DoD Hur dödligt är DoD23?

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,842
Location
Off grid
Tur att spelarna överlevde! Det är faktiskt en röd linje för mig, jag skulle inte kunna se mig själv i ögonen om nån av mina spelare dött under ett spelmöte.
"Det är inte riktigt rollspel om inte två till fyra av spelarna dör under kampanjen".
Kända direktiv från rollspelsverket och socialstyrelsen.
:gremgrin:
//EvilSpook
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Hm, vad menas med detta? :) Min uppfattning är, liksom Organ, att det går väldigt att göra rollperson till nya DoD. Om man låter slumpen avgöra går det på en kvart, utan större stress. Vill man välja allt själv kan det förstås ta lite längre tid, men jag har nog aldrig varit med om att det tar mer än en halvtimme eller så.
Färdighetsbiten av rollpersonsskapandet tar rätt lång tid, speciellt för nybörjare, i min erfarenhet. Det är många färdigheter att beakta, och grundchansen är baserad på en tabell som det kanske bara finns ett ex av runt bordet.
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
366
Location
Stockholm
Tur att spelarna överlevde! Det är faktiskt en röd linje för mig, jag skulle inte kunna se mig själv i ögonen om nån av mina spelare dött under ett spelmöte.
Haha. Ja, med tanke på att du spelar med dina barn kan jag tänka mig det är extra känsligt. Jag menade mer att jag inte behövt fudgea något för hålla folk vid liv. Det var lite girigheter ("vi hinner inte med Finna Dolda Ting") som utlöste en fälla också, så där får spelarna ta på sig ansvaret :D
 
Last edited:

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
366
Location
Stockholm
Färdighetsbiten av rollpersonsskapandet tar rätt lång tid, speciellt för nybörjare, i min erfarenhet. Det är många färdigheter att beakta, och grundchansen är baserad på en tabell som det kanske bara finns ett ex av runt bordet.
Bra idé vore en lös skapa-karaktärs-handout med den typen av information. Borde ju gå trixa ihop!
 
Top