Hjälp! Vi ska spela Traveller!

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,503
Jag och mina spelkompisar har nu accepterat att vi nog inte kommer kunna agera ”på rätt sida lagen” jämt, utan ibland vara tvungna att begå vissa mindre brottsligheter…bara för att våra långivare inte ska balla ur. Haha!
Yes! Crime wins again!!
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,987
Location
Umeå
…ibland vara tvungna att begå vissa mindre brottsligheter…bara för att våra långivare inte ska balla ur.
Exakt vad jag säger till Handelsbanken och CSN varje månad. ”Ska jag amortera på den här nivån så…”
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Bastanken runt Traveller är "small group of independent contractors", vilket i stort sett de flesta rollspel har. Finns inget som hindrar en att spela annat, utöver tillgänglig fantasi. Om jag kommer ihåg rätt finns det till och med en färdig kampanj att köpa där man har ett stort skepp, och det handlar om en expedition till galaxens centrum.

Så vill man spela att det är ett stort skepp, och det mer är intriger ombord, så spela på. Antagligen ägs skeppet av någon annan. I Battlestar Galactica är "ägarna" borta, men också den framtida möjligheten till underhåll av skeppet. Jag tror de flesta utgåvor av Traveller har med regler om ökad risk för problem om man avvaktar med underhåll.

Att kämpa med ett dyrt lån på ett litet skepp, och ta allehanda mysko halvlagliga jobb för att dryga ut kassan är ett helt legitimt sätt att spela. Men det är lika lite det enda sättet att spela som att grottröj är det enda sättet att spela Drakar och Demoner.
 
Top