DoD Helt ny SL med en handfull funderingar

Tack för ytterligare insiktsfulla svar. Jag har faktiskt startboxen redan, kunde inte hålla igen peppen riktigt :D

Jag har dessutom tittat på första avsnittet av Arkaniversums spel av just startboxkampanjen på YouTube och känner till den där första striden i passet. Uppfattade inte att den var brutalt svår i videon, men kollar gärna upp lite mer kring den om det är så att man bör justera den för lite lättare start.

Tack för ytterligare insiktsfulla svar. Jag har faktiskt startboxen redan, kunde inte hålla igen peppen riktigt :D

Jag har dessutom tittat på första avsnittet av Arkaniversums spel av just startboxkampanjen på YouTube och känner till den där första striden i passet. Uppfattade inte att den var brutalt svår i videon, men kollar gärna upp lite mer kring den om det är så att man bör justera den för lite lättare start.
Ta gärna en titt på min svenska avdelning med hjälpmaterial jag gjort till DoD :) Har många saker som hjälper nya spelare och SL

Flödesdiagram för strid är mkt användbart bl.a.

En sak som jag tycker missats tipsa om är smygregeln från Drakkejsarkampanjen, den skalar monstrens handlingar med antal Rollpersoner-1. Det är bra riktmärke om man ändå vill utgå från ngn form av motstånd - när spelarna sedan blir tuffare går det förstås skala upp både handlingar (eller antal SLPs) och KP.

Avseende resurser så är ju DB Discorden som jag och @MattiasS (ovan) förestår oslagbar, om man orkar dyka ner i bråddjupet.

Back