Nekromanti Hårdaste SLP

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: AAARGH!

Hennes beskrivning är omfattande. Men man kan säga såhär. Hon har kommit på en besvärjelse som gör att hon kan placera saker i ett område där tiden står stilla. Dit har hon bl.a. skickat sitt åldrande, så trots att hon är ett par hundra år gammal så är hon fortfarande väldigt ung.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Siratsia krossar Vicotnik, men inte Fantomen

Dessutom så har han trikåer och en döskalle ring.

Alla som har en dödskallering är bäst. Speciellt Fantomen.

Nerosuferoth

Klaatu Baradi Nikto
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Okej då... (SPOILERVARNING)

Men bara för att jag är på gott humör efter Tech Noir /images/icons/smile.gif

Siratsia föddes för ca 700 år sedan i det nordliga Barbia. Föräldralös vid en tidig ålder tas hon om hand av en vänlig äldre magiker (Terendil). Under sin uppväxt skolas hon i magi som hon uppvisar stor fallenhet för. När hennes gamle läromästare sedemera vandrat vidare ger sig den unga magikern ut i världen på klassiskt äventyrarvis. Under ett av dessa äventyr finner hon ett urgammalt pergament med en borttrollningsbesvärjelse på. Denna upptäckt lägger ett frö till en storslagen plan som Siratsia spenderar de följande århundradena på att förbereda, bland annat genom att fingerera sin egen död för att få arbeta i fred.

Spelarna kommer in i handlingen ett tag innan planens mest omvälvande del sätts i verket och får ett uppdrag som kommer föra dem i konflikt med häxan. Därefter kan vad som helst hända. Äventyrets bästa sidor är imho dess frihet och modularitet samt att en del av de viktigaste valen lämnas åt SL att avgöra. Siratsia behöver nämligen inte vara ond. Hon kan befinna sig litet var man vill på det mosaliska spektrat och ytterst kommer det bli upp till spelarna att avgöra vad deras karaktärer skulle tycka om hennes mål.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Coolers!

Tack!



/Arvidos, Ger dig ridderlig respekt.<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Arvidos on 2000-12-16 09:43.</EM></FONT></P>
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Fantomen vinner i alla lägen.

Hur skulle han kunna lyckas hugga Fantomen?? För det första skulle Fantomen bara skjuta svärdet ur händerna på honom (som han alltid gör) och hur skall Vicke få in ett hugg när när Fantomen rör sig snabbare än blixten och knockar folk på ett slag..
Nej nej nej... Fantomen spöar de alla.

Only dead fish float with the stream.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Siratsia krossar Vicotnik, men inte Fantomen

Stämmer bra det..

Föresten skall det inte vara..

Klatu Verata Nictu??

Only dead fish float with the stream.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Siratsia krossar Vicotnik *NOT

Eller skurken i en Fantomen tidning...

Only dead fish float with the stream.
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Siratsia krossar Vicotnik, men inte Fantomen

Föresten skall det inte vara..

Klatu Verata Nictu??


Jag har faktiskt ingen aning om vad det betyder. Jag trodde att det var orden Ash uttalar för att kunna flytta på Necronomicon i "Army of Darkness: The Medieval Dead". Klaatu Baradi Nikto skrev Mark Brendan som avslutning i sin ledare när han hoppade av som redaktör för Target Games speltidning New Era Chronicles. Kanske var det ett skämt som jag inte förstod?

Bifogar veckans dödskallering.

Nerosuferoth

Klatu Verata Nictu, för den här gången då...
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Okej då... (SPOILERVARNING)

Och dessutom lite till. Det krävs ju hela tre sidor för att beskriva henne

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Silwer

Veteran
Joined
2 Apr 2009
Messages
89
Re: Fantomen vinner i alla lägen.

Äh!! det där är bara gammla djungelordspråk som Fantomen gömmer sig bakom.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Ash krossar allt..

Värsta schyssta ringen...

Jo Klatu Verata Nictu.. Eller rättare sagt.. Klatu Verata nic *host. host..host* Kommer ju från Evil Dead III (eller Army of Darkness som den nu heter).. Och finns det egenteligen någon som är så hjältemodig som Ash.. eller i alla fall så antihjältemodig som Ash.. hur som helst så skulle han krossa de flesta... Även Fantomen.. (eftersom Fantomens döskalle ring knappast biter på Ashs hjältehaka)..
Men vad orden betyder och stavningen på dem har jag ingen aning om..
Men filmen är bra i alla fall..

Only dead fish float with the stream.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Fantomen vinner i alla lägen.

Ja jihiii.. det finns ju bevis på att fantomen är bäst.. Han har ju räddat världen i hur många tidningar som helst..
Har S och V någonsin lyckats att förstöra eller rädda världen.. skulle inte tro det..
Dessutom så är fantomen praktiskt taget odödlig. Det enda som han kan dö av är Ålder.. och Vips så dyker hans son upp i hans trikåer och tar över korståget...

Only dead fish float with the stream.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Fantomen vinner i alla lägen.

Men så jäkla oövervinnerlig är han väl ändå inte? Vad har en tiger i styrka? Om Fantis har tio tigrars styrka så är han ju inte sådär superstark, som till exempel Stålmannen.

/Azagthoth
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Fantomen vinner i alla lägen.

Ja nu är det ju skillnad.. Stålmannen är ju inte en SLP till Drakar och Demoner.. vilket Fantomen är..
Nä Stålis är bara en löjlig triknisse i röda kallingar som någon serietecknare hittat på.
Och en tiger har 20 i styrka.. allså har fantomen 200 i styrka.. Inse viken skadebonus han får... Dessutom så är ringen magisk +5.

Only dead fish float with the stream.
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Vader dänger Fantomen

Du håller på att dra upp Fantomen hela tiden, om vi ska dra in massa oövervinliga hjältar/antihjältar så varför inte dra in "Darth Vader", och kom inte och säg att fantomen skulle spöa honom. för det tror inte ens du på. vader skulle med en enkel litet knäpp med fingrarna mosa Fantomen, sen skulle han pissa på hans rosa trikåer. Vader är OND och JA, han har förintat planeter, hacka inte på honom för då ska jag berätta om en Star Wars hjälte som sprängt mer planeter än Fantomen räddat liv. Jag kan min star wars gistoria...

Respektera Alla, Frukta Ingen...
 

Silwer

Veteran
Joined
2 Apr 2009
Messages
89
Re: Fantomen vinner i alla lägen.

han har faktiskt dött av skador nångång har jag läst, inte bara av ålderdom.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Vader dänger Fantomen

Ja ja... Vader.. men vem rår på Vader..
Fantomen kan ju strutta runt med sina trikåer bäst han vill.. Men vad hjälper det när man får sitt struphuvud krossat.

Only dead fish float with the stream.
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Ash krossar allt..

Jag tror på dig. Det var ett tag sedan jag såg filmen. Hursomhelst så låter "Verata" betydligt bättre än "Baradi"...

Nerosuferoth

Klatu Verata Nictu
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Ack, historielösa

<I>Jag har faktiskt ingen aning om vad det betyder. Jag trodde att det var orden Ash uttalar för att kunna flytta på Necronomicon i "Army of Darkness: The Medieval Dead". Klaatu Baradi Nikto skrev Mark Brendan som avslutning i sin ledare när han hoppade av som redaktör för Target Games speltidning New Era Chronicles.</I>

"Klaatu Barada Nikto" kommer från 50-talsfilmen 'The Day the Earth Stood Still' och är en av klassisk Hollywood-SF:s mest citerade repliker. Det var orden som hjältinnan måste säga till stridsroboten Gort när rymdmannen Klaatu hade blivit skadad (inte helt lätt eftersom Gort var tämligen pissed och dödade alla som kom i närheten av deras UFO med sin inbyggda laserstråle).
Vad det egentligen betyder visste bara Gort och Klaatu och har debatterats av och till i mer än 40 år, men "Klaatu är skadad!" är kanske ingen dum gissning. (-:

--
Åke
 
Top