Nekromanti (Host harkel) Vardande och blivande...

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag ser att vi här under undertecknads frånvaro, så har användarantalet på forumet stigit med stormsteg. Inget jag har påverkat kanske, annat än med min frånvaro.

Snart lär forumet nå det magiska åttahundratalet. Så jag ska se till att nu när jag åter är här är lagom lågmäld.

Nu undrar jag bara vad det blev av festplanerna? Dog dem, eller har jag bara missat något nu medans jag slitit, skrivit PM, planerat låtsaslektioner och varit sjuk?

HUR BLIR DET MED FORUMSMÖTET HERRAR OCH DAMER???

Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det har nog legat nere bra länge, tyvärr. Vi kanske borde ta tag i det. eller vad säger du ?

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Det tycker jag verkligen. Tror det blev förslag att vi skulle ha något på Borås Spelkonvent, men jag tycker det vore trevligare med en mysträff där folk inte blir distraherade av ett kul konvent med en massa annat att göra på. På konvent ska man ju spela (har jag hört).

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Exakt !!
Jag personligen skull tycka att det vore kul att träffa personen bakom dessa användarnamn.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Det skulle minst sagt vara spännande!
/images/icons/smile.gif

/Sir Foilan - kan jag, ställer jag! /images/icons/cool.gif

...make your way to the Friendly Arm Inn. There you will meet...


/images/icons/cool.gif
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Just därför så tycker jag att det vore trevligt med ett möte någonstanns i detta vackra land !!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Jovisst!

Var det inte tal om Sthlm? (tydligen huvudstad i detta land)
Det ligger väl ganska bra, eller varför inte Linköping? /images/icons/smile.gif

/Sir Foilan

...make your way to the Friendly Arm Inn. There you will meet...


/images/icons/cool.gif
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Isåfall så skulle jag rösta på Linköping. Nära till SVEROK och allt sådant !! Låter inte det som en bra idé !!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Rent färdmässigt är Stockholm bäst. Så gott som alla resor passerar Stockholm. Vad närheten till Sverok har med någonting att göra övergår mitt förstånd...

/Azagthoth
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Är det inte så att huvudkontoret ligger i Linköpnig. För min egen del så tycker jag det är lättare att hitta i Linköping. Av de enkla anledningarna tycker jag att Linköping passar bättre. Men sen så självklart så får jag veika mig för marioteten tycker att det ska vara.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
I LKPG?

Ta tag i det nu din trädgårdstomte! /images/icons/wink.gif
Närå, skämtar bara aprillo!
Skulle uppskatta ett seriöst försök (av ingen speciell utan av alla) att få ihop alla dessa eminenta inläggare på detta lika eminenta forum. Men det krävs ju att vi först och främst kommer överrens om NÄR det skall ske, VAR det skall ske och naturligt vis VAR i VAR det skall ske (asså lokal).
Vi måste naturligtvis tillsätta en utredning som skall utreda om tillräckligt intresse finns. Därefter måste vi reda ut vilket som är det bästa sättet att bestämme de tidigare frågorna på, sen så måste vi.....

/Sir Foilan

...make your way to the Friendly Arm Inn. There you will meet...


/images/icons/cool.gif
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Är det inte så att huvudkontoret ligger i Linköpnig.

Kan mycket väl stämma att Sveroks huvudkontor ligger i Linköping. Efterfrågar fortfarande relevansen i påståendet. Sverok och www.rollspel.nu är vitt skilda ting.

/Azagthoth
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Sverok och www.rollspel.nu är vitt skilda ting."

Skilda ting är det, men kanske inte helt vitt skilda ting?

/Sir Foilan - undrar också vad Sverok skulle ha med detta att göra, såvida det inte handlar om lokaler...

...make your way to the Friendly Arm Inn. There you will meet...


/images/icons/cool.gif
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Skilda ting är det, men kanske inte helt vitt skilda ting?

Övertydlighet min käre Sir Foilan, övertydlighet...

/Azagthoth
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kan det inte ligga i SVEROKS intresse att hel bunt med rollspelare träffas. Tänk vilken marknad för att knyta nya kontakter.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Supervisor

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
61
Location
Stockholm
helhipp idé med konvent någonstans i detta avlånga land.
ska vi säga så att alla kommer med en namnbricka där användarnamnet står?

/images/icons/smile.gif
Spännande!

[color:green]Supervisor</font color=green>
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Omvägar

Alla resor utom via min ytterdörr är och förblir omvägar. *ler irriterande*

Allvarligt, försök hålla platsen central i Svedala. Central som tex. Stockholm, Uppsala, kanske så långt upp som till Gävle och så långt ner som Skövde? Det verkar också vara att rekommendera platser med god tillgång till TÅGET och gott om bra lokaler. Att många tåg passerar Tokholmens central gör ju saken inte helt fel...

OCH SLÅ SLAG i saken SNART. Tidigare diskuterades att vi skulle samla ihop folket strax efter skolstarterna eftersom de flesta dödliga är lite mer på hemmaplan och inte på rymmen runt världen då...

Brainstorma fram ett bra ställe som våra kära Mästrar/Autokrater/Bossar/Forumhållare kan ta tag i och säga ok om. Tiden är också springande, för nära jul så har folk snålt om pengar pgr av julklappar och resor och annat, för nära inpå dagen idag, så hinner ingen ta sig i kragen och sticka iväg påt.

Någon måste dessutom ta på sig ansvaret för det hela ( och räkna inte med mig bara för att jag skriker högst... jag har hybris inför gubbens trettioårsfest juh) och vara den där Coola kontaktsnubben.

Gör en liten sidosite med adress till ansvariga. *kliar sig i huvudet* Och gör det nu på stubben, annars blir det aldrig något gjort juh.

*funderar* Jag återkommer med fler åsikter senare....

Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
jag hade ingen aning om att det snart blev "800-talet" här på forumet...men jag tycker då att man brode fixa en dag med nåt alldeles specielt. nu riktar jag mig mot redaktörerna har på sidan.

/Rach
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Om det här nu gäller även oss gröngölingar som inte varit här så länge så tycker jag det är en riktigt bra idé. Lägger min röst på Linköping, inte nödvändigtvis för att Sverok finns här utan mest för att slippa Stockholm/images/icons/smile.gif

Melius frangi quam flecti
 
Top