Annars skulle jag vilja ha en monsterlista (ItD har ingen och Noctum har bara häxor,vampyrer & varulvar)
...glöm inte troll, odjur samt urläskiga demoner /images/icons/cool.gif. (Samt, så småningom, spöken, andar, poltergeistar, gastar, mylingar, lyktgubbar, hustomtar, jultomtar, rödnosade renar och *nä jag stannar nog här /images/icons/wink.gif*)
men i slutet vill man ju ändå besegra monstret, och då krävs det att man vet hans t.e.x. styrka, smidighet, färdighet mm.
Det var just detta som jag ville undvika i "monster"-beskrivingarna i Noctum. Varje varelse beskrivs av en rad olika betraktare, som ger var sin syn på tingesten ifråga. Ingen definitiv beskriving ges, det är upp till SL att avgöra om han vill ha en varulv som följer fasta "regler" ( måncykeln, smittbar lykantropi etc) eller bara en hårig varg som blir vild när det passar SL/äventyret...
Och om styrka, smidighet, färdigheter - om sånt behövs är det väl bara att hitta på... att stapla upp värden för en typisk varulv motsäger ju själva syftet med att ge flera olika subjektiva beskrivningar av den.
/Micke
<a href="http://www.noctum.da.ru">http://www.noctum.da.ru</a>
<a href="
http://www.noctum.da.ru">
</a>