Humor i Mutant

Status
Not open for further replies.

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Ja fast är hon inte typ Rubbit-hit-girl som vill typ döda alla mobsters för att de har käkat upp hennes släktingar i åratal?
Du som spelledare vet hennes namn du behöver inte spilla det till dina spelare.
Det var ju inte poängen här utan poängen var om MUA innehåller sexualiserad humor vilket du säger att det inte gör men jag hävdar att det gör till en viss gräns varav just Totti muff är en del av den sexualiserade humorn . Samma med kaninflickor som prostituerade vilket man kan dra paralleller till playboy och playboy bunnies så visst finns den humorn där min käre hen .
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
Jag har varit sl för M:UA på Gothcon två grupper. Det blev inte tokigt.
Men jag kan inte minnas när vi spelade rollspel och det blev barnsligt. Kanske var det en gång för 29 år sedan då jag, måns och spelledaren var jättefullla och spelledaren sluddrade fram att det kom ett berschlejin och vi hörde bajslejon. Fast då var det ju DoD...
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Bara för att man generellt är en duktig spelare eller spelledare generellt så betyder inte det att man kan greppa alla spel. Personligen har jag svårt att spelleda DoD och jag gillar inte att spela D&D. Men det är ju inte spelens fel.
I tex DnD's fall så skulle jag säga att det är helt och hållet spelets fel att jag har svårt för det . Det innehåller aspekter jag ogillar när det kommer till rollspel och har absolut inget med min oförmåga att greppa spelet eller ej att göra.

Samma sak med MUA det innehåller aspekter som jag inte gillar och att jag inte gillar dom är inte synonymt med att jag inte skulle förstå dom.
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
Det var ju inte poängen här utan poängen var om MUA innehåller sexualiserad humor vilket du säger att det inte gör men jag hävdar att det gör till en viss gräns varav just Totti muff är en del av den sexualiserade humorn . Samma med kaninflickor som prostituerade vilket man kan dra paralleller till playboy och playboy bunnies så visst finns den humorn där min käre hen .
Jag säger att det dubbeleggat, fast du verkar inte vilja lyssna på mej någonting. Det känns som du bara vill försvara din ståndpunkt och inte det minsta ta in det jag skriver. Det är som att du retar dig på mig och tar allt jag skriver som kritik gentemot dig och din spelgrupp.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag säger att det dubbeleggat, fast du verkar inte vilja lyssna på mej någonting. Det känns som du bara vill försvara din ståndpunkt och inte det minsta ta in det jag skriver. Det är som att du retar dig på mig och tar allt jag skriver som kritik gentemot dig och din spelgrupp.
Vet du vad det är ett dubbeleggat svärd för precis så känner jag med att du och 99% av MUA fanklubben här inne vill inte lyssna på och ta in det jag säger och ist skall det sysslas med olika retoriska argumentationstekniker för att få mig att gå i retoriska fällor och det skall sysslas med Gaslighting och argumentation von oben och ad hominem
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Samma sak med MUA det innehåller aspekter som jag inte gillar och att jag inte gillar dom är inte synonymt med att jag inte skulle förstå dom.
Men det känns ju som att spelet också innehåller saker du tycker om då du köpt väldigt mycket produkter till det. Vore inte det lättaste då att ändra namnen och ha en session zero där du förklarar vilken typ av stämning du vill förmedla och förbjuder spelarna att ha rollpersoner med knasiga namn eller som snuskar sig?
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Jag menar detta på det absolut vänligaste sätt:
Det kan ibland vara farligt att övertolka allting man ser. Det kan skapa upprörda känslor som endast existerar för att man väljer (undermedvetet) att bli upprörd.

Mitt tips skulle nog vara att bränna böckerna om de skapar så upprörda känslor. Man ska ju inte spela något som gör en ledsen och bestört. Om det finns namn i ett rollspel som förstör hela spelupplevelsen så borde man undvika det spelet och kanske välja ett annat som passar en bättre.
Det är dock viktigt att låta andra människor njuta av upplevelsen även om man själv inte är kapabel.

Jag har med åldern kommit till insikten att mina värderingar och känslor går inte att applicera på andra människor samt att jag aldrig kan förutsätta att andra människor ska känna likadant som jag gör. Det är en ganska skön insikt för när man väl kommer dit, då släpper man sina försök att övertala andra att tycka likadant som en själv och livet blir roligare eftersom man kan fokusera på andra, mer kreativa projekt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Vet du vad det är ett dubbeleggat svärd för precis så känner jag med att du och 99% av MUA fanklubben här inne vill inte lyssna på och ta in det jag säger och ist skall det sysslas med olika retoriska argumentationstekniker för att få mig att gå i retoriska fällor och det skall sysslas med Gaslighting och argumentation von oben och ad hominem
Tycker vi flera gånger har sagt att Mutant innehåller mycket humor.
Och att slänga sig felaktigt med modeord som "Gaslighting" kanske är lite väl mycket här. Ingen i tråden har gaslightat någon.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
MODERERING FRÅN SJUKSÄNGEN

Den här döda hästen är piskad till skum nu.

Alla har visat var de står i frågan. Ingen ser ut att ändra åsikt.

Med tanke på att det nu börjar pratas mer person och mindre argument så låser jag tråden.
 
Status
Not open for further replies.
Top