Historisk Suicide Squad

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Många bra skurkar här, men ofta tveksamt om förslagens personliga kompetens kan jag tycka.

Kejsar Commodus (han i filmen Gladiator, men han var rätt annorlunda i verkligheten): urstark gladiator med storhetsvansinne och grandios fåfänga. Tänk Trump plus Rambo.

Oliver Cromwell: en av tidernas främsta härförare, en stor organisatör och hänsynslös diktator. Tog kål på flera hundratusen irländare och förslavade ytterligare några tiotusen i något som liknar ett folkmord.

Men svenskar då? Kung Karl Knutsson och Karl IX kanske? De har personligheten men kanske inte kompetensen för att platsa.
 
Last edited:

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Kejsar Commodus (han i filmen Gladiator, men han var rätt annorlunda i verkligheten): urstark gladiator med storhetsvansinne och grandios fåfänga. Tänk Trump plus Rambo.

Oliver Cromwell: en av tidernas främsta härförare, en stor organisatör och hänsynslös diktator. Tåg kål på flera hundratusen irländare och förslavade ytterligare några tiotusen i något som liknar ett folkmord.

Men svenskar då? Kung Karl Knutsson och Karl IX kanske? De har personligheten men kanske inte kompetensen för att platsa.
Tar man härförare och kejsare så får man ju bonusen att man ändrar på historien oavsett vem som dör. Låt Napoleon slåss mot Hitler så garanterar vi en ändrad världshistoria
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Quisling är ju given
Fast Qusiling var väl en pajas, en komplett nolla som människa? Tom nassarna föraktade honom och det var Terboven som bestämde.

Han får ju dock höga poäng för att ha varit allmänt låg och usel. Typ samma klass som Kent Ekeroth?

Edit: jag nominerar Terboven. Här kan man för övrigt läsa en text jag har skrivit om hans kanske mest kända illdåd.
 
Last edited:

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Saknas lite kvinnor i tråden:
  • Bonnie (Clyde kan vi klara oss utan!)
  • La Madrina - Miamis knarkboss. Var grymmare än de flesta.
  • Bloody Mary - Well, duh!
  • Elizabeth Bathory - Kanske svårt att göra henne cool, men namnet är ju en bra start. Själv tycker jag mest hon är motbjudande.
Ingen som lyft Zheng Yi Sao heller? Hon ledde ju en av historiens största piratflottor. :)
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Ingen som lyft Zheng Yi Sao heller? Hon ledde ju en av historiens största piratflottor. :)
Hon dök upp härförleden, på tal om ett högertroll som blivit arg på Scott Lynch för att han haft fräckheten att ha med en tjej som är pirat en av sina böcker "för tjejer kan inte vara pirater". Det är en metafysisk omöjlighet, tydligen. Meanwhile, i den verkliga världen, finns det gott om exempel på kvinnliga pirater.
 
Last edited:

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Hon dök upp härförleden, på tal om ett högertroll som blivit arg på Scott Lynch för att han haft fräckheten att ha med en tjej som är pirat en av sina böcker "för tjejer kan inte vara pirater". Det är en metafysisk omöjlighet, tydligen. Meanwhile, i den verkliga världen finns det gott om exempel på kvinnliga pirater.
De hade inte med Cecilia Vasa vad jag såg.
 
Top