Nekromanti Hemsida för nya Mutant Chronicles.

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Re: Remake?

Ja, för att gamla MC är Det Bästa Rollspelet På Alla Sätt.
Nix. men om man nu är emot alla förändringar gentemot det gamla - varför inte bara spela det gamla? Eller om man nu bara ogillade reglerna - spela det gamla med de nya reglerna! Möjligheterna är obegränsade!

MC i COG:s utformning känns mer som en remake i betydelse att en fransk film blir amerikansk.
Jag håller absolut inte med. Nya MC ser ut att gå att ta på allvar, det ser ut att bli spelbart, det kommer förhoppningsvis att finnas bättre stöd för annat än zombieslakt (vilket inte heller ritkigt gick i gamla pga de skitdåliga skadereglerna).

Första MC hade högvis med potential som författarna och regelmakarna slarvade bort med taffliga regler och allt annat än bra språk, och en struktur som verkligen inte funkade för fem öre.

Axelskydd är lätt att fixa tillbaks. Allt annat får man gärna ändra på.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Paul är ju såklart hur bra som helst, men vet du att det var jag som gjorde de ursprungliga konceptskisserna till MC? :gremgrin: Alltså en massa marker-skisser för att "känna in" världen?

Tror att jag har sparat dom nånstans långt ner i mitt förråd... Fick tillbaka dom av Nisse Gulliksson när Äventyrsspel stängde ner...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Håller med.. som den som gjorde de ursprungliga skisserna till designen i MC så tycker jag att ett mer realistiskt spel är helt fel... om det ska vara MC. Det var ju de svenska spelens "Metal"... everything louder than everything else, typ.
 

Sanjuro

Warrior
Joined
12 Mar 2003
Messages
298
Location
Luleå
Re: WH40k RPG

Som jag har förstått det så är det första 40k-rollspelet centrerat kring att ha rollpersonerna som medhjälpare till en eller flera inkvisitorer. Antagligen går det att avancera till inkvisitor med tiden, men det är såvitt jag har förstått inte utgångsläget.

Space Marines kommer man att kunna spela i en senare utgåva, kommer inte ihåg om det var den andra eller tredje. Den sista utgåvan fokuserar på såkallade "Rogue Traders", vilket jag personligen tycker verkar bli mest intressant.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Tufft! Då får du lägga ut dem på eBay :gremsmile: Eller ge bort till snälla forumiter!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Tufft! Då får du lägga ut dem på eBay Eller ge bort till snälla forumiter!

...eller scanna in och visa upp gratis.

Släpp kulturen fri!
 
Top