Har någon vettig människa som spelat DoDT några gånger lust att berätta för mig hur det gick.
Ja.
Är reglerna bra, eller?
Nja. De är enkla. Jag menar, slå under färdighet (breda sådana) med en T20 och mod är inte så spännande, men de kommer inte i vägen iaf. Men jag har inte blivit vän med vildmarksreglerna än. Dock började jag göra undantag och grejer som fuckade upp det hela, jag ska prova att köra med reglerna som de är nån gång.
Blir spelarna sura när de gör rollpersoner, för att val av ras etc nästan inte spelar någon roll?
Mina blev inte det iaf. De tyckte att det snarare var bra att de inte hade begränsningar på samma sätt som tidigare.
Går det att hitta det man söker efter i regelboken "on the fly", liksom?
Nja. Jag är skitdåligt på sånt. Men strider gick bra iaf. De sporadiskt följda vildmarksreglerna var samlade. Magikapitlet är ett helsike att hitta i, så de ska man läsa på bättre än vad jag gjorde. Totalt sett så får jag nog säga att det är svårt att hitta regler. Framför allt som man lätt kan missa rubrikerna.
Är det roligt med fördjupningar?
Jepps. Dock behöver man inte använda dem så mycket som SL. Färdigheterna är breda och det tycker jag är bra (lättare improvisera SLPs då).
I allmänhet: Vad funkar, vad funkar inte?
Som vanligt är världen stora behållningen. Håller man sig från att det blir standardfantasy så blir spelmötet lyckat.