Re: Frontpage - jo tack!
Själv vill jag slå ett slag för Notepad+ som jag själv använder.. Finns att ladda ner som freeware på div. nerladdningssidor typ
www.download.com.
Skillnaden är att + har (standard)kortkommandon, kan öppna hur stora filer som helst och har flera filer öppna samtidigt i ett fönster, bryter rader automatiskt, ha vilken font man vill (men bara en) plus några mindre detaljer..s
En nackdel är att den buggar när man söker i stora filer.. Sökningen funkar inte.. Har t.ex. en 118 kb stor html-fil som det inte går att söka i.. Vilket det går visst, upptäckte jag nu.. Men det beror nog på att jag uppdaterat min dator från 128 Mb i RAM --> 384 Mb.
Det finns bättre program.. Boneyard tror jag ett program heter(?).. Fungerar lite som en kompilator då den gör html-kod i en annan färg..
Varför knappar jag då fortfarande i Notepad+? Jo, för att jag vill ha kontroll över min kod, jag ser i huvudet hur layouten kommer att bli och javascript, cgi o. dyl. måste jag ändå programmera för hand så då kan jag lika gärna knappa lite html-kod.. Dessutom är det roligt. /images/icons/smile.gif
Har en liten introduceringsfil om html om någon är intresserad.. Vet inte riktigt hur kvalitén är då jag är författaren.. Jag skrev dessutom filen för 3-4 år sedan så lite borde ha tillkommit (bl.a. css)
/[color:448800]Han</font color=448800> som hittade en
länk till Notepad + skapares sida