Åkej, nu röstar ni på mig alltså. Nåväl.
Om jag tillåts sammanfatta anklagelsepunkterna (säg till om jag har fel), så är det dessa:
1. Ägnar en massa tid åt att säga "sluta diskutera förmågor, diskutera beteende istället!", och att detta också är en teoretisk diskussion och ett safe space.
2. Att jag plöjt ner massa energi i att bråka med BDG (vilket vissa menar betyder att vi är ulvar tillsammans, medan vissa menar att det betyder att en av oss är ulv)
3. Att jag arbetat hårt för att avstyra från Hellzondrevet
4. Att jag varit dryg, aggressiv och en allmänt oskön typ i tråden
5. Att jag försöker styra bort från Halo
---
Såhär tänker jag om det:
1. Det här är delvis sant tycker jag. Men jag menar nog inte att jag enbart på ett teoretiskt plan diskuterat förmågor/beteende. Dels vill jag förstås styra byn åt en strategi jag tror är mer framgångsrik, men framför allt har jag hamnat i debatt med BDG om detta. I den här debatten har jag tyckt att BDG är ulvig. Att jag då fortsätter debatten verkar, tycker jag i varje fall, vara rimligt bybospel. Min initiala misstanke mot BDG handlade ju om att han ville rösta baserat på farlighet - vilket jag tycker är en dålig strategi, och vilket jag tycker BDG borde förstå att det är. För min del handlar tjabbandet med BDG om detta att jag vill reda ut hur BDG tänker, för att se huruvida min ulv-ping stämde.
2. Jag tycker det här är en lite snål tolkning. Det stämmer att jag och BDG plöjt ner mycket energi på att bråka med varandra. Men som någon påpekade: vi har starka åsikter om hur spelet ska spelas, och ganska stora varulvsspels-egon. Och därtill anser jag att BDG i diskussionen gjort saker som pingar. Slutligen vill jag konstatera att det här "stora bråket" handlar om några timmar igår. Känns som att många nu försöker få det till att vi lagt en hel runda på att banka varandra i huvudet. Och det är faktiskt inte sant.
3. Det här tycker jag är direkt falskt. Jag tycker jag varit glasklar med varför jag ogillar Hellzon-drevet och strategin bakom det. Man kan förstås tycka att jag har fel i det, men att tänka att jag aktivt försöker rädda Hellzon kräver att vi utgår från att jag är ulv. Jag tycker helt enkelt inte att ni haft några goda skäl till att rösta Hellzon, och jag tycker tankestrukturen bakom rösterna är osund för byn.
4. Det här skulle jag nog vilja se ledas i bevis. Jag har absolut hoppat på BDG med hög svansföring och en lagom dos syrlighet. Men om vi ska ta ett steg tillbaka kan vi ju konstatera att detta i varje fall föregår en större variation i diskussionen i tråden. Att alla inte bara sitter nöjda och röstar på "den farligaste rollen" tycker jag är super, och bydiskussionen idag är mycket mer produktiv än den var i går. Jag tror inte det är oviktigt med någon som går in och sätter sig på tvären ibland, även om det är till priset av att uppfattas som aggressiv.
5. Jag känner att jag har för dålig koll på Halo i nuläget. Jag tyckte han kändes grön och välvillig i början, men därefter har det lyfts en del vettiga saker om hans spel. Han kan absolut vara ett alternativ. Just nu röstar jag på Empi. Bakgrunden till det är att jag fick en dålig vibb av honom direkt i inledningen, att BDG gjorde en bra tolkning av hans rätt märkliga förhållningssätt till min och BDG:s "beef", samt att mina känslor runt BDG har svalnat lite (ny dag!).
Jag önskar för övrigt att ni läser mig såhär: jag har aktivt valt att INTE bry mig om förmågorna. Någon noterade att "vi kan inte rösta på väktaren" t.ex. Ska jag vara ärligt vet jag inte ens vem det är? Halo? Empi? Eftersom förmågorna inte har någon bäring på spelarnas fraktionstillhörighet har jag aktivt valt bort att tänka på dem när jag försöker reda ut vilka jag tycker spelar skumt. Det kanske är dumt (det är det inte) men det är så jag spelat. (En not här är förstås att jag inte alls behöver ta ställning till min egen förmåga - vilket förstås gör det lättare för mig att ignorera förmågeaspekten av spelet). Förmågorna är inte oviktiga, och de kommer säkert få en större taktisk betydelse ju längre spelet pågår, men de säger inget om vem som är ulv.