SÄLJES Henkes Tradera-tråd till förmån för Cancerfonden

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,300
Location
Kullavik
Hej alla,

Har varit inaktiv ett tag, vilket beror på att jag drabbats av prostatacancer och valt att omprioritera i livet.

Som ett led i livsförändringen har jag bestämt mig för att sälja av mer eller mindre alla mina fysiska rollspelsprodukter till förmån för Cancerfonden. Insamling till forskningen är bokstavligen livsviktig och de framsteg som därigenom görs ger vården bättre verktyg och behandlingsmetoder. På samma sätt som jag nu tar hjälp av resultatet för denna forskning så väljer jag att samla in pengar för att andra i framtiden skall få ännu bättre verktyg för att besegra sin cancer.

Det första objekt jag lagt ut är mitt exemplar av Snösaga på Tradera. Jag har medvetet lagt utropspriset ganska högt, för det här är inte en auktion för att köparen ska göra en billig affär utan för att forskningen ska få in mer pengar.

Är man inte intresserad av att köpa, men ändå vill skänka en slant så har jag även igång en insamling på Cancerfondens webplats:

(Fler objekt kommer läggas upp löpande i tråden)
 
Last edited:

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,300
Location
Kullavik
Hej igen och tack för alla kommentarer! <3
Jag verkar så här långt haft änglavakt eftersom värdet (PSA) var högt (runt 50), vilket ofta innebär att cancern spridit sig, men efter alla undersökningar (tre sorters röntgen) visade det ändå ingen spridning vilket jag är gruvligt tacksam för. Däremot så är tumören rejält agressiv, men det verkar som man förhoppningsvis blockerat den i tid med hormonbehandling. Nu väntar strålning och jag är fullt fokuserad på att slänga ut sjukdomen (på både det fysiska och andliga planet).

Dagens Tradera-auktion blir uppföljaren till Snösaga. Självklart går pengarna till Cancerfonden.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,300
Location
Kullavik
Tack för ytterligare hälsningar!

Tänkte dela med mig några ord kring resonemanget kring varför jag väljer att auktionera ut rollspelen.

Självklart handlar det till största del om att jag vill hjälpa forskningen framåt och att jag vill ge tillbaka något till de som kommer behöva vård efter mig och att verktygen hela tiden behöver bli blir bättre och bättre på att både bota och bromsa cancer.

Det handlar dock också om att jag kort efter att jag fått cancerbeskedet insåg att jag har många kilo rollspel som jag sällan (eller aldrig) ens öppnat, läst eller använt. Det maniska samlandet kändes plötsligt girigt och som någon slags onödig "troféhylla" där värdet skulle kunna användas till så mycket bättre saker. Jag vet också att jag lagt väldigt många timmar på hobbyn som egentligen borde ägnats åt familjen. Jag är fullt medveten om att det låter som en klyscha, men kanske kan sjukdomen vara ögonöppnaren som ger mig en ny chans att prioritera.

Förövrigt inser jag att det här måste varit världens sämsta salespitch för att locka budgivare :), och självklart föraktar jag ingen som vill samla eller lägga tid på sin hobby. Mitt problem är min mani över saker och att jag blir så engagerad i saker att mina prioriteringar blir obalanserade.

Med det sagt är ni fortfarande väldigt välkomna att buda på dagens Tradera-objekt. Denna gång är det mitt exemplar av Jorges Bestiarium, som dock lider av några skavanker (se länk):

 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Hoppas att du behandling och återhämtning går bra.

Vi är väl rätt så många medelålders män och det är dags att ha koll på prostatan eftersom risken går upp drastiskt med åren. Du gör oss en tjänst bara genom att dela med dig och påminna oss risken.

Jag är själv inte mycket av en samlare men det är alltid bra att se över vart man lägger sin tid och pengar oavsett vad som händer i livet. Lycka till med försäljningen!
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,300
Location
Kullavik
Det här äventyret till Coriolis hade jag svårt att få tag på, men nu hoppas jag någon annan får chansen.

 
Top