lång var det längsta rollspelskampanj du spelat?

Hur lång var den längsta rollspelskampanj du spelat?

• 145+ spelmöten

Votes: 10 15.6%
  • 97-144 spelmöten (upp tillmotsvarande 1 spelmöte per månad i 12 år)

Votes: 6 9.4%
  • 49-96 spelmöten (upp till motsvarande 1 spelmöte per månad i 8 år)

Votes: 20 31.3%
  • 25-48 spelmöten (upp till motsvarande 1 spelmöte per månad i 4 år)

Votes: 18 28.1%
  • 13-24 spelmöten (upp till motsvarande 1 spelmöte per månad i 2 år)

Votes: 7 10.9%
  • 6-12 spelmöten (upp till motsvarande 1 spelmöte per månad i 1 år)

Votes: 1 1.6%
  • Upp till 6 spelmöten

• Jag bara drömmer om att spela kampaner

Votes: 0 0.0%
  • Jag är inte intresserad av kampanjspel

• Total voters
    64
Min äldsta kampanj började 2004, och spelade senaste spelmötet så sent som igår :)

Ska dock sägas att den varit i dvala några år mellan 2008 och 2011 ungefär. Och består av olika kampanjer som bildar ett större narrativ.

Så det hänger på vart definitionen är. Det är samma berättelser i ett sammanhängande narrativ i samma spelvärld, men inte samma regelsystem, jag har använt olika system beroende på vad jag velat få ut av spelet. Det började med DnD 3rd edition, gick till DnD 3.5, till 13th Age, till DoD 91, till Mythras till det nuvarande som är mer husregler än ett ensamt system längre, men tänk DoD 91 med Mythras/Runequest-detaljer och mycket egetsnickrat.

Om man bortser från den kampanjen så körde jag en Delta Green-kampanj till CoC i typ 7 år, och ett sammanhängande narrativ till DoDT i ca 5 år. Sen massor av kampanjer som gått 1-3 år.

Jag listar också alla spelmöten med dag, plats och deltagare.
Rollspelsverket borde fastställa en standard. Finns mycket information som skulle kunna vara relevant. Jag spelade till exempel med en snubbe som förde statistik över alla rollpersoners handlingar (fummel, misslyckat, lyckat, perfekt), tagen skada, utdelad skada samt antal sänkta motståndare. Sådant skulle rollspelsverket kunna samla in och analysera för att säkerställa att gemene man spelar på ett korrekt sätt.

Back