Nekromanti Hemligt Inlägg

Joined
21 Oct 2000
Messages
1
Jag skulle bra gärna vilja veta huruvida det bara är jag som tycker att Demoner e jättetråkiga.

Däremot e ju drakar rätt häftiga. Drakryttare... mums

Förutom det så vet jag hur man stavar till Assasin, så här: Assassin.

Tack för ordet.
//Fanatic Assassin
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Jag håller med, men jag tycker inte att det är jätte tråkit.
Men jag kan hålla med om att det kanske inte är det bästra namnet. Jag har aldrig tänkt på det (förut). Men jag tycker om man säger Drakar och Demoner låter det bra, men om man tänker på det så låter det kanske inte lika bra.
Jag tycker att detta var ett bra inlägg av:Fanatic Assassin

/De mörka kommer att segra
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Drakar VS Demoner

Jag har kämpade med en kampanj som handlade om Necron VS Uh.. Ja han, bestarnas herre. Om ni inte har Kaos Väktare KÖP DEN! Och vi har använt demoner mer än drakar. Vi har alldrig använt drakar igentligen.. Fast Drakmodulen var också rätt fräsch. Kolla på den där bilden av en magiker i förgrunden och en drake som vräker sig fram mellan två stenbumlingar. + Dimma. Av MiG. Ryyyyyss det bästa jag sett! Föresten... Vad sägs om en liten debatt, nu när vi är inne på ämnet Drakar mot Demoner. Vad är den 'bästa' varelsen i DoD och liknande spel? (Dvs: Starkast, elakast, coolast, eller roligast. Vadsomhelst igentligen.)

Jag lägger en röst på jorddraken i tidigare nämnda modul. + Svartankor föståss.

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Min lista

(och nu utgår jag från monsterboxen till Ereb Altor eller källor som föregår denna i tiden, tiden innan alla "Xs handbok")

Elakast: Guldursk styggelse
Coolast: Ankor
Tråkigast: Högalver
Fånigast: Demonprins/hertig/m.fl
Oanvändbarast: Elementarherrar
Charmigast: Skogstroll
Roligast: Älvor
Fantasilösast: Hobb-... "Halvlängdsmän"
Konstigast: Kentaurer

Detta är bara min högst personliga lista, nedskriven utan tillgång till böckerna, så jag kan ha missat någon och är i högsta grad subjektiv :)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jajamän!

Om jag bara kunde komma ihåg vad dom där fladdermössen hette.. (Äger monsterboken men har den inte här just nu.)
Kan resa odöda, högfrekventa ljud.. Dess hjärta hörs på flera meters håll. Tar halv skada av alla vapen, utom jade. c000l.. /images/icons/cool.gif

Och Svartfolk-boken dryper av coolhet! Mitt favoritcitat, alla kategorier:

(Stridsrop):SIST FÅR INTE ÄTA ÖRON!
Waaaaagh!

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Jajamän!

"Stridsrop):SIST FÅR INTE ÄTA ÖRON!"

Den är en favorit!! *håller med*

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Re: Jajamän!

<EM>Om jag bara kunde komma ihåg vad dom där fladdermössen hette.. </EM>
Onaqui eller nå't ¨ånt

/Han som inte ogillar nästan något i Monsterböckerna
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Det tycker alla :-) [NT]

Speciellt Robin!

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

Nathan

Schattenmeister
Joined
5 Jun 2000
Messages
120
Mina favvo-monster och några andra

Favvo: Svartalfer
Hårdast: Dödsriddare
Onödigast 1: Dödsängel
Onödigast 2: Säling (jag menar, en Sälman, hur corny är inte det?)
Mest kontroversiella: Ankor ;-)
Mest underskattade: Människa

N.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Sälingen och dess ursprung

"Onödigast 2: Säling (jag menar, en Sälman, hur corny är inte det?)"

Det är inte ett dugg corniskt, det är skotskt och irländsk! /images/icons/wink.gif

I skotsk folklore finns det ett väsen som kallas för selkie. Det finns motsvarande väsen i irländsk folklore också, då under namnet roane eller shellycoat. Det är en människa som kan förvandla sig till säl. I Skottland är det en hel förvandling av kroppen, medan på Irland sker det genom att människan tar på sig ett sälskinn och på så sätt förvandlar sig till säl. De sägs ofta vara riktiga kvinnokarlar.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Visst, demoner är kul. Bara man använder dem sparsamt.
Fast coolast är drakarna !!! De är ju stenhårda !!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Favoritvarelser

Här är mina favorit- och inte-så-mycket-favoritvarelser
Bäst: Svartalf eller svartanka
Boffigast: Titan, högalv(alver-versionen)
Onödigast: Sharg(hur många har ni mött/använt i ett äventyr?)
För övrigt, hur kommer sig skogsmannens totala uselhet(inga grundegenskaper på "plus") och frostalvens låga intelligens(3T6 mot övriga alvers 4T6)?

Bobby
 

Nathan

Schattenmeister
Joined
5 Jun 2000
Messages
120
Nyfiken: de andra också?

Hmm, bisarrt. Vet du om de andra metamorpherna har ett liknande ursprung?

Metamorpher enligt Monsterboken I och II:

Svanmö
Hjortider
Örnman

N.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Nyfiken: de andra också?

Svan mö finns det gott om myter i bland annat Kina där många gudinor förkläde sig till svan men även nämns det i andra stälen ( tänk svansjön )
Hjortider finns i gamla nordiska myter från bland annat vårat avlånga land..
Örn man finns i Nordisk myter ( vikingarna hade bland annat en falk dräkt och en jätte som förvandlade sig till örn )
Vidare finns det i indianernas myter gott om hjältar som förvandlade sig till ÖRN.. ( Ni vet Indianer urinevånare i USA de som slaktades dödades av "hjältemodiga" Cowboys )



Ursäkta cowboys attityden ville bara läga en känga till alla "cowboys" som ser SÅ hjälte modiga ut på TV.. Jävla USA skit..
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: USA och Örnar

Död åt dom kapitalisterna!
Jag tror nog att rollspelare är betydligt mer sociala (Politiskt) än övriga människor. Har jag rätt? Håller ni på kommunismen eller kapitalismen? (Typ.)

Förexten betyder mitt namn Skogens Örn ungefär.. Plus lite till. (Stolt /images/icons/smile.gif)


Arn av Vidh
Rika sjö
Man och Krigare
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: USA och Örnar

Tja, i min spel grupp har vi både en extrem moderat och en kommunist, å det funkar rätt bra /images/icons/smile.gif.

Per
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: USA och Örnar

Spelare? Inte rollpersoner?
Jaja, i min grupp har vi en kommunist och en halvhögerextremist /images/icons/laugh.gif nä, inte direkt men han är lite sjuk sådär, hehe..

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Svanmö

Svanmö har säkert sitt ursprung från Svanevit, en valkyria i den nordiska mytologin som visade sig i Svanhamn...

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Politisk inriktning (OT)

"Jag tror nog att rollspelare är betydligt mer sociala (Politiskt) än övriga människor. Har jag rätt? Håller ni på kommunismen eller kapitalismen? (Typ.)"

Själv är jag liberal, men eftersom jag jefligt snart är trettio så är det snart dags att bli konservativ:

"En man under trettio som inte är liberal saknar hjärta. En man över trettio som inte är konservativ saknar hjärna."
- Winston Churchill.

Skämt åsido, rollspelare går över ett mycket brett politiskt spektrum. Jag tror inte att det är så lätt att ploppa in dem i något politiskt fack, rent generellt, och i de fall där någon har försökt har det slutat med att man placerat oss som högeranarkister.

Så handen på levern, vi är individer med individuella politiska åsikter. Låt det stanna vid det.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Top