Hjälp mig hitta forumtråden!

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Läste för flera år sedan en tråd på WRNU om en spelrapport som handlade om sociala relationer på en lägenhetsfest och där någon ramlat från en balkong/fönster (troligtvis blivit knuffad). Är det någon som känner igen detta? Har försökt mig på sökmotorn, men inte lyckats få någon träff.

Oavsett om någon kan hitta tråden. Känner någon igen detta? Är det ett köp/konventsscenario?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Det var en spelomgång Medan världen går under med forumiter.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Ah, tack! Det här har gnagt på mig senaste dagarna. WtWE köpte jag för några år sedan och läste igenom, men har tyvärr aldrig hamnar på vårt spelbord.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Jag har till och med hört talas om det partiet. Ryktet säger att ni spelade helt fel. :gremwink:
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Kan man ens spela rollspel fel?
Det går nästan bara att spela fel för det är så svårt att göra allt rätt. Finns två inställningar man kan då ta till detta:
  1. Ta det med en klackspark och se reglerna som en inspiration och avstampspunkt och det kan gärna få bli helt annorlunda
  2. Göra sitt bästa och se reglerna som ett ideal man försöker följa bättre och bättre ju mer van man blir. Aldrig perfekt, men närmare och närmare perfekt
Jag gillar ju mer den andra vägen dårå. Men innan jag fattade att det typ är oundvikligt att det kommer bli en massa fel var jag väldigt frustrerad med rollspel och skulle aldrig ha vågat mig på nåt så tungt som D&D eller blorb. Även regellätta spel som Everway och Fiasco blev ibland fel vilket var jobbigt. Men nu när jag förstår att "aha, det är meningen" då känns det mycket mer chill. Zen mind, beginner mind.
 
Top