Varulv Hitta Jesus - Runda 1

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Oj, detta var ju minst sagt spännande. Om vi utgår från att du talar sanning så 1. Avslöjar du att du inte är Jesus för ulvarna 2. Har namnet på en satanist.

Om du vet namnet på en av de onda, varför inte rösta på honom? Försöka fånga medulvar?
Vet som sagt namnet på en satanist. Ifall det är en ensamräv kvar har byn vunnit. Vet inte om det är fler kvar men jag misstänker det för spelbalansen.

Gällande din första punkt så vet även en satanist min färg. Alltså trodde vi var på samma lag, men jag har avslöjat det motsatta nu. Har även skickat nattmordet mot denna person (vilket jag fortfarande kan).
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,690
Location
Oktoberlandet
Har skrivits såpass lite så jag vet inte om det är fler än jag som sitter i samma båt just nu men tänkte berätta det jag vet. Vilket är en hel del.

Förlåt ty jag har syndat. I ett par timmar var jag en satanist och en glad sådan. Under dessa timmar smidde jag planer och tänkte offra vår frälsare Messias till satan och erövra denna värld.
Denna guds son räddade sedan undertecknad av ren slump och förde tillbaks mig till ljuset. Förlåt för mina synder men nu är jag återigen en tjänare av ljuset.
Under min tid i ondskans tjänst fick jag fram namnet på en annan av dess följeslagare…

Så alltså, jag var ulv men Jesus den jäkeln gjorde mig till god igen med sina krafter (alltid lite mer spännande att vara ulv) Jag har även namnet på en annan satanist!!
Får ju inte tumma men när jag kommer hem om ett par timmar så ska jag kommentera detta rätt intresanta inlägg👍
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Så ifall jag varit otydlig.

Jag och en annan spelare sätts i ulvlaget och vet vilka varandra är.
Några timmar senare får jag se att våran frälsare fört över mig till den goda sidan med sin godhet.
Jag kan även fortsatt skicka nattmord vilket är gjort mot den andra satanisten. Som det ser ut är min röst även först.

Jag ser det som att det finns två alternativ.

1. Byn har vunnit och vi skickar den satanisten som är kvar. Med mitt nattmord och via utröstning.

2. Det finns fler satanister bland oss. Dessa kanske alla röstar på mig nu i offer omröstning vilket gör så jag ryker där. Detta scenario skulle göra det hela mycket mer komplext.
Kanske att det finns en ulv grupp till med två ondingar där båda fortsatt är onda eller att även en person där blivit frälst.
Vad tänker ni andra?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,430
Vet som sagt namnet på en satanist. Ifall det är en ensamräv kvar har byn vunnit. Vet inte om det är fler kvar men jag misstänker det för spelbalansen.

Gällande din första punkt så vet även en satanist min färg. Alltså trodde vi var på samma lag, men jag har avslöjat det motsatta nu. Har även skickat nattmordet mot denna person (vilket jag fortfarande kan).
Så du har förmågan att nattmörda men är inte satanist längre, egentligen. Du bara offrar lite folk till Satan ändå? Tycker det här låter rätt suspekt och som du inte helt kommit över till den goda sidan. Snart börjar du väl tillbe en guldkalv.
Det måste väl vara bättre att rösta ut satanisten så vi får bekräftelse på att han var det, och inte råkar rösta ut någon Jesusdiggare? Grönar ju även dig om du drar igång ett drev som håller mot en satanist. Eller iofs får man väl bekräftelse på nattmördades fraktionstillhörighet också.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,430
Hur kan du veta att en satanist vet din färg @Octagonal ? Om jag förstår dig rätt var du i en satanist-chatt men fick PM från Jesus om att du nu är omvänd, och passade då på att lägga ett nattmord på din satanistkompis? Om det finns fler satanist-celler (och det verkar väl troligt för annars är ju spelet redan nu slut) så vet väl inte de om din färg?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag ser det som att det finns två alternativ.

1. Byn har vunnit och vi skickar den satanisten som är kvar. Med mitt nattmord och via utröstning.

2. Det finns fler satanister bland oss. Dessa kanske alla röstar på mig nu i offer omröstning vilket gör så jag ryker där. Detta scenario skulle göra det hela mycket mer komplext.
Kanske att det finns en ulv grupp till med två ondingar där båda fortsatt är onda eller att även en person där blivit frälst.
Vad tänker ni andra?
Jag tänker att det finns två alternativ:

1: Du talar sanning.
Då kan antingen spelet vara över väldigt snart när vi ser att din kumpan hänger, spelet tar slut, ärad vare gud i höjden detta gjorde jag i slöjden osv. Det känns lite torftigt, snabbt löst, och inte riktigt som en utmaning eller en balans i spelet. Känns därför mindre troligt.​
Eller så är inte spelet över trots att du talar sanning, det finns då fler satanister och det blir genast mycket mer komplicerat enligt vad du skriver.​

2: Du ljuger. Du är en av satanisterna och din(a) polare kanske inte kan vara med så mycket som planerat och ni satsar därför på en vågad plan för att gröna dig inför byn inför kommande rundor. Eller så kommer du snart hävda att någon som inte är satanist är din kumpan för att därefter se hur det påverkar hur folk skriver och hur folk röstar i byn och därigenom locka fram nån frälsaraktigt i dagen hos någon.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,690
Location
Oktoberlandet
Har skrivits såpass lite så jag vet inte om det är fler än jag som sitter i samma båt just nu men tänkte berätta det jag vet. Vilket är en hel del.

Förlåt ty jag har syndat. I ett par timmar var jag en satanist och en glad sådan. Under dessa timmar smidde jag planer och tänkte offra vår frälsare Messias till satan och erövra denna värld.
Denna guds son räddade sedan undertecknad av ren slump och förde tillbaks mig till ljuset. Förlåt för mina synder men nu är jag återigen en tjänare av ljuset.
Under min tid i ondskans tjänst fick jag fram namnet på en annan av dess följeslagare…

Så alltså, jag var ulv men Jesus den jäkeln gjorde mig till god igen med sina krafter (alltid lite mer spännande att vara ulv) Jag har även namnet på en annan satanist!!
Det här är ju smockfullt med hett stoft.

Jag tycker de flesta varit förvånansvärt off hittills.
Även undertecknad men jag vet varför: pissheldag på jobbet och fullbokad ända tills nu.
Basse och Mr.Water-in-da-house har ju i alla fall försökt.
Men alla andra?
Hallå!

Octas inlägg borde ju fått igång diskussionen tycker jag.
Det var ju kul att det kom mer att fundera över men min första tanke Octa är att:
- Det kändes lite taget ur luften. Varför väntade du inte längre och lurade upp din satanistkompis (i er privata PM-tråd) till att skriva nåt graverande i den öppna tråden?
- I alla fall bra att det rör på sig.
@Octagonal : frågor kommer upp till funderingar. Byn kommer kunna förstå mycket av Anthrox spelupplägg om du redovisar så mycket som möjligt.
Stämmer din historia så ligger du risigt till för Nattmord.
- Hade du och en till spelare egen privat PM-tråd?
- Jag utgår ifrån att det måste finnas fler satanistceller för annars vore spelet ”brutet” vilket jag är säker på att Athrox täckt upp för innan spelstart.
Detta resonemang bryter upp vår tes om att det bara skulle vara 1 lag med typ 2-3 ulvar.
Och betyder att vi alltså har Octa+1 ulvkompis OCH nån ensam satanist
ELLER fler än 3 ulvar!
Kanske därför det varit så lågflygande i tråden.
Ska lusläsa lite mer i posterna vi hittills fått.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,690
Location
Oktoberlandet
Turligt nog så går det ju å andra sidan att applicera lager av WIFOM på varje lagd röst tidigt, så åtminstone en eller kanske två rundor bör vi kunna rösta relativt oinskränkt så länge vi inte sprider rösterna för mycker varje runda.
Vad menas med WIFOM och lagd röst tidigt?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,430
OK, nu kommer kanske tidernas sämsta varulvsspel, jag outar mig själv som satanist i runda 1. Ja du läste rätt, JAG ÄR SATANIST. Jag har ingen aning om vem Jesus är och mitt mål är att hitta honom. Jag har en satanist-chatt med en annan spelare. Vill inte dra med honom i min eventuella galenskap så utelämnar namnet så länge.

Varför gör jag detta? Därför att jag tror att DU också är satanist! Jag tror detta spel består av 4 stycken satanist-celler med två personer i varje, och Jesus. SATANISTERNA är BYN. Vårt mål är att hitta Jesus innan han omvänder oss alla till Kristendomen.

Jag tror Octagonal talar sanning, det är en för knäpp lögn för att dra bara sådär. Det finns alltså åtminstone en satanist-cell till förutom min, och Jesus har förmågan att omvända personer. Jag tror spelet är 8 mot 1, där Jesus har helt OP förmågor som att omvända satanister, kanske även väkta sig själv en runda etc. Spelet heter Hitta Jesus för tusan, vi måste hitta honom innan han omvänder oss alla.

Om du är satanist och inte i svikaren Octagonals cell så har jag rätt, då bör vi alla outa vår tillhörighet till mörka sidan, och kvar står Jesus med rumpan bar. Vi har ju alla någon som kan gå i god för vår djävulsdyrkan. Om du är en vanlig kristen grabb med vattenkammat hår, ja då vet du vem du ska rösta ut nu iaf. Men det är du inte, eller hur?

Kolla på tråden, Octagonal släpper en bomb men ingen verkar reagera direkt. Alla sitter i sina små ulvchattar och diskuterar hur detta påverkar dem. Troligen var de som jag rädda först att han visste namnet på en av oss ulvar, för att sedan inse att han hade en egen ulvchatt. Tråden innehåller bara snömos! Jag ser ett gäng ulvar som tassar runt och är livrädda för att avslöja att de inte vet namnet på vår frälsare. Dags att förena våra styrkor och HITTA JESUS!

#TeamLucifer
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,690
Location
Oktoberlandet
Byn har vunnit och vi skickar den satanisten som är kvar. Med mitt nattmord och via utröstning
Varför ska vi använda 2 metoder på samma spelare?
Är du osäker på hur/om ditt nattmord funkar?
Att du som snäll bybo har nattmord är ovanligt.
Kolla upp med Anthrox hur det funkar nu när du tydligen bytt lag.
Vore bäst för byn att få klarhet i detta och raka rör från dig.

Om det nu finns fler satanist-celler så är det väl bäst att rösta på en vi alla tycker är scum och du nattmördar (om det nu fortfarande går) din forna kompis.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Så ifall jag varit otydlig.

Jag och en annan spelare sätts i ulvlaget och vet vilka varandra är.
Några timmar senare får jag se att våran frälsare fört över mig till den goda sidan med sin godhet.
Jag kan även fortsatt skicka nattmord vilket är gjort mot den andra satanisten. Som det ser ut är min röst även först.

Jag ser det som att det finns två alternativ.

1. Byn har vunnit och vi skickar den satanisten som är kvar. Med mitt nattmord och via utröstning.

2. Det finns fler satanister bland oss. Dessa kanske alla röstar på mig nu i offer omröstning vilket gör så jag ryker där. Detta scenario skulle göra det hela mycket mer komplext.
Kanske att det finns en ulv grupp till med två ondingar där båda fortsatt är onda eller att även en person där blivit frälst.
Vad tänker ni andra?
Jag fattar inte riktigt hur detta funkar.

Octa får namnet på en ulv och ”förmåga att nattmörda”, är Anthrox tanke då att Octa automatiskt ska nattmörda den andra ulven? Vilken funktion fyller rollen med ”omvänd syndare”? Jag förstår inte.

Och vad skulle Octa tjäna på att ljuga om detta, oavsett lagtillhörighet? En ulv som pekar ut en bybo på detta sättet hade ju varit bränd nästa runda.

Det känns som att den omvända syndaren designmässigt bara tillför brus, alternativt harvi en feet ulvsida med omvänd syndare och minst två andra ulvar, då kanske troligt fler varianter på omvända syndare och flera små celler med ulvar. Men det låter obalanserat…

Får du nån rätsida på detta @RasmusL ? Eller ni andra?

Jag får meditera över det i natt så kanske jag hänger med bättre i morgon.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Ok, strulig mottagning på färjan, men citatet ovan talar ju för flera satanistceller.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag är satanist. Testify, brothers and sisters! Iä! Iä!!

Förneka honom eller du ska ta hans plats på Golgata!!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Snart kommer Jesus påstå att han är satanist om han inte redan gjort det så outa nu allihopa!

Inga nattmord innan vi identifierat snickaren från Galliléen (fast det verkar ju vara för sent, men det kan ju tänkas vara ett nattmord per cell 🥶)
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,430
Snart kommer Jesus påstå att han är satanist om han inte redan gjort det så outa nu allihopa!

Inga nattmord innan vi identifierat snickaren från Galliléen (fast det verkar ju vara för sent, men det kan ju tänkas vara ett nattmord per cell 🥶)
Tror inte vi behöver vara så rädda för det, om vi alla är i celler om två har vi ju ett vittne till vår djävulsdyrkan.
 
Top