Hjälp mig med slutet på fantasykampanjen!

Albrekt

Veteran
Jag behöver ett äventyr, kartor och/eller idéer för slutspelet på vår Dragonbane-kampanj. En avgörande boss fight i ett trollkarlstorn.

Vi kör en Häxmästarkampanj i gamla Ereb Altor. Jag har bundit ihop en rad äventyr till en kampanj där Häxmästaren i Svarta tornet försöker ta över hela Aidne. Avslutningen bör involvera en slutgiltig konfrontation någonstans, antagligen i Svarta tornet.

Bakgrund: Häxmästaren vill transformera sig själv till ett varglikt vidunder genom att använda gammal faltrakisk magi. Han har allt han behöver för denna transformation utom en ring (ja, kliché, jag vet 😛 ) som spelarna har. Spelarna har dessutom en MacGuffin, en stor kula av obsidian, som skapats specifikt för att hindra/motarbeta den tranformation som Häxmästaren försöker åstadkomma. Exakt hur obsidiankulan funkar vet jag inte än... Min Häxmästare är mer demonologisk än nekromantisk (allierad med Ereb Altors demonfurste Hemaquiel), men sysslar med båda.

Vet någon ett äventyr, en modul eller en karta av ett magikertorn som kan inspirera till slutspelet? Något episkt och imponerande helst. Det kan vara på svenska eller engelska, och vilket spelsystem som helst.

Exakt hur obsidiankulan funkar vet jag inte än... Min Häxmästare är mer demonologisk än nekromantisk (allierad med Ereb Altors demonfurste Hemaquiel), men sysslar med båda.
Why not both?

Pitch: Häxmästaren försöker återuppliva makten från en länge sedan död demon och binda energin till sig med en kombination av demonologi och nekromanti.
Kulan av obsidian är ett fängelse för demonisk energi. Den kommer att skydda bäraren om en demon försöker spruta eld/blixtar genom att suga upp magin och den kommer att göra så att vanliga vapen kan skada demonen då allt som slits loss från demonen (blod, kroppdelar) kommer att sugas in i kulan istället för att reabsorberas av demonen.

Why not both?

Pitch: Häxmästaren försöker återuppliva makten från en länge sedan död demon och binda energin till sig med en kombination av demonologi och nekromanti.
Kulan av obsidian är ett fängelse för demonisk energi. Den kommer att skydda bäraren om en demon försöker spruta eld/blixtar genom att suga upp magin och den kommer att göra så att vanliga vapen kan skada demonen då allt som slits loss från demonen (blod, kroppdelar) kommer att sugas in i kulan istället för att reabsorberas av demonen.

Det här är coolt!

Back