Nekromanti Hårdaste SLP

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Om du tar...

...upp honom, måste ju ändå den som bara nämns, vara tuffare...dvs Snödrottningen /images/icons/smile.gif

Riddaren

Även den bäste har dåliga dagar
 

theodåre

Veteran
Joined
4 Aug 2005
Messages
128
Re: Om du tar...

..jo det är ju klart..men henne kommer man aldrig stöta på...eller??
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Om du tar...

Jepp...

Men jag tror nog att den odöde gossen på SLP:erna är något tuffare än rimtursen himself...eller?

Riddaren - undrar när det kommer upp fler arketyper


Även den bäste har dåliga dagar
 

theodåre

Veteran
Joined
4 Aug 2005
Messages
128
Re: Om du tar...

hmm..det beror på hur väl rustad du är för att möta mr V.

..bonner jobbar på några arketyper nu...kanske efter jul! bla trollkarlarna och svärdsmagikerna!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
håller med ja me. (Azagthoth alltså.)[NT]

.....


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ah, ett sånt sammanträffante.. Läste om den herrn i en gammal sinkadus i går.

Föresten, kan någon upplysa en stackars icke-veteran om vem den där Siratsia är..
Verkar ju vara en så populär SLP att jag blir lite halvt nyfiken..


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Re: håller med ja me. (Azagthoth alltså.)[NT]

men jag tycker ändo Vicotnik e så j-vla grym, ja menar, trotsat gudarn flera gånger, fångat en halvgud hur lätt som helst. Han skulle finpa Siratsia med vänster lill tå, sammtidigt som han har händerna bakom ryggen och blundar =)

Respektera Alla, Frukta Ingen...
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Siratsia krossar Vicotnik

"men jag tycker ändo Vicotnik e så j-vla grym, ja menar, trotsat gudarn flera gånger, fångat en halvgud hur lätt som helst. Han skulle finpa Siratsia med vänster lill tå, sammtidigt som han har händerna bakom ryggen och blundar =)"

Jag anser inte att höga stats tillför så mycket grymhet och styrka, som en väl genomtänkt personlighet. När det gäller personlighet så slår nog Siratsia de flesta, inklusive Vicotnik. Glöm inte heller att hon kan en besvärjelse som inte ens Vicotnik kan /images/icons/smile.gif, och används den ligger nog t.o.m. Vicotnik risigt till hur skicklig han än är...

En sådan besvärjelse skulle inte ens Vicotnik komma på tanken att forska fram. Han är ganska enkelspårig i sitt tänkande, mot strid, tortyr och liknande, medan Siratsia har betydligt mer tanke bakom sina handlingar.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
En onding som man får möta i Siratsias vita formelbok som följer med Barbia.

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Lindquist

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
47
Location
Danmark
Imâria

Hvis ikke Imâria var spærret inde, ville hun helt klart være den sejeste. Hverken Siratsia eller Vicotnik ville overleve at møde hende.
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
De tuffaste SLP jag varit med om måste nog vara då vi mötte självaste Gargamel i ett äventyr :)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Öhm, ursäkta mig..

VEM ÄR Siratsia då??


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Siratsia krossar Vicotnik, men inte Fantomen

Jag spelade det äventyr där man konfronterade Siratsia och jag var rätt så missnöjd eftersom jag ansåg att hennes handlande var väldigt suspekt.
Fast detta beror nog till stor del på spelledaren.
Hur som helst så krossade vår spelargrupp Siratsia (perfekt träff i huvudet med ett slagsvärd = AJ)men konfronterade aldrig Vicotnik.
Men jag tror att Vicotnik skulle vinna eftersom Siratsia var så hispig (fast jag kanske skulle läsa beskrivningen på henne och tolka hennes personlighet själv).
Däremot så skulle ingen av de två ha en chans mot Fantomen eftersom han har "10 tigrars styrka", Och om de försöker andvända sin magi mot honom så fungerar det inte eftersom "När Fantomen rör sig så står blixten stilla" (inte ens kvicka besvärjelser funkar på honom) och utifall att han skulle vara i ett tungt läge så behöver han bara slita bort ögonmasken som han bär eftersom "Den som skådar Fantomens anelte dör en fasansful död".
Dessutom så har han trikåer och en döskalle ring.

Fantomen är den hårdaste SLP,n men inte grymmaste.
Han skulle bara nocka Vicotnik och Siratsia och sedan lämna över dem till Djungelpatrullen som skulle ha tagit dem till President Luga och därefter hade de blivit fängslade.

Ja eller något sådant.

Only dead fish float with the stream.
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Siratsia krossar Vicotnik *NOT

Nepp, finns inga möjligheter att Siratsia skullekunna rå på Vicotnik. Han trottsar gudar, vad gör siratsia, fjantar runt med en lite vit formelbok. Vicotnik fängslar gudar, vad gör Siratsia. Vicotnic e så jävla mäktig och ball att hälften vore nog. Om man ska dra in en super hero som fantomen i detta så har han inte en chans mot Vicotnik. Hans 2H. svärd "Hystrang" skulle strimmla Fantomen även om han e kvick som blixten eller hur de nu var. VICOTNIK RULAR SÅ J_VLA FFEETTTT......

Respektera Alla, Frukta Ingen...
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Siratsia krossar Vicotnik *NOT

Visst. Vicotnik har fina värden och schyssta prylar, men extremt platt personlighet. Han kan möjligtvis vara skurken i en b-actionrulle.

/Azagthoth
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Håller med.

Bra skurkar är viktigt. Bra skurk innebär inte bara höga värden i allt eller något liknande. Sådant är snarare rätt fånigt. Styrka 45 är bara en siffra. Är den mer eller mindre cool än styrka 10?

Fram för mer genomtänkta skurkar... vicotnic är bara trist.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
AAARGH!

Beskriv Siratsia innan jag förgås!


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 
Top