Nekromanti Hemsida för nya Mutant Chronicles.

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Ser spännande ut, det lilla som fanns där. Dock fick jag ingen MutKrånk-känsla från illustrationerna. De var inte "häftiga", snarare en vibb av realism (ve och fasa!).

Inköp kommer det att bli ivfsh, om nu inte hela spelet skulle visa sig vara skitfult.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Fasen, lite nostalgisk blev man när man kollade in sdian här. Blev ruggit sugen på att lira Chronikels igen !

/ Johan K, som tycker att det är alldles för tidigt på morgonen.
 
G

Guest

Guest
Lite tunt innehåll, men rock on baby!

Jag ska mangla nekromutanter inom kort!!!
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Jag tycker att illustrationerna var väldigt ojämna. Bauhaus- och Imperialädlingarna tyckte jag ver helt ok, likså vyn över Luna. De andra var dock inte så mycket att hurra för. Speciellt byråkraten var trist. Sedan är ambitionen att göra det mer nedtonat med mindre axelskydd och vapen samt att som du skriver "göra det mer realistiskt".
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
Dock fick jag ingen MutKrånk-känsla från illustrationerna. De var inte "häftiga", snarare en vibb av realism (ve och fasa!).
Va? Finns det folk som gillar de där axelskydds-illustrationerna? Trodde det bara var spelskaparna. Själv gillade jag bilderna på hemsidan, då de gav en annorlunda känsla (mot Degenesishållet). Efter att ha sett bilderna så blev jag sugen på att se fortsättningen.

/Han, vars spelgrupp spelade spelet trots bilderna
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Sundiata?

Hepp!

Det ser ... annorlunda ut. Nu har ju jag inte hängt med så mycket kring MC, men har Cybertronic hetat Sundiata länge? Eller är det en ny grej?

Det ska bli spännande att se om COG kan leverera. De har ganska hårt motstånd; Warhammer 40,000 RPG (själva hårdinspirationsoriginalet) och Coriolis.

Det blir nog inköp av alla tre ... men jag tror att jag kommer att spelleda 40k ... och förhoppningsvis spela Coriolis.

Frågan är vilken som kommer först genom dörren. Alla är ju ganska lösa i kanterna, och 40k har ju pressats tillbaks en gång redan. :gremlaugh:

/M
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Mutant Chronicles-illustrationerna tycker jag är supersköna. Paul Bonner med flera gjorde ett mycket starkt jobb som gjort att Mutant Chronicles är ett av de mest visuella spelen jag har spelat (dvs det har varit lätt för mig att visualisera det). Så ja, jag gillar axelskydden och vapnen skarpt.

Men, jag har inget emot den omtolkning de gjort på nya hemsidan, men det blir ju ett helt annat spel...
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
Re: Sundiata?

Nu har ju jag inte hängt med så mycket kring MC, men har Cybertronic hetat Sundiata länge? Eller är det en ny grej?
Jag tänkte också på just den detaljen, och har full förståelse för det. Om DU var en råmäktig megakorporation i framtiden, skulle du vilja ha ett namn som låter som ett dussinföretag som totalkrachade när IT-bubblan sprack?

/tobias
 
G

Guest

Guest
Heh...

Jag gillade att vapen, prylar och detaljer återkom bland bilderna. Det gav en känsla av enhetlighet.

Hoppas nya MC fortsätter i den stilen....
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Jag känner mig lite tagen på sängen, får jag säga, vad gäller "Sundiata" - men jag gillar namnet. Jag gillar faktiskt allt med det nya spelet hittills. Det fanns en tid och en plats för jättestora axelskydd, och den som vill ha dem tillbaks... Tja, det finns inget som hindrar. Nya MC är ett nytt spel, liksom. Det är inte gamla MC. Det finns en finfin lösning för den som vill spela gamla MC - spela gamla MC. Jag har inte mycket till övers för gnällputtar som inte står ut med att det görs ordentliga remakes.

Nu hoppas jag bara att regelsystemet inte har någonting gemensamt med det gamla (eftersom allt från skaderegler till karaktärsskapandet sög get), eller att man i varje fall ges möjligheten att t.ex ha ett karaktärsskapande utan slump eller dra upp skadorna. Det senare var inte så svårt i det gamla, men det var svårt att göra något vettigt av karaktärsskaparreglerna...
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Jag gillade inte det speciellt mycket när det kom, men det är ändå det som för mig är MutKrånk. Jag gillar att det vågar/vågade vara pastell. Det är så mycket likriktning bland spelen utan lite balla undantag.

Sundaita läser jag bara som "Suni-data" men det är ju mitt egna lätt dyslexiska sinne som lurar mig.

Jag är också sugen på en fortsättning. Men som alltid när det rör sig om förväntningar, så infriades vissa och andra inte. Jag hade gärna sett pastell-MC med nya regler, men samtidigt måste de ju nischa bort sig från spelet som antagligen skulle ha krossat dem, Warhammer 40k RPG.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Jag hade gärna sett pastell-MC med nya regler, men samtidigt måste de ju nischa bort sig från spelet som antagligen skulle ha krossat dem, Warhammer 40k RPG."

Fast undrar om WH40K kommer vara pasteller? Jag tror snarare att de kommer göra precis samma drag, kliva i rikting "realism" och "mörkt och deppigt" för att distansera sig från figurspelets klara färger (i både illustrationsmässig och känselmässig bemärkelse). Och då plöstligt blir det en fajt.


Storuggla, ding ding ding
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Sundiata?

Fast själv läste jag Sundin Data eller liknande. Det låter inte heller så fränt...:)
 
G

Guest

Guest
Re: Sundiata?

"Sundin Data"

The Evil Swädish MegaKorpäration?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: WH40k RPG

Fast undrar om WH40K kommer vara pasteller? Jag tror snarare att de kommer göra precis samma drag, kliva i rikting "realism" och "mörkt och deppigt" för att distansera sig från figurspelets klara färger (i både illustrationsmässig och känselmässig bemärkelse). Och då plöstligt blir det en fajt.

Var har du hört det?

För per defintion så anser jag WH40k-världen vara pastell (i en vid betydelse, dvs extrem och färgglad i bemärkelsen att inget är diskret eller lågmält). Och att gå ifrån detta känns skumt?

Eller skall man inte kunna spela inkvisitörer, space marines och kommissarier, utan bara vara hydrofarmare och imperietjänstemän? ,-)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: WH40k RPG

"Var har du hört det?"

Ingenstans, det är bara en misstanke jag har. Jag tror de kommer försöka tona ner pastelligheten. Tror.


Storuggla, där går meningarna isär
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Remake?

Det finns en finfin lösning för den som vill spela gamla MC - spela gamla MC.

Ja, för att gamla MC är Det Bästa Rollspelet På Alla Sätt. Dessutom, är det verkligen en "ordentlig" remake när det rör sig om nedtoning av extremer och ett namnbyte av en korporation?

I rollspelssfären ser jag "ordentliga" remakes som DoD Trudvang / Chronopia / Ereb Altor eller de olika instanserna av Traveller. MC i COG:s utformning känns mer som en remake i betydelse att en fransk film blir amerikansk.

Fast om du med den analogin menar att jag hellre kan titta på Nikita än Point of No Return så är jag gärna en gnällputte. ,-)
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Det ser bra ut. Ser helt klart fram emot fortsättning (och har gjort så ända sedan jag fick höra ryktena om att det skulle göras en remake).

Men, är det bara jag som får M:UA:are vibbar av illustrationerna?
 
Top