Varulv [Häxmästarnas rådslag] Första rundan

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Från pendeltåget:

Det här:

edit (ja inte som att jag har gått in och editerat alltså det får man ju inte, men medans jag skrev det här inlägget så har tydligen Korpa röstat på Empiricus, det ändrar inte supermycket i analysen men det tar förstås bort Korpa-Empiricus-Basse som den troligaste ulvtrion, och jag får väl byta ut Korpa mot Kim Nolemo i den trion. Det tar inte bort att jag tycker Korpa är mycket mer röd än grön, men hon lär inte vara det tillsammans med Empi)

Efter att ha läst reglerna igen så har jag i vart fall lite större hopp om att överleva inatt, men om inte så vill jag ändå lämna mina senaste åsikter. Tyvärr så tycker jag ju att alla verkar ulvigare ju mer vi spelar.

Halo9000: grön, jag tycker hans eget spel är ganska intetsägande, men jag är säker på att det inte hade kunnat bli ett drev mot väktaren ifall det inte är en ulv inblandad i det drevet och om det är en ulv inblandad i det drevt så borde Halo vara grön. (Eller ok, Vimes hade ju kunnat skapa ett drev mot honom utan att vara ulv men nu gjorde han ju inte det)

Basenanji: röd, basse är lika svår som vanligt men jag tycker han kaosar både mer och mindre än vanligt, också suspekt att lämna in så här sista timmarna, särskilt när vi vet att han använt den taktiken förut, stämmer dessutom väl med min teori om Halo att ulvarna är rätt nöjda med hur rösterna ligger.

Hellzon: grön, jag kanske överdriver tellen men att han direkt gick med på att han inte borde skydda sig själv mot utröstning tycker jag är viktigt.

Impetigo: vetefan, han har verkligen gått under radarn på mig, men om han varit ulv och det verkade som att byn hade fattat reglerna fel så hade han väl antagligen hållit tyst om det, å andra sidan så har ju ulvarna verkligen haft en anledning att lusläsa hur det där med väktandet fungerar. Om jag hinner ska jag kolla mer på honom.

Kim Nolemo: Röd, det känns lite som att min största anledning till att jag inte drevat mot honom är för att det känns lite elakt att ta den nya personen först. Men han har flugit extremt försiktigt och dessutom lyckats först föra fram en teori om att det är vanligt ulvspel att skapa en jättestor konflikt och sen hävda att man spelade dåligt för att i nästa andetag implicera att han inte alls har bra koll på hur maffia fungerar.

Sidd: Röd, om något så har hans inlägg gjort mer för att förvirra än att hjälpa byn och särskilt det här med att alla borde deklarera hur de tänker använda sina förmågor tycker jag är jättemysko och oavsett hur han försvarar det tycker jag det ser ut som en ulv som halkade lite väl långt ut när han fiskade efter förmågor.

Vimes: Grön, hans agerande tycker jag stämmer mycket mer med hur jag förväntar mig att han hade agerat som bybo än som ulv. Om han hade varit ulv så tror jag att han antingen hade släppt konflikten mycket tidigare, eller låtit bli att släppa den helt, särskilt när han till slut fick in en stödröst.

Empiricus: Röd, som jag skrev ovan så är mitt starkaste skäl hur han agerade i slutet av mitt och Vimes bråkande, det kändes så mycket som en ulv som ville kasta in ett vedträ till för att slippa göra några andra saker. Och jag kan inte heller se att han har gjort så mycket andra saker ändå som skulle kunna gröna honom.

Xyas: vetefan, alltså det går ju aldrig att veta var man har xyas runda ett, men jag vet att han som bybo kan lyfta sitt spel senare rundor, så jag ger honom frikort idag även om han spelat ganska lamt men hade krävt mer senare.

LJSLarsson: röd, först var min känsla att han var den som gjorde rimligast inlägg i byn, grundade i logik och lugnt spel. Sen hittar han på ett i mina ögon riktigt svagt drev, mot väktaren, och försvarar det med att ja äh han är ju superröd så det hjälps inte att han är väktaren, men det fanns ju inget i orginaldrevet som gjorde halo superröd.

Korpa: röd, först en dag av lågflygande, och sen när hon börjar agera så kan jag inte se att det blev mycket bättre, och hennes argumentering för att inte rösta på empiricus när hon (visserligen helt rimligt) inte ville att halo ska åka ut, som går ut på att det plötsligt är för svårt att få ut empiricus är ju supermärklig.

/.../
Skulle jag tvunget välja ut en ulvtrio just nu så skulle det nog vara Korpa-Empiricus-Basse
Lirar jättedåligt med att sedan gå och sia Xyas. Jag tror BDG ljuger.

Röst: Björn den gode
 
Top