Nekromanti Hur blidkar du tärningsdemonen?

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Runt bordet svär jag åt dem, kallar dem för fula saker och förolämpar deras föräldrar. Ibland byts de ut, hånas eller hyllas.

När spelmötet är klart förpackas de dock respektfullt i sin påse, och de tackas för att de återigen fått oförutsedda saker att inträffa och gjort spelmötet roligare än vad det hade varit utan dem. Jag har inte fått mina tärningar välsignade, utan ser dem snarare som ett verktyg för Eris att välsigna mig med.

 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Big Marco;n85218 said:
Jag trycker in dem i min halvsvettiga armhåla, där får de kraft och mod att slå bra.

Okej, aldrig låna en T20 från dig mer. Ever.
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,164
Jag slår ut alla dåliga slag i början av spelmötet, så att det bara är de bra slagen kvar!
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag ser till att ha med offer i gruppen som får all otur. I prioritetsordning är det pjuppe, Owlbearpig och i värsta fall chrull och anth.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Eksem;n85235 said:
Jag ser till att ha med offer i gruppen som får all otur. I prioritetsordning är det pjuppe, Owlbearpig och i värsta fall chrull och anth.
Kan vi få pjuppe att spelleda?
Då kommer vi aldrig att dö. :)
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
anth;n85263 said:
Kan vi få pjuppe att spelleda?
Då kommer vi aldrig att dö. :)

É du knäpp eller? Vi kommer att ta oss igenom äventyret utan en skråma. På vägen hem ska pjuppe slå för random encounters: "Oj, noll-ett, det betyder.. hur många är 'a score'?, ett tjog? .. elder red dragons".
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,142
Eftersom jag bara spelar med lånade tärningar så gör jag inga specialare, jag bara rullar dem och förlitar mig på min kunskap om reglerna och taktiken för att bära hem segern. Tur skall i största möjliga mån elimineras redan innan man börjar spelmötet genom ostiga builds och analys av slagfältet, annars kan man lika gärna offra en svart get under fullmåne under midvintersolståndet.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Absolut! Det är klart, jag är en stor anhängare av substitutionsmagi, så jag brukar substituera den svarta geten mot en lammstek. Men jag tycker att det funkar väldigt bra. Mina tärningar har visat ett resultat varje gång jag rullat dem, utan att fela en enda gång!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag har vant mig av att göra nåt särskilt med dem, men när vi körde mycket World of darkness la jag alltid t-tioarna med 0-an uppåt och inbillade mig att det ökade chansen att rulla högt.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,142
Jag är så tråkig att jag tycker sådana här små ritualer och vidskepelser tar fokus från det som är viktigt, vill säga vinna.
Dessutom stör jag mig på när spelare sitter och bygger tärningstorn eller tjabblar om vem som pillade på vems t20a istället för att koncentrera sig på att spela.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Recca;n85385 said:
Jag har vant mig av att göra nåt särskilt med dem, men när vi körde mycket World of darkness la jag alltid t-tioarna med 0-an uppåt och inbillade mig att det ökade chansen att rulla högt.
Jag brukar också göra liknande (med d20), men det hjälper föga numera.
Sista striden vi körde slog jag 3, 3, 2, 5, 1 på en d20 (och man ska slå högt).
Jag funderar allvarligt på att följa Rymdhamsters råd och offra en svart get, för jag kan inte slå mycket sämre än vad jag gör just nu. :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
anth;n85402 said:
Jag funderar allvarligt på att följa Rymdhamsters råd och offra en svart get, för jag kan inte slå mycket sämre än vad jag gör just nu. :)
Jag kan bara rekomendera det! Och när du ska offra geten, försök få tag på en stek med benet kvar i. Gnid in med krossad vitlök, lite rosmarin och olja. 150 grader i ungefär 3 timmar. Jag brukar fylla plåten under lammet med massa rotsaker som får ligga och gotta sig i stekskyn också, och tzatsiki är gott och fräscht till. Kom ihåg att ha lite flingsalt tillgängligt när det är dags att äta!

Det ska väl lära de där jäkla tärningsdemonerna att hålla sig borta!
 

Purgatid

Warrior
Joined
12 Mar 2012
Messages
276
Location
Göteborg, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Or
Mina spelare brukar byta tärningar om de som de använder krånglar.

Personligen är det tvärt om. Jag behöver inte göra åthävor för att slå bra, utan för att slå dåligt. Lägger till extra svårigheter för NPCer, eller fuskslår bakom skärmen för att garantera att NPCer kan misslyckas. För om jag tillåts slå själv, eller de gånger jag slagit själv öppet, så går det alltid åt skogen för mina spelare. Möter de en NPC i strid och jag slår öppet, så kan de räkna sig som döda. Jag rullar perfekta konstant, oavsett tärningstyp. Värst är OBT6 där jag med enkelhet klarar chockslag på 10 med OB5T6, eller landar perfekta med samma svårighet. Rullar jag skador kommer någon att dö. Exempelvis lät jag en hyggligt stark karaktär jabba med knytnäven, skadan ligger alltså på OB1T6. Rullade 32. Sådär är det alltid för mig. Eftersom jag oftast är spelledare är detta ett jädra stök, för spelarna rullar inte i närheten av lika bra som mig.

Som SL har jag dock förmånen att slå dolt, så jag kan alltid fejka misslyckanden för NPCer.
Ingen gillar mig de gånger jag är spelare.
I Pathfinder så var min rogue, med en dolk, den mest effektive slagskämpen. Trots en multiclass magiker/fighter och en renodlad fighter.
I kult var min student betydligt mer effektiv med brandyxa än de andra spelarna var med automatvapen.

Har nästan alltid varit så.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Jag är jinxar alla andras tärningar.

Alla vid spelordet är livrädda att jag ska röra vid, eller ens blåsa eller slänga slängkyssar på deras tärningar. Gör jag det så är tärningarna körda och kommer oundvikligen slå skitkasst

När Gnomvid är riktigt ond spelledare så tar han de andras tärningar och räcker dom till mig.
 
Top