Hjälp mig hitta integritetssäkra lösningar

anth

Klädkod: clown
Lite OT för det är humor istället för tips.
Alla vet att Facebook är en av de stora skurkarna när det gäller att samla info om användarna.
Och folk har redan tipsat som Signal som ett säkert alternativ till FBs messenger.

För ett par veckor sedan köpte messenger lite annonsutrymme på Facebook/Instagram.
När man annonserar på Facebook kan man rikta sig mot väldigt specifika grupper, tack vare att FB har så mycket info om sina användare.
Så skulle jag vilja annonsera mot pilatesinstruktörer i La Jolla, Kalifornien som är intresserade av adoptioner så kan jag göra det.
Det Signal gjorde var dynamiska annonser som helt enkelt visade användarna den info Signal fått om dem: som att de var pilatesinstruktörer i La Jolla som ville adoptera.
Av någon outgrundlig anledning får Signal inte längre annonsera på FB. :)

Tant Ragnar

Polytopia: TantRagnar
Hur var det, hade vi något bra förslag på en lagringsyta (på någon annans dator, dvs i molnet) där man kan lägga både dokument och foton? Skulle vara trevligt med något som fungerar för alla filtyper (vill säga inte bara bilder), inte är för dyrt, och är lättanvänt (läs: lätt att söka i, några enklare verktyg som, exv, plocka bort duplicerade foton).

Gärna att det går att automatiskt synka foton med mobilen utan att man behöver fippla med det manuellt.

chrull

Stockholm Kartell
Hur var det, hade vi något bra förslag på en lagringsyta (på någon annans dator, dvs i molnet) där man kan lägga både dokument och foton? Skulle vara trevligt med något som fungerar för alla filtyper (vill säga inte bara bilder), inte är för dyrt, och är lättanvänt (läs: lätt att söka i, några enklare verktyg som, exv, plocka bort duplicerade foton).

Gärna att det går att automatiskt synka foton med mobilen utan att man behöver fippla med det manuellt.
Har inget direkt förslag men tänker att vi börjar med att kolla in de här:

Ymir

Liten kantbaron
Jag har tre olika layered konton på krypterade emailtjänster, vilket låtit mig uppnå en mejladress som är fullständigt frikopplad från alla adresser som kan knytas till mig.

Cryptomail #1: inskriven med min Gmail.

Cryptomail #2: inskriven med min Cryptomail #1

Cryptomail #3: inskriven med min Cryptomail #2.

I praktiken är det bara den sistnämnda adressen som används till något.

Last edited:

chrull

Stockholm Kartell
Jag har tre olika layered konton på krypterade emailtjänster, vilket låtit mig uppnå en mejladress som är fullständigt frikopplad från alla adresser som kan knytas till mig.

Cryptomail #1: inskriven med min Gmail.

Cryptomail #2: inskriven med min Cryptomail #1

Cryptomail #3: inskriven med min Cryptomail #2.

I praktiken är det bara den sistnämnda adressen som används till något.
Öh. Jag öppnade ett konto på protonmail. Det är från början helt friskrivet från några andra mailadresser jag har…

chrull

Stockholm Kartell
Det är valfritt om man vill ange en återställningsadress.
Och är ju i så fall bara information som protonmail skulle kunna nyttja - vilket hela deras affärsidé säger emot att de skulle göra. Och om man misstänker att de skulle göra det ändå så spelar det ju ingen roll hur många protonmail-adresser jag skulle skaffa mig för de skulle ju ändå kunna se sambandet.