Nekromanti Har Wizards tappat stinget?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Re: Modern

Wizard hade vunnit mer på att ge ut Star Drive som en D20-bok i stället för att försöka ruscha ut sin D20-Future före alla andra.
Ekonomiskt sett, absolut. Dock skulle inte just jag köpt den. Modern för mig erbjuder just lite av den där lite mer generiska vinkeln på d20 som jag har svårt att hitta i D&D (för D&D är ju ändå D&D, på gott och ont :gremsmile:). Min gissning är väl att Star*Drive varit hundra sidor tjockare, tvåhundra spänn dyrare och hälften så användbar just i mitt fall. Men men... det är ju jag det. Visst vore det härligt om det var för mig WotC gjorde sina böcker man sådan är ju tyvärr inte verkligheten. :gremwink:

Undrar förresten hur mycket skit de fått om de gett ut hela settingen igen och petat i den? De fick ju höra bra mycket gnäll för de ändringar som skedde bara till d20 Future.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Nej

...men Wizard hade vunnit mer på att ge ut Star Drive som en D20-bok i stället för att försöka ruscha ut sin D20-Future före alla andra.
Nä. d20 Modern är till för att ge generella uppslag till olika moderna äventyr. Det är därför modellen är att ge minikampanj-förslag i d20 Modern-böckerna, istället för att ge ut fullfjädrade kampanjböcker a la Eberron. Vilket jag tycker är väldigt bra!

Konkurrensmässigt behöver inte WotC bry sig om vad de andra gör. Det är så få som gör nått till d20 Modern ändå, så det spelar lixom ingen roll för planeringen av WotC:s böcker vad de andra håller på med. Och såvitt jag vet var det ingen annan som hade en "d20 Future"-klon på gång som WotC var tvungen att stressa för att hinna före.

Och jag tycker att d20 Future var helt okej.

M.
 
Top