Hjälp - jag ska göra ett fanzin!

Ok: funderar på antingen en artikel om John Benteens Fargoserie (obs inget med Coens Fargo att göra - vi snackar manligt kodat kioskraffel som är bra på riktigt), eller så en artikel om blue collar mot alien menace i media: Alien, Tremors, The Expanse, Deep Rock Galactic, Dead Space m fl.

Ok: funderar på antingen en artikel om John Benteens Fargoserie (obs inget med Coens Fargo att göra - vi snackar manligt kodat kioskraffel som är bra på riktigt), eller så en artikel om blue collar mot alien menace i media: Alien, Tremors, The Expanse, Deep Rock Galactic, Dead Space m fl.
Två bra alternativ! Men kanske är Fargo något bättre! /)

Hjälp – det händer en gång till

Nu ska jag göra ett tredje LÄS HÅRT-fanzin, för det var så kul att göra de två första delarna.

Därför vill jag ha era texter, era teckningar, era konstiga collage och era halvfärdiga tankar om böcker, populärkultur, rollspel och allt annat som känns kul och oväntat. Dungeons! Dikter! Noveller! Recensioner! Listor! Tabeller! Äventyr! Essäer. Resereportage. Ett foto på en katt! En seriestrip.

Något du brinner för och tycker att andra borde känna till.

Temat är "svartvitt", tolka det som du vill. Eller skriv om vad fan du vill, rita vad fan du vill - är det bra klämmer jag in det ändå. LÄS HÅRT har aldrig varit strikt med reglerna.

Inga AI-grejer tack.

Format: A5.
Deadline: När fanzinet är klart är det klart, men tja månadsskiftet aug/sept?
Skicka bidrag till: magnus@piruett.se

OBS: Det finns ingen ekonomi i detta. Fanzinen säljs till självkostnadspris.

Skärmbild 2026-08-05 103923.png
(Work in progress)

Back