Nekromanti Hur känner jag igen dig på gothcon/gothconpuben

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Ja jag känner ju igen en del forumiter, men jag känner ju inte igen tillräkligt mångaq av er och det är ju alltid kul att hälsa på nytt folk* så om du vill att jag eller någon annan på forumet ska gå fram och hälsa så kan du skriva hur du tror du kommer se ut under konventet.

Eftersom jag skapade tråden kanske jag ska börja
Jag kommer ha två dåliga dreads, nästan två nävar långt vågigt skägg jag är rakad på höger sida åvanför mitt öra för att visa en tatuering av ett gyllene äpple och röd/grön t-shirt samt svarta jeans.
Ser du mig utomhus (vilket är troligt om det inte är pubben) så kommer jag ha en hatt, skepparspipa och en grå militärrock med ving,muttrar istället för knappar.

*Om man gillar sånt det vill säga

/Luna Lovegood
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag tror att jag är ganska enkel att känna igen, har ett styck flätat skägg(eventuellt flätat i 2 flätor även i år), har shorts, _alltid_ bärandes på en rygga & en kamera i högsta hugg för att inte missa några eventuella episka foton... =)
Är även under medellängd...... =)
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
Johan K;n83016 said:
Jag tror att jag är ganska enkel att känna igen
Jag kände ju till och med igen dig nån gång helt oväntat i nåt nyhetsprogramm.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Luna Lovegood;n82835 said:
en tatuering av ett gyllene äpple och röd/grön t-shirt samt svarta jeans.
Jag läste verkligen ihop det här ett par tre-fyra gånger innan jag tog mitt förnuft till fånga.

Själv har jag skaffat en knapp med forumsnicket på så jag slipper hälsa på folk. Vill ni hälsa ändå har jag nyligen förnyat min garderob enligt temat "50 shades of blue". Jeans, nån form av blå skjorta och kort mörk frisyr runt en tämligen blek lekamen. Jag lär bo i Indierummet med korta exkursioner till kiosken och ISIS-rummet.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Jag har inte bästemt mig hur jag skall komma klädd än
Antligen kommer jag i jeans som är trasiga över högerknä och en röd t-shirt det står Tullcon på.

Eller så kommer jag i blåvita gummistövlar, organgeatajts ,avklippta jeans, en röd t-shirt med texten "screw tibet", en öppen blå vitrutig skjorta, en rödblårutig (skitful) slips. och en australian outback hat.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Jag ser ut precis som på min avatar. Möjligtvis något yngre. Dessutom kommer jag att ha slips.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Om jag kommer på puben kommer jag förmodligen att bära ett par Vass Old English II i färgen Museum Calf Plum (från garveriet Haas) med enkel Dainitesula.

På koventet kommer jag antingen att ha ett par svartvita italienska sneakers, ett par svarta Fred Perry-jympadojor, ett par ljusbruna gubbdoctormartensbroggar eller ett par Loake Badminton (beroende på väder och dagsform).
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Jag har manchesterbyxor, skägg och en grå kofta, om det inte är för varmt. Jag har troligen en butt med mitt nick på också.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
*skickar massa kärlek*

Ni är så himla underbara! Bara så att ni vet!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag är en småtjock, skäggig kille med svart tshirt. Borde vara lätt att känna igen. ;)
 

Cieylor

Veteran
Joined
18 Jan 2014
Messages
150
Om ni ser någon långhårig drasut som stryker runt och ser ensam och vilsen ut så kan ni kanske försöka prata med honom. Han kommer bara att mumla något obegripligt och skruva besvärat på sig, men han uppskattar det innerst inne.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Jag ser inte ut som min avatar, för det är en bild på någon annan. Jag är en ungdomlig typ (där "ungdomlig" på det här forumet får anses som allt under trettio års ålder) med lockig kalufs som ikväll lär klä mig i ett par jeans och en röd kabelstickad tröja. Ni hittar mig ofta i sällskap med de andra som paddlar i irc-kanalen. Emellanåt vågar jag mig ut ur min comfort zone och pratar med någon annan. Eventuellt kommer jag ha på mig en jätteful liten knapp med mitt namn på (om jag vågar ha på mig den).
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Det är bara att titta efter någon som ser ut ungefär som min profilbild. Eventuellt i närheten av Radioaktiv då och då. :)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
I år satsar jag på medelålderslooken. Jag bär förmodligen kläder (tajta jeans med turnups, svart pikétröja med röda och vita detaljer samt ljusgrå slipover) som jag accentuerar med skor (svarta brogues) och en frisyr (inverterad hockeyfrilla).
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
Glasögon och för många tatueringar. Sitter och snackar Symbaroum vid JR-bordet.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anarchclown;n83096 said:
Det är bara att titta efter någon som ser ut ungefär som min profilbild. Eventuellt i närheten av Radioaktiv då och då. :)
Pissar ut territoriet tidigt? ;)
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Haha... Insåg just att min post verkligen kan tolkas otroligt mycket mer aggressivt och obehagligt än jag planerat. Radioaktiv kommer att delta i typ hundra arrangemang och jag kommer mest att sitta i indierummet eller spelmakarrum eller liknande. Det var hon som hävdade att vi kommer att ses en del. :)
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,917
Location
The Culture
<-----
Jag ser ut som mannen i mitten på den bilden, fast tio år äldre.
 
Top