SÄLJES Henkes Tradera-tråd till förmån för Cancerfonden

Joined
28 Nov 2006
Messages
2,417
Location
Nirvana
@Henke, hur har du gjort för att få tag på alla dessa utskick och broschyrer från olika konvent? Jag antar att du inte har åkt på alla, eller? Samlingen som du nu säljer borde vara helt unik. Har aldrig sett något liknande.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,303
Location
Kullavik
@Henke, hur har du gjort för att få tag på alla dessa utskick och broschyrer från olika konvent? Jag antar att du inte har åkt på alla, eller? Samlingen som du nu säljer borde vara helt unik. Har aldrig sett något liknande.
Jag har fått dem på olika håll för att scanna och lägga på Alexandria. Medans de exemplar som jag fått låna (bl.a. stora mängder av Björn Westling och Sven Bergersjö) givetvis lämnats tillbaka, så finns det material jag fått donerat (bl.a. mycket från @Bolongo, John Bredal, Erik Sieurin och Claes Gerleman). Jag har faktiskt inte återkopplat för att höra om det är ok att lägga dem på Tradera, men hoppas ändå ingen misstycker (speciellt eftersom all vinst landar hos Cancerfonden). <3

(Ärligt talat trodde jag ingen var intresserad av att buda på de här sakerna)
 
Last edited:
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,417
Location
Nirvana
Jag har fått dem på olika håll för att scanna och lägga på Alexandria. Medans de exemplar som jag fått låna (bl.a. stora mängder av Björn Westling och Sven Bergersjö) givetvis lämnats tillbaka, så finns det material jag fått donerat (bl.a. mycket från @Bolongo, John Bredal, Erik Sieurin och Claes Gerleman). Jag har faktiskt inte återkopplat för att höra om det är ok att lägga dem på Tradera, men hoppas ändå ingen misstycker (speciellt eftersom all vinst landar hos Cancerfonden). <3

(Ärligt talat trodde jag ingen var intresserad av att buda på de här sakerna)
Jag tror inte att någon har något emot att Cancerfonden får mer pengar. Det är förstås bra att du har scannat och lagt upp grejerna. Vet faktiskt inte om KB sparar just den här typen av trycksaker (förmodligen något men inte allt). De och ytterligare några bibliotek samlar ju in pliktexemplar av det mesta som trycks i Sverige, men jag antar att de ändå missar en del.

Har själv grävt en del efter helt andra typer av trycksaker (bland annat affischer som min farmor gjorde åt Posten under kriget) i kategorin vardagstryck och hittade en del. Antar att konventsbroschyrer sorterar under samma vida kategori. Säger detta om du eller någon annan som läser detta skulle leta efter konventsmaterial i framtiden. Min erfarenhet är att det ofta går att göra de mest oväntade fynd om man bara letar.
 
Last edited:

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,303
Location
Kullavik
Har själv grävt en del efter helt andra typer av trycksaker (bland annat affischer som min farmor gjorde åt Posten under kriget) i kategorin vardagstryck och hittade en del. Antar att konventsbroschyrer sorterar under samma vida kategori. Säger detta om du eller någon annan som läser detta skulle leta efter konventsmaterial i framtiden. Min erfarenhet är att det går att göra de mest oväntade fynd om man bara letar.
Tror en hel del material är skänkt från spelföreningar (LinCon m.fl.) till olika arkiv, men jag har aldrig lyckats få ut något vettigt ur dem som driver arkiven eller fått någon att engagera sig att undersöka dem på plats, så jag släppte det. Bra tips i övrigt, om någon skulle bli intresserad av att rota vidare.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,303
Location
Kullavik
Provar att lägga upp den här boken för hutlösa 3500:- (Ett exemplar gick häromdagen för 4100:- på Tradera)

Ok, det måste varit i överkant :D ... Här kommer ett vettigare försök...

 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,303
Location
Kullavik
Här kommer en generell påminnelse om saker jag har uppe på Tradera just nu till förmån för Cancerfonden


BTW: Just nu 38.536:- insamlat via sida på Cancerfonden och Tradera-annonser (efter avgifter och frakter).
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,303
Location
Kullavik
Det var ett tag sedan jag gav en uppdatering på sjukdoms-läget. Var idag på läkarbesök för att summera resultatet av strål-/hormonbehandlingen. Läkaren sa att hon blev glad när hon såg resultatet och hur mitt initiala skyhöga PSA-värde på 52, nu fallit så lågt att det inte längre var mätbart. <3

Jag är väldigt ödmjuk inför beskedet och för stunden naturligtvis både lättad och lycklig. Samtidigt kommer jag fortsätta med tabletter/injektioner ytterligare 1,5 år, så det är först efter det som man kan se hur värdena står sig utan läkemedel). Detta är såklart ändå en milstolpe och en delseger som är värd att fira!

Ska också passa på att nämna hur insamlingarna senaste veckan gjort ett rejält kliv (många gåvor på min födelsedag tidigare i veckan) och totalt är nu 48.031:- insamlat till Cancerfonden (efter Traderas avgifter).

Ha en fin helg alla!!
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Det var ett tag sedan jag gav en uppdatering på sjukdoms-läget. Var idag på läkarbesök för att summera resultatet av strål-/hormonbehandlingen. Läkaren sa att hon blev glad när hon såg resultatet och hur mitt initiala skyhöga PSA-värde på 52, nu fallit så lågt att det inte längre var mätbart. <3

Jag är väldigt ödmjuk inför beskedet och för stunden naturligtvis både lättad och lycklig. Samtidigt kommer jag fortsätta med tabletter/injektioner ytterligare 1,5 år, så det är först efter det som man kan se hur värdena står sig utan läkemedel). Detta är såklart ändå en milstolpe och en delseger som är värd att fira!

Ska också passa på att nämna hur insamlingarna senaste veckan gjort ett rejält kliv (många gåvor på min födelsedag tidigare i veckan) och totalt är nu 48.031:- insamlat till Cancerfonden (efter Traderas avgifter).

Ha en fin helg alla!!
Fantastiskt! Glad för din skull, Henke!
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,149
Det var ett tag sedan jag gav en uppdatering på sjukdoms-läget. Var idag på läkarbesök för att summera resultatet av strål-/hormonbehandlingen. Läkaren sa att hon blev glad när hon såg resultatet och hur mitt initiala skyhöga PSA-värde på 52, nu fallit så lågt att det inte längre var mätbart. <3

Jag är väldigt ödmjuk inför beskedet och för stunden naturligtvis både lättad och lycklig. Samtidigt kommer jag fortsätta med tabletter/injektioner ytterligare 1,5 år, så det är först efter det som man kan se hur värdena står sig utan läkemedel). Detta är såklart ändå en milstolpe och en delseger som är värd att fira!

Ska också passa på att nämna hur insamlingarna senaste veckan gjort ett rejält kliv (många gåvor på min födelsedag tidigare i veckan) och totalt är nu 48.031:- insamlat till Cancerfonden (efter Traderas avgifter).

Ha en fin helg alla!!
Det är verkligen goda nyheter! Definitivt värt att fira!
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,882
Location
Marjura
Härligt att höra!

PS och vilken samling svensk rollspelshistoria du har som nu finns på Tradera! Fanzins, konventstryck osv.
PPS nästan lite synd att den skingras. Ett rollspelsmuseum borde instiftas. Hoppas du scannat!

(lite jobbigt att se vad vissa saker går för, när man själv närmast dumpat dem i bulk, under inköpspris, tydligen i helt fel perioder...)
 
Last edited:
Top