Nekromanti Hemligt Inlägg

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Muahahaha!

Diskussionen är ostoppbar! Hahahaa! Men nu när vi började prat om despoter kom jag att tänka på civilization 2. Vad tycker ni om styrelseskicken där? Att spela fundamentalistiska vikingar t. ex är ju extremt kul! (Man kan bygga så mycket trupper man vill, terra dom andra länderna, och ingen INGEN är någonsin missnöjd.. Bwahahaa!)

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Off topic

OT Off topic jag förstår inte förklara ?????
vi håller ju på att prata om politik hur kan det då vara OT ????
förklara ?????/images/icons/laugh.gif
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: USA och Örnar

En representativ regering är bara bra då vi kan garantera att våra folkvalda röster för vad som är i folkets intresse och är man som jag erfaren nog att inse att de inte röstar i vad som tillhör NORRLANDS intressen så måste man om man ska ha en chans till Demokrati vara insatt i det polititikerna gör..

samma gäller för alla representativ betyder bara att folket måste vara ännu mera på sin vakt över vad våra folkvalda gör.
 

Lord Gehenna

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
58
Location
Göteborg
Re: Off topic

Kolla på titeln på forumet. Detta är ett Drakar och Demoner-forum...
Politik i vår värld är väl GANSKA Off-Topic...


- Lord Gehenna -
"Now I have become death, destroyer of worlds..."
- Vishnu
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Off topic

För står inte vad du menar förklara ?????

Ot det här är så mycket DoD som det kan bli..
Hjälter i DoD kommer ofta upp emot Elaka/goda Monarker dessa har ofta ett råd som hjälper dem att styra diverse grejer ( politiker ) genom att prata Politik kan spelledare få goda ideer hur de ska göra spelets interna värdspolitiska balans realistisk..
Har inte du irriterats över bristen på BNP i fantasy värdar inte heller får man födseltal och medelpensions ålder för Orchiska krigare..
Ännu värre inte i ett enda spel så nämner de kyrkobesöks frekvensen hos vandrande riddare och Fattiga riddare..
*suck* /images/icons/laugh.gif
Förklara hur kan du tycka det här är OT förklara ????
 

Lord Gehenna

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
58
Location
Göteborg
Re: Off topic

När jag ser diskussionen nedan handlar den mest om vad folk tycker är bra och brukligt för VÅR värld, inte vad som är bra och brukligt i en medeltida fantasy-värld. Jag menar, hur vanligt är egentligen demokrati i DoD:s världar?

Jag är dessutom skeptiskt för att det var den här typen av ovidkommande politiska diskussioner som förstörde det gamla DoD-forumet (IMHO iallafall)

- Lord Gehenna -
"Now I have become death, destroyer of worlds..."
- Vishnu
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Demoner är inte tråkiga, men drakar är klart roligare. Storleken är rolig också. Hmmmmm, vänta en jämförande bild från min sida så får ni se skillnaden i storlek från en bigass demon och en bigass drake...
 

BoGGiT

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
81
Location
uppsala
Re: Jag menar naturligtvis inte...

Jag inte bara tror, utan VET av egen erfarenhet att kubaner på det sättet är annorlunda, bättre, för det mesta (förutom den där typiskt latinamerikanska siesta-slappheten =)).
Fan vet om det finns mer egoistiska länder (skulle väl vara USA i sånt fall) än sverige, de flesta i-länder ligger nog på sveriges nivå när det gäller egoism, så helt rätt hade jag väl inte när jag sa att sverige var egoismens hemland, men du fattar.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Barcelona
Re: Jag menar naturligtvis inte...

Jag fattar, men jag håller inte med...

Nåja, nu lägger vi ned den här diskussionen innan någon blir skadad. ;)

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Barcelona
Civ II [OT]

Fundamentalism kan rocka ganska fett, så länge man är tillräckligt rik för att ens science ska kunna vara någorlunda hög.
Ett styrelseskicksbyte som kan vara ganska smärtsamt är det mellan despotism och republic. Till lsut kommer det en tid då man helt enkelt måste byta till republic för att få in någera pengar alls, men aj aj vad ens production sjunker.

Jag har för övrigt gjort flertalet MOD-packs till CIV II. Ett av dem inspirerade mig till mitt nuvarande rollspelsprojekt. För närvarande håller jag på med ett Super Mario Bros-modpack.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

BoGGiT

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
81
Location
uppsala
???

Fett, har du nån hemsida där man kan ladda ned modpack:sen?


"livet är som en röd smurf, ibland värre"
-BoGGiT 2k
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Barcelona
Re: ???

Nej, faktiskt inte. Faktum är att nästan alla har försvunnit i historiens dimmor. Det enda jag har kvar är det där som jag baserade mitt rollspel på, och sanningen att säga så skulle det nog behöva en rejäl ansiktslyftning innan jag kan visa det för allmänheten.
Men, vem vet? Någon gång i framtiden, kanske.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Civ

Här är en rätt härlig sida:

[color:blue]http://apolyton.net/</font color=blue>

Kolla upp sagan-om-ringen-scenariot, skall vara MYCKET mäktigt. (Eller ja, det finns två scenarion.. Jag menar det där man ska föra ringen genom kartan. Det finns ett annat som bara har lite nya trupper och så..)

Anledning till att jag tog upp Civ var att jag kom att tänka på despotism.. Sugdålig i spelet, även fast det finns diktaturer i verkligheten.. + Att jag just fick tag på Civ II Test of Time. MULTIPLAYER HURRA!

Kul att den politiska debatten växte så explosionsartat för att sedan bara stanna..

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Barcelona
Re: Civ

<I>MULTIPLAYER HURRA!</I>

Multiplayer? Det har jag haft hur länge som helst, med det lilla nätta programmet CivIIhack. Iofs hade det en benägenhet att hänga sig när man snackade med de andra spelarna, men bara man sparade regelbundet så var inte det några problem.
Jag vet inte var programmet finns att ladda ned nu, men det borde finnas tillgängligt på de flesta CIV II-sajter med självaktning.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Civ

Den bästa sättet att segra i CIV är genom att tidigt få tag i antagligen Demokrati eller president styre och sen när man väl har fått gott om land rike dom och Framför allt tekniskt överlägset styre DÅ byta till fundamentalistskt styre och dunka på grannen ( eller den mäktigaste av fienderna ) medans man allierar sig med den svagaste coh använder han som buffert zon om det går...

Föresten så har inte den politistka diskutionen slutat vi bara fick svar på det vi ville få svar på....
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Barcelona
Re: Civ

Segra? Sedan när gick Civilization ut på att segra? Den sanna segerns sötma får man först när man uppnår betyget "the magnificient" när spelet slutar. Själv har jag aldrig gjort det ens på lägsta svårighetsgraden, jag har väl haft annat för mig, minsann! Min yngre bror däremot fick betyget "magnificient" på svåraste svårighetsgraden, Diety.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Civ

Tja, hehe.. Det hade ju jag med.. Men det var VANSINNIGT instabilt så vi blev bara griniga och la av..

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 
Top