Nekromanti Hej. Jag tycker illa om rollspel.nu och #rollspel

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Å en till sida...

Originaldefinitionen av komedi var "teaterstycke med lyckligt slut" - med andra ord, det hade inget direkt att göra med humor.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hmmja

Hmmja, det har jag nog upplevt lite själv..


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kan inte hålla med dig på någon av dessa punkter !

För min egen del så tycker jag att de på rollspel.nu har gjort ett kanonjobb med att försöka samla de som spelar rollspel i sverige.
Om de skulle njuta av att visa sin makt så tror jag att det är helt fel att öppna ett forum. Jag tycker att det är ett utmärkt sätt att ge utryck för sina egna ideér och förslag. Iden är ju att man ska få nya ideér och förslag ju och då är det ju utmärkt att starta ett forum. Sen att man plockar bort inlägg som är mer eller minder onödiga är ju bara bra !!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Kheldar

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
13
Du är förmodlingen ensam om att ha den åsikten.
Vi har en alldeles utmärkt anda på #rollspel och rollspel.nu. Du har tagit hela ditt resonemang från luften.
Har du så mycket humor så är du jättevälkommen i #rollspel, säkerligen på andra ställen också. ;-)

//Kheldar
 

RJ19LM

Veteran
Joined
25 Aug 2000
Messages
92
Location
Solna
För cirka två månader sedan kände jag inte ens till att www.rollspel.nu existerade. Jag har varit aktiv sedan 1985, ungefär.
Det är beklämmande att någon av redaktörerna anser sig ha ett stort inflytande på hobbyn.


Mvh
Jens G
 
G

Guest

Guest
*skrattar*

Kanske vore det bra att ta del av den övriga debatten innan man får för sig att det faktiskt skett som det stod i det ursprungliga inlägget. Jag tycker att det är beklämmande att du inte orkar/har lust att läsa resten av inläggen. ;)


//J

---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
 

RJ19LM

Veteran
Joined
25 Aug 2000
Messages
92
Location
Solna
Kanske vore det bra att ta del av den övriga debatten ...

Sedär, sedär, detta var en känslig punkt. Det kanske inte är så högt till tak här, ändå?
Jag svarade på första inlägget eftersom jag jag syftade på det i synnerhet.
Det innebär inte att jag inte har läst alla, vilket du om du är redaktör, borde känna till.
Givetvis läste jag alla inlägg på tråden först för att undvika att säga något som redan är sagt.

Det är ingen övrig debatt, utan snarare en lång rad ganska ensidiga inlägg, åtminstone var det så innan hemsidan krashade.
Nu ser det bättre ut. Busen blev utsparkad för brott mot reglerna, än sen då? Måste alla, inte minst redaktörerna själva,
träda fram och förklara sig? Orerandet om hur korrekt agerandet var och att www.rollspel.nu sköts så fint känns lite omoget,
i alla fall i det här sammanhanget.

Att citatet i den inledande insändaren:
"De flesta av oss på #rollspel har stort inflytande i sveriges rollspelsamhälle...bara så du vet.."
inte kanske inte är taget ut luften antyds av en annan redaktör, Olisteion 2000-11-05, med orden:
"Sedan är det klart att man skryter om makten man har... ...men det är inte för att skrämma folk. Så det så."

Mentaliteten understryks ytterligare av ditt svar där du påpekar att du skrattar, och att jag inte läst alla inläggen.
*skrattar* -kommentaren och smileyn som grädde på moset skulle kunna vara hämtade från en chat-sida för tonåringar.
Det ser lite andefattigt ut. En redaktör som kanske anser sig ha en betydelsefull ställning borde se till att det han skriver framstår som seriöst, eller åtminstone välgrundat. Redaktionens anseende kan bli lidande annars.

Hur kan busen förresten göra inlägg som har blivit utkastad?
Är det någon idé för oss andra att hålla på med lösenordsexercisen längre?


Mvh
Jens G
 
Top