Nekromanti Heraldiska Vapen

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Länkar med Schabloner

Ett heraldikbyggarprogram övergår definitivt min förmåga!
Äsch... du bangar väl inte för en utmaning? :gremwink:

Ett minimalt fåtal av schablonerna (vildsvinshuvud, vase, Cirzaordens näve etc) har jag varit tvungen att göra själv, andra är scannade från 'Riddaren', ytterligare några är hittade från länkar här...
Typiskt... Ymir har flytt staden med mitt ex av Riddaren för tillfället.. nåja.

Man skulle inte kunna få tillgång till de bilder du ritat själv? Dina scans från Riddaren hade också varit en höjdare, men det blir väl om CJS nu godkänner det som "personligt bruk".

http://www.cybersleuth-kids.com/sleuth/History/Medieval/
och här...
http://www.digiserve.com/heraldry/clipart.htm

Sedan satte jag samman och färglade dem i Paintshop Pro med extremt mycket hjälp av hjälp av "Magic Wand"-funktionen.
Jag och den betydligt mer digitalartistisktkunnige Eleas ska sätta oss ner och dona med det här ikväll. Vi har nämligen ett par rollpersoner vars heraldiska symboler behöver fastställas.

Länkarna kommer vara till stor hjäälp. Tackar och bugar.

Och om jag inte sagt det förr, så är din Eon-sida för tillfället den snyggaste på nätet. Iaf tills Drunoks Drängar v2 dyker upp. :gremwink:

/Joel
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,329
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Re: Nån som hittat fler?

Hallå!

Jag har för mig att jag sett en beskrivning över Jargiens och Muhads flaggor. Jargiens skulle vara grön tror jag... Muhads var himmelsblå med halv måne och stjärna tror jag.

Tzimisce
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Var finns Jargiens flagga? *huvudbry*

Mühads flagga hittade jag i 'Religioner', men Jargiens flagga kan jag inte hitta någonstans. :gremconfused:
Kan nån ge mig en ledtråd?

Pereines flagga nämns bara som "frihetens flagga" eller nåt sånt i 'Geografica Mundana', men det står ingenstans hur den ser ut. :gremfrown:
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,329
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Re: Var finns Jargiens flagga? *huvudbry*

Hallå!

Jag har läst det i någon av modulerna eller grundboken. Antingen på baksidan eller som berättelse mellan kapitlen( Du vet vilka jag menar?).

Tzimisce
 

Fodde

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
85
Location
Karlskrona
Re: Var finns Jargiens flagga? *huvudbry*

"Jag har läst det i någon av modulerna eller grundboken. Antingen på baksidan eller som berättelse mellan kapitlen( Du vet vilka jag menar?)."

Du tänker nog på baksidan av grundregelboken (den första upplagan). Fast allt som nämns där är att kejsardömets fanor är "grön-vita"
 

Solinde

Veteran
Joined
8 Sep 2002
Messages
52
Location
Linköping
Re: Heraldiska schabloner

I grundboken till King Arthur Pendragon finns annars några snygga heraldiska schabloner. Om de finns scannade någonstans är förstås en annan fråga.
Själv har jag tyvärr inte tillgång till någon scanner.
 

Solinde

Veteran
Joined
8 Sep 2002
Messages
52
Location
Linköping
Någonting som inte stämmer...

Ruskigt snygga är de som syns, men tyvärr är de bara fyra stycken. Är det bara jag som har det problemet, eller ligger det hos servern?

Med flaggorna är det lite bättre, där saknas bara alla fanor utom den första.

Logon vekar inte heller finnas... :gremsmirk:
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Nu ska det funka... :)

Det är bara jag som fumlar med uppdateringarna... Inget allvarligt. Förutom då att mitt modem (japp, 56k på min ära) kopplar ner var 3dje minut... :gremfrown:
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Heraldiska schabloner

Ironiskt nog äger jag inte Pendragon, men jag hittade en del intressant i Drakar och Demoner Ivanhoe.
Nu slår iofs lagen om alltings jävlighet till igen och ser till att jag saknar nätkabel till den alldeles utmärkta scanner jag lagt vantarna på.

Grrr.

/Joel - det gör ont men går ändå.
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Re: Heraldiska schabloner

D&D Ivanhoes bilder har lite väl kraftiga outlines för min smak.

Jag kunde inte låta bli att göra en klyschig nekromantikersköld också... :gremgrin: (längst ner på Heraldiksidan)
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Heraldiska schabloner

D&D Ivanhoes bilder har lite väl kraftiga outlines för min smak.
Då jag inte försökt scanna dem, så låter jag detta vara oemotsagt.

Jag kunde inte låta bli att göra en klyschig nekromantikersköld också...
Nallo kommer äääälska den. :gremwink:

Men du... om den inte är Soldisk den faktiskt mot tinkturreglerna då rött och svart båda är färger och inte får läggas mot varandra... :gremwink:

/Joel - vars rollperson med heraldik 6 har gjort sig en jättefelaktig sköld.
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Re: Heraldiska schabloner

Ah, jäklar. trodde det var Consaber som hade den regeln... Jaja, jag tror inte personen som har skölden direkt visar upp den sådär för allmänt beskådande...
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Heraldiska schabloner

Njae, Consaber har endast regeln som göt det möjligt att kombinera färger på olika fält hur man vill. Det felaktiga med Nekromantiker skölden var den svarta lien på röd botten. Det vara aja-baja. :gremwink:

/Joel - insöad
 
Top