Varulv [Hårda bud i UTKANTE] - R5

Jag tror och hoppas att plan "bli av med Sidd till varje pris" fortfarande är i gång. Han är konstaterad demon, så finns det kvar någon efter det så får vi ta det då.

Jag tror och hoppas att plan "bli av med Sidd till varje pris" fortfarande är i gång. Han är konstaterad demon, så finns det kvar någon efter det så får vi ta det då.
OM du är något annat än bybo, kanske det jag misstänker, att ditt enda mål är att golle ska dö, då har sysp och jag förlorat i samma sekund sidd dör och du lever... Spelet är slut på ett eller annat sätt om du eller sidd försvinner... Frågan är vilket utfall det faktisk blir om sidd dör och du lever?

Jag kan se framför mig en enpersons fraktion med din förmåga, vars vinstmål är att besegra golle. Det är en fullt rimlig förmåga för en sådan att ha tror jag.... men men, jag väntar in sysp, påå vilket han landat i att vi gör... Står i smedjan och bostar dig til sidd dödas av dig eller kommer till oss och dör..... Sen får vi se om du står som ensam vinnare då, eller om det är byn.
"Operation smedjan" är det som gäller för mig tills vidare iaf

OM du är något annat än bybo, kanske det jag misstänker, att ditt enda mål är att golle ska dö, då har sysp och jag förlorat i samma sekund sidd dör och du lever... Spelet är slut på ett eller annat sätt om du eller sidd försvinner... Frågan är vilket utfall det faktisk blir om sidd dör och du lever?

Okej, du tänker om sista demonen dör så vinner jag? Det vore ju djupt orättvist. Tänk om jag hade lyckats offa Sidd där natten då Big Mama dog. Då hade ju du, Impetigo, Basenanji och Sysp förlorat. Jag hade blivit rätt sur som bybo om jag förlorade på det sättet. Ingen av de personerna som dött efter den natten var ju fiender till byn.

Okej, du tänker om sista demonen dör så vinner jag? Det vore ju djupt orättvist. Tänk om jag hade lyckats offa Sidd där natten då Big Mama dog. Då hade ju du, Impetigo, Basenanji och Sysp förlorat. Jag hade blivit rätt sur som bybo om jag förlorade på det sättet. Ingen av de personerna som dött efter den natten var ju fiender till byn.
Jag säger inte att du är en annan fraktion, men möjligheten finns.

Om inte sysp har annan plan så kommer jag boosta dig i skymningen. Sen får du chansa med ditt mord mellan skymning och natt antar jag? Om du väljer skymningen kanske inte boosten räknas. För sidd kan förhoppningsvis bara "försvara" på den ena.

Om inte sysp har annan plan så kommer jag boosta dig i skymningen. Sen får du chansa med ditt mord mellan skymning och natt antar jag? Om du väljer skymningen kanske inte boosten räknas. För sidd kan förhoppningsvis bara "försvara" på den ena.
Rösta ut Sidd, vi samlas i smedjan alla tre (Sidd får gärna komma dit också), jag och Yenniz anfaller Sidd, Stradh boostar Yenniz. 👍

Jag har alltså inte mördat nån och ni skriver öppet utan betänkligheter som att det är helt ok att slumpmässigt döda folk att ni gjort å gör det med stolthet. Ni verkar som besatta av att mörda av varandra å ta död på stackars bybor hela tiden. Går det bra med allt blodbad? Är det så här samarbete ser ut?
Vill ni verkligen inte att vi checkar av en av mördarna här i Utkante?😇

Jag har alltså inte mördat nån och ni skriver öppet utan betänkligheter som att det är helt ok att slumpmässigt döda folk att ni gjort å gör det med stolthet. Ni verkar som besatta av att mörda av varandra å ta död på stackars bybor hela tiden. Går det bra med allt blodbad? Är det så här samarbete ser ut?
Vill ni verkligen inte att vi checkar av en av mördarna här i Utkante?😇
Hör jag en demonfurste som försöker viska i mitt öra? ;)

En märklig historia:
Sez växte upp i byn Utkante. En liten by i mitten av en skog invid en liten å och där levde några familjer som inget önskade hellre än att få bruka jorden sin i fred. Lite minns vi av Sez första tid i det här livet. Det var en tuff barndom med livets hårda slit på fälten. Bara man regelbundet besökte Stenkapellet på Tempelklippan där ”den helige mannen” Rabindranath (fader till den lille spolingen Basse) och såg till att hålla sig undan Ikalds gård där barnens skräck Syspaldikus växte upp. Vi brukade ropa ”se upp för Sysp!” De verkar inte nyktra…
Eremiten Impetifalodor brygde märkliga magiska dekoter och extra intressant för de unga männen var förstås Baliols gård där endast flickor såsom Loviola, Aryin, Dryvina, Smyrna samt den minst sagt lite egensinnige BiM växte upp. Där brukade pojkarna samlas efter dagens slit. Det var hårda tider och drängen Anthox dog redan i barnsäng. Fogden Fjodor var man respektfull mot.

På Värdshuset ”Tre Hjortar” där Sez, med sina slynglar till vänner, smedsonen Stradluz och bråkmakaren Syndiac, höll till en kväll skrålandes och sitter å äter öppnas plötsligt dörren och tre dvärgar kommer in. De är upphetsade och börjar genast berätta om sina upplevelser med höga röster. En av dem en rund karl vid namn Brynulv med stort skägg och livliga ögon börjar:

- ”För två dar sedan när vi passerade spegelsjön hände nåt underligt. Först färgades hela himlen av ett rött sken som verkade komma från sjöns mitt. Sen löstes dimmorna upp och en ö blev synlig. På öns norra ände reste sig ett enormt torn och på toppen fanns en fruktansvärd hög varelse, flera dvärglängder hög, som slickades av eldstungor. Som en HÄGRING. När den vrålade skakade jorden OCTAGONALT. Sen blixtrade det till i ett rött YENNIZKT sken som gjorde ont.
- Och sen?, frågade Sez.
- Vi brydde oss inte om att stanna. Vi var inte intresserade av vilket helvete den varelsen kom ifrån och ville inte få reda på det. Det kan andra dårar syssla med”…

De fyra ynglingarna såg varandra i ögonen... Nästa natt begav sig fyra siluetter mot den dimmiga spegelsjön och händelserna som flera år senare utspelar sig är…ska vi säga märkliga…

Det är nu med skräckblandad förvåning i bybornas blickar som ”Riddaren i Gult” rider in i Utkante för att förlika sig med sina anhängare och göra upp med sitt förflutna och de tre demoniska fienderna han för länge sedan mötte på Dimön…

IMG_0457.jpeg
Den blodiga hammaren, Härskaren över de tusen eldarna,
Plågornas prins, Den blodbestänkte, Köttets arkitekt, Furste över de tio ringarnas dimension, De mörka käftarna,
Den löftesrika viskningen i masugnen, Svart som kol och röd som blod
🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸

Få anade att ni har med Sezgolleth att göra
men nu vet hela världen.

Back