Varulv [Häxmästarnas rådslag] Första rundan

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Empiricus (6): Korpa, Impetigo, Vimes, BDG, Kim Nolemo x2
Halo9000 (3): Basenanji, Xyas, LJSLarsson
LJSLarsson (2): Halo9000, Sidd
Korpa (1): Hellzon
Björn den gode (1): Empiricus
Ni som nu röstar på Empi ska kanske ägna en tanke åt hur ni faktiskt ska ta ut honom utan att det tar två rundor.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Jag vet att du har fel BDG, för jag är en bybo. Jag tycker alltid första rundan är svår som bybo, än mer när man är nyinflyttad till byn.
När det kommer till att rösta så avvägde jag mellan dig och Empiricus men det känns som att vi kan få en hel del svar av rösten mot Empiricus.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Och tid fick jag, för här händer det sannerligen inte mycket. Tyvärr hjälpte det inte att läsa igenom Impetigos inlägg igen, kan fortfarande inte få honom som något mer än gul, han är som sagt i stort sett menlös men har ändå varit med på först Halo-drevet och nu Empiricus. Paradoxalt nog så tror jag mer på att han är röd om Empiricus är ulv för efter Kims byte så tror jag drevet var för stort för att stoppas, särskilt med den aktiviteten vi har haft, och då är det förstås trevligt som ulv att vara med där, och kanske till och med kunna hävda sig ha lagt den avgörande rösten...
Nu får du änna kamma dig! Jag flyttar min röst till Empiricus långt innan Kim. Det ärmånga felläsningar från dig i dag, @Björn den gode ...
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Och vadå ”varit med på halodrevet”? Jag vill definitivt minnas att jag skapade halodrevet när empi och vimes krävde röster baserat på spelare i stället för roller. ”I stort sett menlös...” kyss mig!
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Nu får du änna kamma dig! Jag flyttar min röst till Empiricus långt innan Kim. Det ärmånga felläsningar från dig i dag, @Björn den gode ...
Point taken, och jag håller dessutom med att det är dåligt spelat av mig och att jag borde kamma mig. Inte har jag nått att skylla på heller, men men jag tror ändå jag gör mer nytta av att veva än att sitta tyst och dubbelkolla alla mina inlägg så jag kör nog på, men ska definitivt försöka kamma mig.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Jag har fortfarande inte fått svar på det här. Menade Sidd att alla bybor skulle deklarera öppet om vad dom skulle göra men ljuga om det? För det är den enda rimliga tolkningen jag kan få av hans reaktion, och det är fasen helt bonkers.
Jag har ju en värdelös förmåga som jag inte behöver styra över och meddela SL om.
Så försökte vara rolig i mitt inlägg. Det var ett skämt.
Det är klart att byn inte ska avslöja hur de agerar.

Vi i byn behöver ha fram så mkt info som möjligt och diskutera allt vi kommer på på olika sätt för att försöka få varulvarna att snärja in sig och se hur spelet förlöper och då kunna kolla om hur folk agerar stämmer med snacket. Därför brukar jag i början försöka diskutera tex förmågor...
När det är rörigt svårläst och tyst behövs diskussioner sättas igång vilket jag gör med frågor till envar och alla:
det betyder förstås inte att vi ska berätta allt för ulvarna!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Ni som nu röstar på Empi ska kanske ägna en tanke åt hur ni faktiskt ska ta ut honom utan att det tar två rundor.
Jag fokuserar på att håna honom i dödsriket sen. Hur han ska dö den här rundan får andra lösa.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Och vadå ”varit med på halodrevet”? Jag vill definitivt minnas att jag skapade halodrevet när empi och vimes krävde röster baserat på spelare i stället för roller. ”I stort sett menlös...” kyss mig!
Fast nu är det väl ändå du som minns fel? Den första som röstade på Halo var väl Empiricus, och den andra Basenanji? Eller menar du att det var just den tredje rösten som skapade drevet, i så fall var det väl snarare LJS analys som jag redan blivit anklagad för att ha läst dåligt som skapade drevet.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Jag blir däremot mer nervös över om jag själv ligger rätt, för Kim och Empiricus kan uppenbarligen inte vara ulvar tillsammans när det kommer en dubbelröst så här sent.
Kim kunde ha vänt tåget från Empiricus (4) till Halo (3), ja, men det känns väl lite ballsy att flippa röstläget till en vad vi gissar bybo för att rädda ulv-Empi, när tågen är så stora som de är.

Visst, Empi själv lär ju kunna rösta Halo med motivation att rädda sig själv men jag hade inte vågat gå på Halo om jag varit ulvKim och sett ulvEmpi på väg ut.

Det är ju fortfarande alldeles för utspritt för att det ska kännas helt bra, som någon vis man sa, om ni är bybo så är det viktigt att er röst spelar roll, att lojt ligga kvar med en ensam röst (Kim, Hellzon, Empiricus) är inte alls bra bybospel, då gäller det att antingen argumentera mer för varför rösten borde hamna där så det blir seriöst, eller byta.
Ja Korpa har ju skärpt sig och lagt sin röst på Empi, och om Empi inte dör inatt så har vi en liten pool att fiska ulvar i (Empi plus de som kan ha gjort att Empi överlevde). Så rosa eller inte så ska hon väl få leva.

Alternativ som faktiskt har röster nu: Empi, Halo, Larsson. Halo går bort i R1. Empi har jag hållit för grön men det har ju kommit vettiga argument mot han. Larssontåget är ju ett alternativ, kanske lockar det en ulv men jag vet inte om jag vill uppmuntra till det så här sent.

Röst: Empiricus
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Point taken, och jag håller dessutom med att det är dåligt spelat av mig och att jag borde kamma mig. Inte har jag nått att skylla på heller, men men jag tror ändå jag gör mer nytta av att veva än att sitta tyst och dubbelkolla alla mina inlägg så jag kör nog på, men ska definitivt försöka kamma mig.
Ursäkta min tråkiga ton, men jag ville med tydlighet och emfas sätta p för tramset, annars finns risken att sån där ryktesspridning hänger kvar i folks magkänslor under lång tid. Därav kraftuttrycket.

Och ja, om du är bybo är det riktigt dåligt spelat att solka ner en annan trolig bybos goda namn på det här sättet, för du säger ju själv att det inte finns nåt rödande på mig förutom de lögner som du kokar ihop.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Jag har ju en värdelös förmåga som jag inte behöver styra över och meddela SL om.
Så försökte vara rolig i mitt inlägg. Det var ett skämt.
Det är klart att byn inte ska avslöja hur de agerar.

Vi i byn behöver ha fram så mkt info som möjligt och diskutera allt vi kommer på på olika sätt för att försöka få varulvarna att snärja in sig och se hur spelet förlöper och då kunna kolla om hur folk agerar stämmer med snacket. Därför brukar jag i början försöka diskutera tex förmågor...
När det är rörigt svårläst och tyst behövs diskussioner sättas igång vilket jag gör med frågor till envar och alla:
det betyder förstås inte att vi ska berätta allt för ulvarna!
ok, bra att vi fick rett ut det i vart fall, jag tycker fortfarande inte att det är bra spelat om det gör att jag för varje inlägg du gör också behöva gissa om det är ett skämt eller på allvar. Folk har ju helt på ickeskämt föreslagit saker som är minst lika galna som att vi borde rösta ut väktaren, så det är inte så lätt som man kan tro alltid och sprider bara förvirring.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Fast nu är det väl ändå du som minns fel? Den första som röstade på Halo var väl Empiricus, och den andra Basenanji? Eller menar du att det var just den tredje rösten som skapade drevet, i så fall var det väl snarare LJS analys som jag redan blivit anklagad för att ha läst dåligt som skapade drevet.
det är möjligt, mitt minne är ändå att det inte fanns nåt drev utan en (kanske två då om du säger det) enstaka röst(er) på halo. Men jag ska inte ta gift på det.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Ursäkta min tråkiga ton, men jag ville med tydlighet och emfas sätta p för tramset, annars finns risken att sån där ryktesspridning hänger kvar i folks magkänslor under lång tid. Därav kraftuttrycket.

Och ja, om du är bybo är det riktigt dåligt spelat att solka ner en annan trolig bybos goda namn på det här sättet, för du säger ju själv att det inte finns nåt rödande på mig förutom de lögner som du kokar ihop.
Well om inte annat så är ditt extremt aggresiva och rätt onödiga försvar ganska rödande i sig. Att du nu dessutom svingar vidare och kallar det 'lögner' för att implicera att det inte alls var ett misstag utan något som jag suttit och ljugit ihop tycker jag är både dålig stil och dålig ton. Men om jag lever imorgon så får vi väl fortsätta den här diskussionen då. Då har vi ju dessutom mer info att gå på.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Verkar alltså som att ni pingat in en ulv då, bra jobbat. 👌

Försvarstal Empi och om du är bybo ge oss dina gissningar på ulvar.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Empis tystnad är förväntad, han flaggade redan i början av rundan att han hade jour ikväll.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Empis tystnad är förväntad, han flaggade redan i början av rundan att han hade jour ikväll.
Bra och lägligt att ta ut honom då alltså. Är Empi grön, som ju jag fortfarande tror, så blir frågan hur många i Empi-drevet (Korpa, Impetigo, Vimes, BDG, Kim Nolemo) som är ulvar? Om inte BDG eller Vimes är ulv så har de ju verkligen gett ulvarna ett drev att sätta sig i på silverfat.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Okej nu tillbaka efter jättekul kväll på Big Ben! Min son var jätterolig och gick och vann tusen pix så jag är faktiskt inte ett dugg ledsen att jag missat avslutningen här. Empi i topp ser jag och jag fattar inte vad det ska innebära, men ser fram emot nästa runda.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Och ja, om du är bybo är det riktigt dåligt spelat att solka ner en annan trolig bybos goda namn på det här sättet, för du säger ju själv att det inte finns nåt rödande på mig förutom de lögner som du kokar ihop.
Ja, jag håller ju med BDG (numera). Det här känns rätt skådespelat.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
STOPP!

Rundan är slut. Ingen får posta mer. Nästa runda kommer upp när jag rett ut det hela.
 
Top