Varulv [Hårda bud i UTKANTE] - R5

Vimes

Kuken, ballen, Arosvallen!
1778180738997.png

Ingen röstas ut.
Det onaturliga mörkret över värdshuset lättar.
Basenanji mördas, han var bybo.
Impetigo mördas, han var bybo.

Denna runda slutar imorgon 20:00

Har Sidd någon förmåga som skyddar mot utröstning tro?
Jag HAR en ring (hade hellre fått en knölpåk eller rustningen som ger +2), så jag hade 2 röster om jag förstår det korrekt, men ändå räckte det inte för tillräcklig majoritet? Har någon annan en ring som ger extraröster?

Har Sidd någon förmåga som skyddar mot utröstning tro?
Jag HAR en ring (hade hellre fått en knölpåk eller rustningen som ger +2), så jag hade 2 röster om jag förstår det korrekt, men ändå räckte det inte för tillräcklig majoritet? Har någon annan en ring som ger extraröster?
Alltså vi fick ju inte ut demon-Octa heller på första utröstningen så frågan är ju bara om Sidd är permanent immun eller inte. Octa gick ju utmärkt att bonka dock.

Inte en helt orimlig idé med tanke på att Impe antagligen talade helt sant om filen med facit i hand.
Kan det vara så jäkligt att dina och mina röster inte räknas? Sett till vårt dröm PM om att våra själar lovats till sezgolle innan vi föddes?

Jag kan för övrigt säga att jag inte förstår hur vårat nya vinstvillkor funkar @StradhLestat, antar du hade samma text där och om du inte ljuger om det är du ju också utsprungsbybo.

Vi vinner ju när alla Sezgolleths fiender är döda men det är ju ytterst oklart om vi själva är Sezgolleths fiender. Om vi inte är det och vi antar att Sidd är allierad med Sezgolleth är @Yenniz bybo eller på annan demonsida, annars borde väl spelet vara slut? Och då vinner vi om vi får ut Sidd och kanske Yenniz.

Jag har inte vågat be till Sezgolleth för +2 anfall av risk att råka bli konverterad till demon, det har jag noll lust med och anfall har jag så det räcker.

Kan det vara så jäkligt att dina och mina röster inte räknas? Sett till vårt dröm PM om att våra själar lovats till sezgolle innan vi föddes?
Det skulle kanske kunna vara så. Å andra sidan kändes Sidd ändå ganska chill med att bli ”utröstad” så han visste nog att det skulle vara lugnt på något sätt, oklart om demoner har fått extrainformation om hur röstningen funkar eller om den är deras dolda förmåga.

Undrar om Impetigo fick filen av Vimes för att han var magiker och stod på samma ställe som Sidd 🤔 Var det nån sorts siande?

Undrar också vad fanken mörkret var till för. Var det en demonförmåga som Sidd hade? Har demonerna nån slags meny de samlar poäng till och köper saker för? Har det nåt med liken att göra?

Många frågor bland alla korvar och tårtor här 😄

Jag kan för övrigt säga att jag inte förstår hur vårat nya vinstvillkor funkar @StradhLestat, antar du hade samma text där och om du inte ljuger om det är du ju också utsprungsbybo.

Vi vinner ju när alla Sezgolleths fiender är döda men det är ju ytterst oklart om vi själva är Sezgolleths fiender. Om vi inte är det och vi antar att Sidd är allierad med Sezgolleth är @Yenniz bybo eller på annan demonsida, annars borde väl spelet vara slut? Och då vinner vi om vi får ut Sidd och kanske Yenniz.

Jag har inte vågat be till Sezgolleth för +2 anfall av risk att råka bli konverterad till demon, det har jag noll lust med och anfall har jag så det räcker.
Ja jag har samma.

Jag hade så pissuselt anfall, så jag har åkallat krafter från "golle" 2 gånger. Och har nu, vad jag tror, bra anfall?

Vi har ju kvar byns vilkor, samt det där med "golles" fiender borta. Så vio har vad jag förstår två vinstvilkor nu?
LÖite luddigt med golle vilkoret, men det kan vara så enkelt att alla bybor som inte är lovade till golle är borta? Eller alla andra scum är borta?
Så då blir frågan, vem är Golle? Sidd eller Yennis?
Jag tror på sidd....
Sen blir ju frågan vilken sida vill vi försöka vinna som?
Jag har kämpat som bybo ända hit, men ser inmte hur vi ska komma åt en dansande sidd på kartan. Vi kan ju inte komma överens om vart vi ska öppet här utan att han ser och flyttar för att komma undan?

Det skulle kanske kunna vara så. Å andra sidan kändes Sidd ändå ganska chill med att bli ”utröstad” så han visste nog att det skulle vara lugnt på något sätt, oklart om demoner har fått extrainformation om hur röstningen funkar eller om den är deras dolda förmåga.
Ja det var ovanligt lite Sidd-Sprattel när det började samlas röster mot honom

Om nån förresten undrar varför jag bonkade Basse var det för att han kändes som lågflygare som bara smög runt, i mina ögon 50-50 demon. Och jag tänkte att Sidd blir utröstad, Impe slaktas av Sidd och Yenniz och jag valde att lita på Yenniz och Stradh så lät bli att jaga efter dem. Nu hade ju stackars Basse oturen att gå till Tempelklippan (jag tänkte att han räknade med att jag skulle flytta och då var han sannolik själv där och dessutom med boostat försvar från Prästförmågan). Och vi hade oturen att han var bybo men innan dess hade ju magkänslan rätt på både Häger och Octa så jag tänkte att det var bästa bonkmålet för kvällen. You miss every bonk you don’t take som man brukar säga i familjen Krigers 🤷‍♂️

Back