Troberg
Sinister eater
För mig är problemet det omvända. Hon är för mycket i bakgrunden. Hon är någon som pysslar med sina projekt i skeppets verkstad. I grund och botten en blyg flicka som livet gett dåliga kort, men hon har en talang. Tyvärr är denna talang mer en bakgrundsgrej, hon och Galenor (snickaren och skeppskonstruktören) håller skeppet fungerande, så hon märks inte så mycket. Hon är inte en typisk äventyrare som gör "away team missions". Hon är inte en person som "tar plats", tvärtom. Jag skulle nästa säga att idag skulle hon antagligen sett som att ha någon form av högfungerande autism. Hon behöver synas lite mer, så att när hon får en story arc som rör hennes bakgrund så har spelarna något slags mental koppling till henne. Hennes uppfinningar/vetenskap är vad hon brinner för, det hon kan kommunicera oblygt om.Att vi har den här diskussionen, och att du bad om den, är kanske för att Nera i själva verket har "main character energy"?
Jag vill att alla ska synas tillräckligt för att vara någon som spelarna bryr sig om. Med en karaktär som, säg, Amaxia, som är en krigare som utsatts för övergrepp och vill ha hämnd och upprättelse så är det lätt, det är en karaktär som syns, märks och används. Nera är svårare.