HEX24

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Torn! Massor med torn! Alla samlade i en sammanhängande klump mitt på kartan.

Jag tänker mig att rollspelet heter Tinnar och Torn.

Det är inte bara en rollspelsvärld, det är en livsstil.
Jag tror jag talar för alla när jag säger att torn är bästa delen av fantasy!
 

Soliga oraklet

Veteran
Joined
8 Feb 2022
Messages
27
Fasiken! Sen igen. Och nu kan jag inte ens klaga på sommartiden. Jaja, Mars hex blir lite oinspirerad för hade jag haft inspiration hade jag gjort den tidigare. Det finns ju redan många hexar med slott och borgar rollpersoner potentiellt kan göra sina, men jag tror i alla fall att det här är den första som faktiskt är till salu.
 

Attachments

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Fasiken! Sen igen. Och nu kan jag inte ens klaga på sommartiden. Jaja, Mars hex blir lite oinspirerad för hade jag haft inspiration hade jag gjort den tidigare. Det finns ju redan många hexar med slott och borgar rollpersoner potentiellt kan göra sina, men jag tror i alla fall att det här är den första som faktiskt är till salu.
Gillar den extradimensionella mäklarbyrån och juridisk twist med krigsherre delarna! De tycker jag absolut inte är oinspirerade. Det är också kul att vad man måste fixa med borgen står här så man kan gå igenom det som ett besiktningsprotokoll med spelarna om de vill fixa den.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,317
Fasiken! Sen igen. Och nu kan jag inte ens klaga på sommartiden. Jaja, Mars hex blir lite oinspirerad för hade jag haft inspiration hade jag gjort den tidigare. Det finns ju redan många hexar med slott och borgar rollpersoner potentiellt kan göra sina, men jag tror i alla fall att det här är den första som faktiskt är till salu.
Underbar bild!
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,341
Location
Helsingborg
Jag tror jag talar för alla när jag säger att torn är bästa delen av fantasy!
Kanske bästa delen av all form av fiction med fantasy element? (t.ex. Hive cities). Även om många torn inte är tillräckligt pyramidformade.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Har kastat 2000 ord av nästs hex för att det SÖG. Fuck grim dark torn. Jag tänker skriva en magisk skog eller något.
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
453
Location
Uppsala
Kan spoila att en av mina Hex kommer vara 100% mys och vara vad nu motsatsen till grmidark är
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Har kastat 2000 ord av nästs hex för att det SÖG. Fuck grim dark torn. Jag tänker skriva en magisk skog eller något.
Kanske ett dött träd i dess mitt, ensamt, väldigt och ihåligt...
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,317
Jag tycker att jag gjorde en för omfattande hex i mars. Så i april tänker jag kompensera genom att göra en riktigt händelsefattig plats. Type en tom slätt eller så.
 
Top