Nekromanti Hunger och nöd i Svea

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
En skröna jag hörde på nätet (nåja, läste) var att något fan hade kommit fram till Jason Alexander (George Costanza i Seinfeld) och berättat hur mycket had identifierade sig med George. Herr Alexanders svar var "Stackars dig." /images/icons/smile.gif


/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Re: Angånde vampyrer

Vampyrernas hemlighet (eller Vampire the Masqurade som den heter på utrikiska), den är faktisk ganska bra.

Seriens engelska namn var Kindred - the Embraced. Synd att det inte gjordes mer än sex-sju avsnitt.

Ridijeck
som fortfarande är sur för att han missade de första avsnitten
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Värt att se...

Jag säger bara Äventyrssöndag...
Beviset på att man fortfarande kan göra fantasy filmer som är så dåliga att dom blir bra..

Sådeså!

Varför vara vacker när man kan vara ful?
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Jag glömde...

Futurama är bra den med men de sänder fortfarande repriser som jag tyvär redan har sett.. *hmm* ska bli skoj att se de nya avsnitten BENDER är min hjälte
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Dagens ungdom...

Jag vet inte Discordian vilken ålder DU är men jag är född 1974 och tja jag tycker inte att jag är så gammal men troligen äldre än vad du är ? eller ?
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Värt att se...

Hercules är enligt min enkla mening rätt medioker, men glimrar då och då till med ett bra avsnitt - jag kan till exempel rekommendera avsnittet som sänds nu på söndag. Xena å andra sidan är en i det stora hela rätt bra serie som emellanåt glimrar till med ett hejdundrande bra avsnitt (framför allt i säsong 3).

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Fan varför skaffar sig inte Mulder
1 en tjej
2 ett liv
3 en psykolog så att han glömer sin syster och börjar koncenterara sig på sitt jobb...


För att det inte skulle vara X-Files isåfall!

-Gaxar, /images/icons/cool.gif
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Angånde vampyrer

Förlåt att jag inte visste det utrikiska namnet, men det är ju synd, som du skrev, att det bara gjordes så få avsnitt. Lyckligt nog så har jag ju alla avsnitt inspelade på videoband /images/icons/smile.gif. Annars kan man ju titta på filmer som "The lost boys" eller "Blade", eller varför inte "Dracula, död men lycklig".

/Seinet - som idag sitter vid en Solaris-maskin med svenskt tangentbord.

<font size="3">Rädda smilisarna!</font>
<font size="1" color="#646464">Dom är roliga</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Jag glömde...

Simpsons, Futurama, Dilbert, South Park OCH PJs.
Bra tecknat.

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Dagens ungdom...

Hej, det finns faktiskt mycket roliga saker man kan göra istället för att sitta framför TV:n (förutom att sitta framför datorn /images/icons/smile.gif), det man kan göra är att motionera. Ja! Ni läste rätt, fysisk aktivitet är bra för hälsan, det ända som är jobbigt med motion är att man blir totalt utmattad efter ett tag /images/icons/smile.gif.

/Seinet - Tränar vattenpolo 3 gånger i veckan (Må, Ti och To) och delar ut tidningar 1 gång i veckan (Sö)

<font size="3">Rädda smilisarna!</font>
<font size="1" color="#646464">Dom är roliga</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Re: Dagens ungdom...

Ledsen att behöva göra dig besviken, men jag är född -72. :)

När man har fast jobb och gråa hår är man vuxen. Jo, så måste det vara. Så då är jag inte ungdom längre. :)

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Robot Wars

Lustigt att det kom upp förexten: Nu i helgen tänkte jag spela

[color:yellow] C L A Y - O - R A M A! </font color=yellow>
På Göta Lejon, den lokala klubben. Spela [color:yellow] C L A Y - O - R A M A! </font color=yellow> du också! Här är reglerna: http://secret.spy.net/~roymeo/clayorama.html Japp, nu behöver jag bara några burkar play-do...

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Re: Angånde söta vampyr dödaren

Om du är verkligen desperat efter Buffy-filmer så finns alla avsnitt att köpa på Science Fiction Bokhandeln i Stockholm... Jag var där för ett par dagar sedan, och på vägen tillbaks till centrum så lyckas jag, naturligtvis, tappa bort mig. Så jag hann aldrig med Tradition...

Robban - lost in the great city of Växjö
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Angånde söta vampyr dödaren

Buffy håller jag med om är söt och rolig men hon är inte söt nog för att jag ska idas slösa en krona på att köpa filmerna i video eller DVD..
Men tack i alla fall jag känner väl till möjligheten att köpa filmer på SF-bokhandeln något jag ibland gör.. ( senast var för 8 år sen )
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Buffy, Xena och en massa TV...

Xena är bara bäst. Jag älskar självironon och distansen i serien. Buffy har SÅ mycket mer än bara en söt hjältinna (som jag för övrigt tycker slås på fingrarna ganska kraftigt av Willow, som ändå är oerhört mycket sötare). Det är intressanta karaktärer, Oz är hur kul som helst med sin oerhört torra humor och mystiska approach. Xander med sina tonårskval.... Den enda karaktären jag tycker är töntig är egentligen Angel. Till avsnittet "innocence" då... :)

Kolla for övrigt in Stainboy på Shockwave. Det är Tim Burton som tillsammans med Mästaren Danny Elfman, skapat ännu ett mästerverk...

/boddi
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Buffy, Xena och en massa TV...

Apropå Xena så är ju världens coolaste man med som gäst där då och då. Jag menar givetvis Bruce Campbell (fast han fick visst en egen serie som skulle ersätta halva Herc).
Den säsong av Xena som nu håller på att spelas in i USA (säsong 6) ska tydligen bli den sista /images/icons/frown.gif.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Re: Buffy, Xena och en massa TV...

NOOOOOOOOOOOOOOO! De kan inte lägga ner Xena *snyftar hejdlöst* Ack och ve...

Men Bruce är faktiskt en av de karaktärer som är klart roligast i serien. Och vadheterhan... äsch! Ted Raimis karaktär. han är såkorkad att det är kul. Men vad fasen heter han nu igen.. Nåja..

/boddi
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Buffy, Xena och en massa TV...

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>De kan inte lägga ner Xena *snyftar hejdlöst* Ack och ve...<p><hr></blockquote><p>Men det finns ju tre säsonger som de inte visat här än, så det finns ju något att se fram mot...

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Men vad fasen heter han nu igen.. Nåja.. <p><hr></blockquote><p>Joxer the Mighty
Roams through the countryside
He never needs a place to hide
With Gabby as his sidekick
Fighting with her little stick
Righting wrongs and singing songs
Being mighty all day long
He's Joxer—he's Joxer the Mighty!
Oohhhhhh—
He's Joxer the Mighty
He's really tidy
Everybody likes him
'Cause he has a funny grin
Joxer—
Joxer the Mighty!

Joxer the Mighty
He's very tidy
Everyone admires him
He's so handsome it's a sin
When you're in jeopardy
Don't call the cavalry
There's a better remedy
(Although he doesn't work for free)
He's every man's trusty,
He's every woman's fantasy,
Plus he's goo-oood company
He's Joxer—
I'm Joxer the Mighty!

Blood—valour—and victory! Ha-HA!
Joxer the Mighty
He's very tidy
Everyone admires him
He's so handsome it's a sin
When things get grim
He'll take it on the chin
If you're in jeopardy
Caused by the enemy
Don't call the cavalry
There's a better remedy
(Although he doesn't work for free!)
He's every man's trusty,
He's every woman's fantasy,
Plus he's goo-oood company
Look out! He's Joxer--
Joxer the Mighty!
Joxer the Mighty!!!

(åsså finns det två alternativa versioner)


/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Re: Buffy, Xena och en massa TV...

Bravo! Det känns skönt att veta att fler hyser stor kärlek till serien. Jag brukar få en hel del konstiga blickar när jag "wax poetic" angående Xenas förträfflighet. Man skall tydligen inte se på Äventyrssöndag när man är 27. Eller Star Trek. :)


/boddi
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Buffy, Xena och en massa TV...

Bah. Förmågan att kunna uppskatta bra TV-serier hoppas jag inte är något som försvinner med åren. Dessutom är jag själv endast tre år yngre... hoppas verkligen jag kommer att fortsätta uppskatta Xena och B5 om tre år.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 
Top