Historisk Suicide Squad

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Okej, så jag har tagit tråden där jag fick de viktigaste personerna i världen och ändrat min kampanj efter den. För ni gav mig super coola personer (någon kände jag inte ens till innan! Pinsamt nog.) Så nu har jag tagit alla era förslag och gjort en slumplista så att spelarna inte kan lista ut vem som är nästa!

Men det fick mig att tänka att eftersom jag fick så här bra förslag där så kan jag få tipps om folk att sätta i mördare gruppen också!

Så, jag behöver 5 personer från närsomhelst i historien som ska resa runt för skurkarnas räkning och mörda de viktigaste personerna i historien. Jag vill att de här personerna är onda eller otrevliga nog att mina spelare inte ska känna sig superskuldiga för att ha ihjäl dem, extremt kompetenta på vad de gör och de måste vara coola! Jag har bestämt mig för att ha med Otto Skorzeny som den 6e medlemen, men jag behöver 5 stycken till.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg

Han är extremt kompetent på vad han gör, men … vad han gör är inte så användbart, kanske?
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Gilles de Rais! Krigshjälte, teaterregissör, demonolog och seriemördare i ett.
Thug Beram! Lönnmördare som (kanske) ströp inalles 931 människor.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,810
Billy the kid, baby face, Al capone, Manson, Josef Fritzl :S, Hitler, Stalin, [insert terrible dictator here] osv...
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Fritz Haber tror jag nämns i Radiolabavsnittet The Bad Show som har tror tar upp lite ruttna ägg öht. Ialf uppfinnare och kallad kemiska krigsföringens fader.

Sen är väl behind the bastards en bra pod att gräva ner sig om en vill lära känna as i vår värld nu och då...
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Lite fler, med motivation:

Pierre François Lacenaire, för att han var en poet och showman
Johann Otto Hoch, för att han var en charmör
Liu Pengli, för att han är historiens tidigast kände seriemördare
Axlar-Björn, för att han heter "Axlar-Björn"
La Voisin, för att hon var ledare för en organisation som sysslade med svart magi
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
General Custer. Han hade nog ställt upp eftersom han var ett ärkesvin. Men kräver uppmärksamhet och dyrkan. Hänsynslös narcissist med vackra lockar. Given mördarskurk i varje tidsresadrama!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Och naturligtvis Victor Lustig, mannen som sålde Eiffeltornet två gånger (och som svindlade Al Capone). Eftersom jag nyligen såg den fantastiska filmen Svindlarna i São Paulo, där huvudpersonen inspireras av denne man.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Simo Häyhä? Slogs ju för de "goda" men ändå typ 500 dödade fiender är ju fantasy-många.
 
Top