Så över 300 spelmöten och över 900 speltimmar. Imponerande. På den tiden hade jag dock personligen hellre spelat sex kampanjer á 50 spelmöten i olika världar och med olika regelsystem. För mig känns det mycket roligare.(vi spelade i snitt mellan 2-3 gånger i månaden och varje tillfälle var runt 3 timmar långt)
Med facit i hand, så ja. Det hade jag hellre gjort. Men då var det min enda spelgrupp och det hade inte blivit en grej att spela online.Så över 300 spelmöten och över 900 speltimmar. Imponerande. På den tiden hade jag dock personligen hellre spelat sex kampanjer á 50 spelmöten i olika världar och med olika regelsystem. För mig känns det mycket roligare.
Även knepigt att fråga om. Borde jag ha frågat om antal speltimmar istället (och förväntat mig att folk kan räkna ihop det)? Längden på spelmöten kan ju variera. Eller borde jag ha frågat om längden på en genomsnittlig kampanj, eller en önskvärd kampanj, istället? Hade det varit intressantare än den längsta? För egen del är den längsta i alla fall inte representativ för hur min kampanjer brukar se ut, och inte egentligen representativ för hur jag vill att mina kampanjer ska se ut.Gud vad knepigt att svara på.
Rollspelsverket föreslår att man mäter kampanjer i speltimmar, dvs antalet deltagare per påbörjad timme. Så en SL och fyra spelare som spelar i fyra timmar och en kvart = 25 speltimmar.Även knepigt att fråga om. Borde jag ha frågat om antal speltimmar istället (och förväntat mig att folk kan räkna ihop det)? Längden på spelmöten kan ju variera. Eller borde jag ha frågat om längden på en genomsnittlig kampanj, eller en önskvärd kampanj, istället? Hade det varit intressantare än den längsta? För egen del är den längsta i alla fall inte representativ för hur min kampanjer brukar se ut, och inte egentligen representativ för hur jag vill att mina kampanjer ska se ut.
Jag är väl medveten om det men det kändes enklare att fråga om spelmöten. Resultatet av mätningen skulle oavsett inte bli exakt eftersom folk minns fel, räknar fel, blandar ihop saker och så vidare.Skämt åsido så är spelmöte ett väldigt trubbigt verktyg för att mäta hur mycket folk spelar. Det kan vara en timme eller fjorton timmar.
Stiligt! Jag har själv först statistik, åtminstone delvis, men har slutat med det nu. Kändes viktigare att skriva och spela än att hålla på och dokumentera mitt spelande.Chockerande många verkar inte ens föra statistik över sina spelmöten ...
Jag spelar ju inte så ofta ...Stiligt! Jag har själv först statistik, åtminstone delvis, men har slutat med det nu. Kändes viktigare att skriva och spela än att hålla på och dokumentera mitt spelande.