entomophobiac
Pistoler & Mord
Referensen är delvis menad med glimten i ögat, men ja, jag tycker Blades in the Dark är bland det mest svårlästa jag sett.Är den så hemskt formaterad? (Ej läst men varit sugen)
Referensen är delvis menad med glimten i ögat, men ja, jag tycker Blades in the Dark är bland det mest svårlästa jag sett.Är den så hemskt formaterad? (Ej läst men varit sugen)
Ja det där språket, det var nog ett av rollspelssveriges sämsta idéer på den här sidan millennieskiftetLite mer seriöst inhopp från mig med tanke på mitt taskiga färgeseende där jag har svårt att läsa om det är för lite kontrast mellan texten och bakgrunden, som till exempel Riotminds Drakar och Demoner och senare Trudvang. Men även min ADHD som fick panikångest när jag fick låna senaste åtgåvan av Neotech där skapande tror att alla som köper deras produkter är helt flytande i deras påhittade och extremt onödiga slangspråk.
Medhåll. Tyvärr gör det nästan spelet oläsbart för mig.Ja det där språket, det var nog ett av rollspelssveriges sämsta idéer på den här sidan millennieskiftet
Min teori är inte att det är språket, utan att man aldrig vet varför man läser något. 100 sidor in och jag visste fortfarande inte vad man gör i spelet.åtgåvan av Neotech där skapande tror att alla som köper deras produkter är helt flytande i deras påhittade och extremt onödiga slangspråk.
Det är mer språket; spelet är överpedagogiskt och krånglar till saker mer än förklarar dom. Hade säkert gått att förmedla effektivare på hälften så många sidor.Ser ut som de flesta rpg-böcker jag bläddrat i. Lite tråkiga men läsbara, men texten ska ju bara läsas inte njutas (?).
Det är mer språket; spelet är överpedagogiskt och krånglar till saker mer än förklarar dom. Hade säkert gått att förmedla effektivare på hälften så många sidor.