Hur flexibla är era spelgrupper när det gäller spel?

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,204
Det kan vara svårt att hitta något som alla går igång på när de är tacksamma för att någon vill spelleda och inte vill vara till besvär.
Hm, det där känner jag igen lite. Jag klagar inte, det är trevligare än motsatsen (typ väldigt kräsna spelare), men ibland hade det varit kul med mer artikulerade preferenser och i förlängningen fler som mer aktivt läste på spel innan vi bestämt att de ska spelas.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Hm, det där känner jag igen lite. Jag klagar inte, det är trevligare än motsatsen (typ väldigt kräsna spelare), men ibland hade det varit kul med mer artikulerade preferenser och i förlängningen fler som mer aktivt läste på spel innan vi bestämt att de ska spelas.
En i spelgruppen skickade mig länk till Swords of the serpentine och sa "hint hint det här vill jag spela" och jag svarade "hint hint jag fyller år i september". :)
Annars har det nog alltid varit så att pitcharen och blivande SL varit samma person (möjligtvis undantaget när vi samstämmigt kommit fram till att vi gillar CoC och vill spela det igen).
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,204
Annars har det nog alltid varit så att pitcharen och blivande SL varit samma person
Ja, så är det oftast även i min erfarenhet. Och krasst är det nog så att flera spelare inte pitchar spel för att de inte är beredda att göra investeringen som SL. Generellt är jag ok med att många kanske inte vill SLa men hade gärna sett att fler var mer uppdaterade på utbudet så att valet av spel blev lite mer aktivt.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,181
Location
Borås, Sverige
Gruppen jag är med i är rätt flexibla. Visst vi har en kille som vill ha så mycket action som möjligt, så han skulle inte gilla allt för mycket intrigspelande.

Vi blandar olika spel och genres hej vilt. Menar just nu kör vi GURPS Dungeonworld och Tianxia; Blood, Jade & Silk. Med ett gäng andra kampanjer på hold (vissa skall komma igång igen). Ex: Gods & Monsters, Scion 2e, Vampire the Masquerade 5e....
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,606
Location
Uppsala
Min nuvarande grupp spelar det jag spelleder, generellt. I den andra gruppen (där jag istället spelar) så brukar det vara äventyrarfantasy av något slag; SväS eller 5E primärt.
 
Top