Nekromanti Hunger och nöd i Svea

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Ack ack svåra tider närmar sig B5 slutar att sända på TV5 *suck*
SÅ vad ska man se i tider som dessa när TV bara visar sådan skit som såpor och Ricky Lake ..
*suck*

INTE lätt att hålla TV intresset vid liv snart är det enda som man kan se på tv utan svåra magsmärtor är Aktuelt.. *suck*
Avskyr Big Brother föraktar Fångarna på fortet vill dumpa avföring på Baren coh sänka Robionson..
och vart jag än i TV värden vänder så är det skvaller TV med käringar och moral gubbar från USA med idiotiska program..
Så vad finns att se förutom Aktuelt, Simson, South Park, Vetenskapens värd, Nova, Robot Wars, och av dom är det endast Sout park Robot Wars och Vetenskapens värd + nova som jag anstränger mig för att få se.. *suck* TV har verkligen sjunkigt till ett låg vatten..
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
hatten...

Du har så rätt, så rätt. Precis dom programen är dom man ska/inte ska titta på! (Det vore kul med RobotWars i figurspelsversion.)

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: hatten...

Hehe... men Buffy då? Försöker att både titta på den där med vampyrerna och den där med Dan Bäckman när tillfället ges. *ler* Särskilt är det kul eftersom båda skulle klara sig ungefär lika länge mot riktiga ondisar som Darth Maul eller Vader... :)

--
Björn Paulsen

"Thanks for not contributing yet again." ---Kynes, to Eframepilot
(ASVS)
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: hatten...

Det är iofs inte riktigt samma sak, men har du prövat RoboRally? Det måste vara något av det bästa Richard Garfield kommit på...

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,881
Location
Barcelona
Äh! TV är för mesar! Det fördärvar själen. det enda som är värt att se på TV är de amerikanska animerade satirserierna, alltså South park, Simpsons och Dilbert.
Ikväll är det förresten två episoder South Park på varandra (Om man har tillgång till finska MTV3 som jag, alltså). Det är dock dåligt att de har börjat texta svenska South Park, jag tycker man fick ut mer av den när den var otextad.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Själv brukar jag tillbringa dom här torsdagsnätterna framför TV'n... Börjar med Southpark, följt av Parlamentet (som rockar!)... sen har vi ju ett gäng schyssta repriser av gamla godingar. Visserligen tillhör First Wave den sämsta skit som producerats för TV någonsin, men det är lagom för en kaffepaus där iallefall.

Det jobbiga är om man råkar ha skola dagen efter /images/icons/cool.gif

-Gaxar, som iofs är ledig imorrn
 

NeuroM

Veteran
Joined
29 Jul 2000
Messages
51
Location
Södertälje
SEINFELD! var ju helt jävla underbart igår....

Khaaaaaaaaaaaaan

hehe he

soon comes the future then we will die....
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Angånde söta vampyr dödaren

Buffy är en rolig serie inte för att den har en vidare bra handling 7 grr av 10 så lyser handlingen med sin frånvaro utan för att Buffy är söt och serien är rolig på en ironiskt sätt..

Tyvär så visar de repriser av serien vilka jag i och för sig tittar på *ler* men det är inte så att jag aktivt anstränger mig för att se eller spela in serien när det bara är repriser. ( När nya avsitt kommer DÅ kommer jag åtminstonde hålla reda på dagen de sänder Buffy )

Fast om ni har tillgång till finsk TV3 så sänder de nya osedda avsnitt av buffy där.. *ler* tur att man bor i Norrland där man kan få in finsk TV3 ( Lördag kväll om jag mins rätt )
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Parlamentet *suck* nä tacka vet jag Black adder eller Mr Bean.
First Wave har du rätt i att den serien suger järnet efter tre avsnitt så höll jag på Aliens.. *ler* tyvär så är det nog ödesbestämt att de alldrig lyckas döda hjälten.. *suck*...
så den serien är struken lika dant med den Millenium och X-file serierna *Gee* Fan varför skaffar sig inte Mulder
1 en tjej
2 ett liv
3 en psykolog så att han glömer sin syster och börjar koncenterara sig på sitt jobb...
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Seinfeld ? vad är det för roligt med den serien ?
Ett antal vuxna som är så upptagen att känna av sina känsor att en förolämning krossar hela deras värd !
*suck* Allt jag vill säga till dom och Woody Allen är skaffa smärtålighet..
*mutter* och folk ser på den serien utan att spy ? man får en skänsla att det är förvuxna tre åringar som siter och klagar på varandra och omgivningen.. Nä om man ska se på sån skit så föredrar jag Ally *suck* där har man rolig musik i alla fall....
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Joja Dillbert är bra *ler*
Och Tror du inte att jag vet att South park är på finsk Tv *ler* jag missar ytterst sällan ett avsnitt..
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Angånde vampyrer

Vampyrernas hemlighet (eller Vampire the Masqurade som den heter på utrikiska), den är faktisk ganska bra. Sen så har man ju serier som Spin City (5:an), ett måste är ju PLUS! (med Sverker), eller varför inte Nyheterna (Aktuellt, Rapport eller på TV4).

/Seinet - Som för övrigt tycker att TV3s nyheter SUGER!

<font size="3">Rädda smilisarna!</font>
<font size="1" color="#646464">Dom är roliga</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Angånde vampyrer

Vampire the masqurade var faktist inte helt dålig men Forever Knight som gick på Tv5 för några år sen var bättre...
Och Spin City håller jag med om den serien är rolig *ler* och PLUS tja ibland så. okej jag erkänner relativt oftare än jag ser TV3 nyheter som suger stål..
Och Aktuellt och Rapport brukade jag se på för nu mera blir jag för irriterad ( för mycket Aktiv dumhet som vissa politiska makthavare i Svea rike häver ur sig ) för att aktivt se.. ungefär ett nyhets program om dagen.. brukar jag se.. Aktuellt eller Rapport ibland för att variera mig nyhets morgon på TV4.. och så givet Lokala nyheter..
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Angånde vampyrer

Det är ju de lokala nyheterna som är bäst, synd bara att dom inte är rikstäckande /images/icons/smile.gif.
Har aldirg hört talas om Forever Knight, vad är det för typ av program?

Själv ser jag inte aktivt på PLUS! men kollar på det om det går på TV då man sätter på burken. Jag föredrar faktiskt TV4:as nyheter framför Aktuellt och Rapport men A-ekonomi kan vara kul ibland (det kan det visst det! (som svar på de som tänkt skriva "A-ekonomi kan väl aldrig vara kul=")), igår var det lite spännande med tanke på att Dollarn stigit över 10:- kr, det var ju också ett litet repotage om Eriksons B-aktie.

En annan kul sak är ju Mission Impossible på 5:an (sent på natten, ej i TV-tablåer), visserligen är det dom gamla avsnitten men dom duget gott när man väntar på att man skall ut och arbeta (jag delar ut GP i området kring Högsbo Pizzeria i GBG, om ni vill så kan ni ju komma dit någon gång vid fyratiden på söndag om ni vill snacka med mig).

/Seinet - Känner mig gammal nu när man sklriver om spännande ekonomi-nyheter /images/icons/smile.gif

<font size="3">Rädda smilisarna!</font>
<font size="1" color="#646464">Dom är roliga</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Angånde vampyrer

Forever knigth handlar om en vampyr som blivigt snut och bara dricker blod från blodbaken och har en lust att bli levande igen..
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,881
Location
Barcelona
Jag glömde...

Futurama ser jag också på. Och det är ju science-fiction, så då är cirkeln sluten!

/Dnalor, mästercirkelslutare
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Ett sätt är att skaffa Canal+ och börja inspireras av Farscape.

/PAX
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Dagens ungdom...

...är uppenbarligen helt förslappad, försoffad, förtappad, förvirrad och (själv-)förnedrad! "Det finns inget bra på TV" gnäller de, helt oförmögna att släpa sina lata och av soffkuddar deformerade rumpor till biblioteket eller bokhandeln; än mindre klarar de att lyfta luren på en telefon och medelst denna förunderliga manick kontakta några jämnåriga kamrater för att i gemenskap med dessa tillbringa ett par timmar fryntligen hackande orcher och liknande otyg!

När _jag_ var ung, då minsann, _då_...

Ja, jag fumlade mitt willpower-slag, åkej? :)

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli
 
Top