Nekromanti Haunted House in Anchor Bay

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Tack till Vicotnik, vars anmälningspost jag skamlöst kopierat!
---
Spelstart 4/2

Roller och grejs skickas ut innan!

---

Okej, då inleder jag år 2013 med att arrangera ett varulvsspel. Varulvsspelet utspelar sig i det gamla spökhuset i Anchor Bay, West Virginia och NI är ungdomar som glatt (men korkat) deltar i det nya web-TV formatet ’Dreadwatch’ – vars affärsidé går ut på att man får följa några dumdristiga personer som utmanar ödet på olika sätt. Målet för er är att lyckas krångla er ut ur en gotisk fasa med massa märkliga rum och korridorer. Och lönngångar.

I det här spelet så kommer jag introducera några nya features och behålla andra mer traditionella. Till det nya räknas att man inte röstar ut någon! Det enda gruppen ska rösta på är vart man ska ta vägen i huset. Till exempel så kan ni få valet att rösta på att antingen gå till ”Hallen” eller ”Biblioteket”. Ni har alla en egen uppfattning om hur man bäst tar sig ut. ni har också alla olika information (fluff) om varför något alternativ är bäst.

”Men varulvar då? Finns det inga varulvar?”
Det borde det ju göra, men inte tror väl upplysta tvåtusentalsmänniskor som ni på spöken?

Tema: Gotiskt spökhus, stirriga tonåringar, mycket pengar till den som hittar ut först

Rundor: Varje runda tar slut måndag, onsdag samt fredag 21.00.

Röstning: Gruppen går genom huset efter det majoritetsbeslut som fattas.

Fluff: Mängden fluff, förmågor, information kommer bero på hur många som är intresserade av att delta i spelet. Men det kommer finnas förmågor knutna till vissa roller.

Spelstart: Jag är sugen på att dra igång så snart som möjligt. Därför hoppas jag att 12 glada deltagare anmäler sig så snart som möjligt. Det kan funka på fjorton också, men när det finns tolv kommer det helt enkelt att...börja dra ihop sig!

1. Brynolf
2. Vic
3. Tyr
4. DianeDoll
5. Vimes
6. Recca
7. LJSLarsson
8. Lu-kaazh
9. Cassius
10. Konrad Konvalj
11. Korpa
12. Spider Jerusalem
13. xyas
14. ...



Edit: Jag uppdaterar posten vartefter det trillar in anmälningar!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag är intresserad av att vara med, men det beror på helt när du tänker lägga spelstarten. Jag kommer nämligen vara borta mellan den 29/1 till 3/2. Så kommer spelet gå över den perioden så kommer jag avstå.
 

DianeDoll

Veteran
Joined
19 Jan 2013
Messages
3
Jag är definitivt intresserad, dock har jag bara spelat varulvsspel irl, och inte så komplicerade sådana. Men jag tror jag lär mig snabbt hur det fungerar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Välkommen till forumet Diane! Det ska inte vara några problem med nybörjare, ni får hjälpa varandra. Ett tips kan var att kolla in forumiten Björn den gode som har postat mycket good stuff om hur man kan och bör spela såna härna lir.

:gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Varför är jag inte med i anmälningslistan? Det ska jag vara. Skriv upp mig!

DianeDoll said:
Jag är definitivt intresserad, dock har jag bara spelat varulvsspel irl, och inte så komplicerade sådana. Men jag tror jag lär mig snabbt hur det fungerar.
Som Basse säger, Björn den Gode brukar skriva kloka inlägg med generella råd och riktlinjer i början av de spel han är med i. Jag ska se om jag kan hitta något bra åt dig. Annars tror jag intedet kommer vara något problem, alla är hjälpsamma när spelet väl startat också.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Välkommen,
Vill du kan du alltid kolla Här vilka temer och så vi använder oss av.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag är oxo med då. Men jag tänker inte vara så seriös som jag brukar vara i ulvspel.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Recca said:
Jag är oxo med då. Men jag tänker inte vara så seriös som jag brukar vara i ulvspel.
Om du nu säger så, vi vet alla hur det ändå kommer bli :gremwink:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
LJSLarsson said:
Lu-kaahz said:
//Coolaste killen i gänget
Tredje coolaste, måste du väl mena? Både jag och Brynolf är ju med. ;-)
Sen så är det ju så att ni måste skapa en egen coolast kategori för att ligga 1,2,3...


//Coolaste personen i gänget.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
The rising star från 2012 är beredd på att vis att han har gått från Rookie till Veteran!

Hoppas armarna håller Recca!

Röst: Recca
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Cassius said:
The rising star från 2012 är beredd på att vis att han har gått från Rookie till Veteran!

Hoppas armarna håller Recca!

Röst: Recca
Men varför röstar du på mig? Du vet ju att jag har ont i armarna. :gremfrown:
 
Top