BeansMoster
Veteran
- Joined
- 4 Feb 2024
- Messages
- 7
Eller alldeles för korta rader. A4 lämpar sig inte för två spalter.* Alldeles för långa rader. A4 lämpar sig inte för en spalt.
Eller alldeles för korta rader. A4 lämpar sig inte för två spalter.* Alldeles för långa rader. A4 lämpar sig inte för en spalt.
A4 är inte ett bra format för rollspel alls. Hellre anpassat för A5, så man kan skriva ut på A4 men i häftesformat.Eller alldeles för korta rader. A4 lämpar sig inte för två spalter.
Hellre två spalter med mindre text.Eller alldeles för korta rader. A4 lämpar sig inte för två spalter.
Kändes väldigt tidigt 90-tal web.Här är mitt två hundra ord rollspel SNAFU:
SNAFU
A game about inept super soldiers on secret, dangerous missions.
Players start each mission with 4 player characters. Player characters have a name, 1D6+6 hit points, a “gimmick,” and a standard weapon.
Whenever a character attempts something a human could plausibly do, where failure would be dramatic, their player rolls 2D6. If at least one die shows a 4+, the character succeeds. In combat, players roll to either attack or avoid getting hit—only players roll dice. A successful attack or failed defense results in damage being dealt. All standard weapons deal 1D6 damage, while all standard unarmed attacks deal 1D4 damage. Regular enemies have 1D6 hit points; enemies with a “gimmick” follow the same mechanics as player characters. At 0 hit points, characters die.
A “gimmick” is a superpower, specialized training, powerful item, or super weapon. A gimmick breaks the rules in some way, such as allowing a character to perform superhuman feats, automatically succeed at a specific task, deal 1D12 damage, gain immunity to certain damage types, reduce damage from attacks by 2 points, roll an extra die for specific actions, or something similar.
Surviving player characters regain lost hit points and gear before the next mission.
Och bifogat är den värsta layoutade versionen jag kunde skapa. Hoppas ni gillar plogskrift och oläsliga tabeller! Slängde in ett gameplay exemple också.![]()
Det ÄR faktiskt trevligt att inte behöva leta efter varje radbörjan hela tiden. Tror att spegelvända bokstäver skulle göra det ännu bättre.Kändes väldigt tidigt 90-tal web.
Jag måste dock säga att plogskrift inte var så dumt. Sure, det är ovant, men jag tror att om man vänjer sig så kan den funka bra.
Eller en klassisk ”magic eye” där du behöver liksom kolla i kors och tvinga ögonen att fokusera en bit framför sidan för att kunna se något.Går det att designa text i sån där 3D-gojs som fanns för 30 år sedan, där en behövde ett par glasögon med en grön och en röd lins för att se effekten?
Det finns ett äventyr till ALT NYC 88 som har en blå och en röd del där glasögon med fördel bärs. Det är asfett.Går det att designa text i sån där 3D-gojs som fanns för 30 år sedan, där en behövde ett par glasögon med en grön och en röd lins för att se effekten?
Bra sätt att särskilja SL och spelar info kanske?Det finns ett äventyr till ALT NYC 88 som har en blå och en röd del där glasögon med fördel bärs. Det är asfett.
Ser ut som Gothcons Hemsida.Här är mitt två hundra ord rollspel SNAFU:
SNAFU
A game about inept super soldiers on secret, dangerous missions.
Players start each mission with 4 player characters. Player characters have a name, 1D6+6 hit points, a “gimmick,” and a standard weapon.
Whenever a character attempts something a human could plausibly do, where failure would be dramatic, their player rolls 2D6. If at least one die shows a 4+, the character succeeds. In combat, players roll to either attack or avoid getting hit—only players roll dice. A successful attack or failed defense results in damage being dealt. All standard weapons deal 1D6 damage, while all standard unarmed attacks deal 1D4 damage. Regular enemies have 1D6 hit points; enemies with a “gimmick” follow the same mechanics as player characters. At 0 hit points, characters die.
A “gimmick” is a superpower, specialized training, powerful item, or super weapon. A gimmick breaks the rules in some way, such as allowing a character to perform superhuman feats, automatically succeed at a specific task, deal 1D12 damage, gain immunity to certain damage types, reduce damage from attacks by 2 points, roll an extra die for specific actions, or something similar.
Surviving player characters regain lost hit points and gear before the next mission.
Och bifogat är den värsta layoutade versionen jag kunde skapa. Hoppas ni gillar plogskrift och oläsliga tabeller! Slängde in ett gameplay exempel också.![]()
Vad i hela helvete är det här? Är det någon med schizofreni som har skrivit det?Kommer direkt tänka på rollspelsgalenskapen som heter Hybrid. Är en bokstavlig hemsida utan med numrerade regler utan sortering. Går inte förklara, kolla på egen risk, en psykos till spel. Grundmekaniken utgår ifrån LOG, alltså en matematisk logaritmfunktion.
Exakt så! Både fiffigt och snyggt.Bra sätt att särskilja SL och spelar info kanske?
Såg någon Youtube dokumentär om det. Kanske är genialiskt, gränsen mellan briljans och galenskap är tunn, men ingen orkar försöka med denna formateringen. Men detta är nog galenskap och lite ett alldeles för långt draget ploj.Vad i hela helvete är det här? Är det någon med schizofreni som har skrivit det?