Varulv [Häxmästarnas rådslag] Spelet slut

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
De är bara fem häxor kvar nu. De stirrar på varandra. Nå, det som skett är sorgligt, men nu vet de vilka som är de skyldiga. I alla fall Korpa. Förut har de alltid varit osäkra, tvekat, velat. Men inte nu. "Du ska få sona för dina ludna brott, Korpa!" ropar häxorna till henne medan de knyter fast henne i en vårtbjörk. En balja vatten hämtas från köket och försiktigt bärs den fram mot offret. Vimes och Kim tar varsin ända och häller vattnet över henne.
"Haha!" Skrattar de. "Titta så hon smälter, varulven!"

Eller vänta nu.

Smälter?

"Blubb blubb," säger Korpa. "Blubbom blej" Vimes lutar sig närmare mot henne. Vad försöker hon säga? Han tittar mot Xyas. "Fattar du vad hon säger?"
Xyas tittar upp från sin måltid. "Jag tror," säger han, "att hon försökte säga "Bakom dig." Sedan fortsätter han att förnöjt smaska på Kims förvånade kvarlevor, medan Vimes vänder sig om och stirrar in i Basenanjis hungriga ulvakäftar.

Tack för spel, allihopa, och stort grattis till ulvarna @Björn den gode, @Basenanji och @Xyas. Otroligt skickligt spelat, får jag säga. Mina tankar om spelet kommer i vidare poster.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Det är sjukt väl spelat när ulvarna har noll röster på sig i sista omröstningen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Woha. Det var jag verkligen verkligen inte med på. Shit.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Grattis ulvarna, mycket mycket snyggt spelat.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
What a ride. Ja jag kommer väl också skriva mer men först vill jag verkligen tacka mina ulvkompisar för riktigt bra spel! Och byn, det här är varför vi i fortsättningen alltid skjuter Xyas första rundan, ok?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Det blev snabbt en etablerad sanning att han var grön, utan att någon egentligen analyserade honom. Noll gräv genom hans poster, och på folks listor över "alla möjliga kombinationer" så fanns han inte ens med. Lärdomen här är att alltid ifrågasätta sina antaganden, antar jag.

EDIT: Och, som Björn säger, att alltid hänga Xyas i första rundan.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Det blev snabbt en etablerad sanning att han var grön, utan att någon egentligen analyserade honom. Noll gräv genom hans poster, och på folks listor över "alla möjliga kombinationer" så fanns han inte ens med. Lärdomen här är att alltid ifrågasätta sina antaganden, antar jag.

EDIT: Och, som Björn säger, att alltid hänga Xyas i första rundan.
Det hjälpte ju också att han lyckades hålla sig till planen och offra mig runda tre, men å andra sidan hade det nog inte varit så trovärdigt om Basse höll fast vi det och på sätt och vis blev det ju perfekt eftersom en runda där alla röstat på mig så hade det ju inte varit lika grönande för Xyas att han låg med rösten där.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Tror ni att BDG vill bjuda på öl? Inte jag heller.



Hade jag varit ulv och skrivit det här inlägget hade jag aldrig någonsin inte lagt in en av mina ulvar i det. For the lulz. BDG har ju klass, det vet vi. Klart han ser till att faktiskt ha "rätt" i det här inlägget.
Skrattade rätt mycket när jag läste det här, för du har ju helt rätt, klart jag inte ville bjuda på öl :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Skrattade rätt mycket när jag läste det här, för du har ju helt rätt, klart jag inte ville bjuda på öl :)
Ja, men visst var min analys spot on! :) Alltså, hade jag varit ulv hade jag aldrig kunnat låta bli att ta med en ulv i ett sådant inlägg.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Bra spelet allesammans
Jag var väldigt glad att jag inte var med i det här spelet, det hade varit skitjbbigt att behöva skriva inlägg.
det var nog jobbigt att skum läsa trådarna.


Jag har en regelfråga för framtida spel: det Brukar ju stå i starten av första rundan att man som icke spelande inte får skriva inlägg i tråden (även om dt inte gjorde det det här spelet)
Hur är reglerna för att gilla inlägg som icke spelare? Jag har antagit att det borde vara förbjudet men såg att Feuflux gillat ett inlägg förra rundan.
Så vad gäller?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Asch då, det var ju som otur. Fast det är lite smått plåster på såren att Ulvarna vann nu när jag rök första rundan. Då var det alltså ulvarna som var bra och inte jag som var dålig ;)

Kul spel iallafall! Och jag gillar upplägget med att alla roller var publika, det var väldigt intressant att både spela och följa spelet då :)
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Jag har en regelfråga för framtida spel: det Brukar ju stå i starten av första rundan att man som icke spelande inte får skriva inlägg i tråden (även om dt inte gjorde det det här spelet)
Hur är reglerna för att gilla inlägg som icke spelare? Jag har antagit att det borde vara förbjudet men såg att Feuflux gillat ett inlägg förra rundan.
Så vad gäller?
Jag har i alla fall fått bannor för en lajk från åskådarplats. Med motiveringen att det kan påverka folks spel. Vilket jag känner är rimligt.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
Bra spelet allesammans
Jag var väldigt glad att jag inte var med i det här spelet, det hade varit skitjbbigt att behöva skriva inlägg.
det var nog jobbigt att skum läsa trådarna.


Jag har en regelfråga för framtida spel: det Brukar ju stå i starten av första rundan att man som icke spelande inte får skriva inlägg i tråden (även om dt inte gjorde det det här spelet)
Hur är reglerna för att gilla inlägg som icke spelare? Jag har antagit att det borde vara förbjudet men såg att Feuflux gillat ett inlägg förra rundan.
Så vad gäller?
Oj, jag tänkte inte på någon implikation där. Tänkte att det var ett humorinlägg utan någon analysbäring som jag kunde like'a utan spelpåverkan, men det skulle jag förstås låtit bli. :(
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Sen tycker jag vi var lite elaka mot Genesis när vi direkt började hitta kryphål, (Vimes ska förstås kopiera alla inlägg från dödsriket annars är han ulv!) och även nu på slutet när vi började komma in på detaljer som "men exakt när checkas vinstvillkoren" (hade dom checkats efter varje steg hade ju spelet varit slut typ där också för då hade väl alla röstat på Korpa) men jag tyckte han tålmodigt och bra lyckades reda ut alla frågetecken. Fördelen med stängda upplägg är ju att man alltid kan retconna sina egna regler ;)
 
Top