Nekromanti Hur känner jag igen dig på gothcon/gothconpuben

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Jag kommer troligen att ha på mig en vit skjorta och ett par svarta "finbyxor". Man kommer att känna igen mig på min lite sura uppsyn (genetisk, jag är ganska glad men det når liksom inte ut, jag klandrar min mor), mitt charmiga sinnelag och på min totala brist på brister med undantag av bristen av närvaro på Gothcon...
 

Kim Eriksson

Veteran
Joined
18 Mar 2015
Messages
15
Jag ser inte helt ut som min profilbild men vissa likheter finns - ödla i sthlm är ju ett ord för såna som mig, men jag klär mig inte alls enligt gällande codex - helgröna vida byxor med massor av praktiska fickor + t-shirt (troligen med star trek-, lovecraft- eller rymdtema. Har så pass kortklippt hår att inte behöver bry mig om att försöka göra någon frisyr och allt kladd i ansiktet som jag ofta förväntas ha skippas alltid. Vidare så är jag inte så blyg utan kommer ta kontakt ifall jag nu känner igen någon, då läst alla andras beskrivningar. Mitt namn... ja, det står här intill. :)

Hoppas vi ses!
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
Jag kommer lite senare till Gothcon-pubben (runt 22 kanske).

Jag ser ut som en långhårig version av Notch, fast iklädd grå huvtröja och en t-shirt med Förbannads logga på.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Annat svar. Jag ser ut lite som DeBracy men inte lika sympatisk och senast jag kollade med mer grått i hår och skägg. :D

Edit: I alla fall var det så senast vi träffades.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Anarchclown;n83144 said:
Annat svar. Jag ser ut lite som DeBracy men inte lika sympatisk och senast jag kollade med mer grått i hår och skägg. :D

Edit: I alla fall var det så senast vi träffades.
Och inte lika blond.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Sant. För övrigt ser jag också ut som en lite längre, lättare version av Rymdhamster, men inte lika blond eller sympatisk. :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Anarchclown;n83147 said:
Sant. För övrigt ser jag också ut som en lite längre, lättare version av Rymdhamster, men inte lika blond eller sympatisk. :)
Plus glasögon.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Hår, ja. Kläder, också. Ful tysk brytning, check. Kramjunkie, yes. Button med namn, det också. Samt en asexual button.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,303
Location
Göteborg, Lindome
Jag är en grinig gammal gubbe i en typ tio-femton år gammal GothCon-tröja. Numera utan skägg. Hänger nog mest på min plats i rollspelsmakarrummet (det mindre rummet, antar jag).
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
gizmo;n83161 said:
Ful tysk brytning, check.
Jag lägger härmed in protest mot första ordet i ovan citerade mening då det enligt mina mätningar och kalkyler inte stämmer.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,091
Location
Göteborg
Som min avatar fast med glasögon...

Lite annorlunda uttryckt: en av de få som ser ut som en vanlig människa. Tja, förutom den långa svarta läderrocken, då...
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Alla ser ut ungefär som rollspelare förväntas se ut, kan man säga. Rollspelare och gamla rockers, mycket mörkt och lite märkligt mode.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Gurgeh;n83115 said:
<-----
Jag ser ut som mannen i mitten på den bilden, fast tio år äldre.
Lögn. Du ser ju precis identisk ut. Vad jag minns såg du likadan ut 1996 också. Jag har alltid trott att du är någon sorts robot eller liknande.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Och för att fortsätta på Reccas spår: jag kan väl förtydliga genom att säga att jag avviker genom att inte se ut som en rollspelare.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Vi inom Shaguliterna som arrangerar kommer att ha lila klädkod med skjortor, slipsar, flugor eller kravatter.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Om jag hade åkt på GothCon hade jag inte kunnat identifiera en enda av er utom JohanK baserat på hur ni beskriver er. Några av er använder ord på färger som jag inte ens läst i Necronomicon, och nämner plagg som jag måste gå en modekurs för att känna igen.

Ni gamla stötar kan väl dra på er t-shirten så att de andra har en chans att känna igen er. :grin:
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,752
Location
Göteborg
Jag har ganska genomsnittlig kroppsbehåring för en man i min ålder, men saknar hår på både naglar och knän, rosaaktiga bröstvårtor, svart/mörkblått navelludd, 41 i skostorlek, hudfärgat ansikte och kommer med stor sannolikhet att ha byxor på mig. Jag har inga lagningar i tänderna men ett ärr i sidan ungefär där njurarna sitter. Jag kännetecknas av min förkärlek för hongkongfilmer och spelledarlösa rollspel men kan antagligen enklast identifieras genom mitt fingeravtryck, som lutar ganska kraftigt på vänster tumme.
 
Top