Varulv [Häxmästarnas rådslag] Andra rundan

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Alltså, jag kan inte ens feta i anteckningsappen och klistra in, den formaterar om till ofetat och jag får inte upp menyn med ”B” när jag markerar texten...
Jag tycker att rösten gott kan räknas eller vad säger du Genesis?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Alltså, jag kan inte ens feta i anteckningsappen och klistra in, den formaterar om till ofetat och jag får inte upp menyn med ”B” när jag markerar texten...
Med tanke på detta kan jag godkänna din röst utan fetstil.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Det här var roligt formulerat.

---

Men det är svårt! Jag tror ju mest på dig som ulv. Och som sagt kan du ju va ulv med andra än Halo och Korpa. Är Halo ulv så tror jag det är klappat och klart (ja, antagligen inte, men det känns så). Är han grön är du lika röd som den här rundan...

---

BTW skriver Hellzon från sin styrmanspost på Nagelfar att
- det är så jävla mycket snack om BDG att det är svårt att se något annat [jag erkänner mig delvis skyldig]
- han tycker att Kim spelat upp sig och skriver något om att de känner varandra men det är lite oklart hur det påverkar
- Impetigo skriver en del vettigt men mycket som är konstigt också, får ingen klarhet i honom
- xyas är rimligtvis tämligen grön oavsett BDG:s färg
Så nu kommer det fram att Kim och Hellzon känner varandra! eh, hade varit kul om jag haft en poäng på det, men tja det tyder väl om något på att han rört sig ännu mer i varulvsspelskretsar än han vill påskina...
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
(Det går ju att göra med BB code, också, men det är lugnt. Jag räknar rösten.)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Hellzon hävdar att Kim på något vis berättat det i spelet (eller i anmälningstråden kanske?). Jag har ingen aning.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Ok, jag smakade ju verkligen på idén att låta röstbytet falla på en teknikalitet som en sista eftersläng mot bdg🥰

Men visst...

Röst: Halo9000
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag tror det är såhär:


BDG (4): Kim Nolemo, Vimes, Halo

Kim Nolemo (1): Korpa

Basenanji (1): Sidd
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Nu med Halorösterna som jag inte tog bort för att lura er att Björns död är fait d'accompli (eller hur det stavas)

Halo (5): Xyas, LJS, Basse, BDG, Impetigo

BDG (4): Kim Nolemo, Vimes, Halo

Kim Nolemo (1): Korpa

Basenanji (1): Sidd
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Det här var roligt formulerat.

---

Men det är svårt! Jag tror ju mest på dig som ulv. Och som sagt kan du ju va ulv med andra än Halo och Korpa. Är Halo ulv så tror jag det är klappat och klart (ja, antagligen inte, men det känns så). Är han grön är du lika röd som den här rundan...

---

BTW skriver Hellzon från sin styrmanspost på Nagelfar att
- det är så jävla mycket snack om BDG att det är svårt att se något annat [jag erkänner mig delvis skyldig]
- han tycker att Kim spelat upp sig och skriver något om att de känner varandra men det är lite oklart hur det påverkar
- Impetigo skriver en del vettigt men mycket som är konstigt också, får ingen klarhet i honom
- xyas är rimligtvis tämligen grön oavsett BDG:s färg
Tackar Vimes för info.
Läser dig mer och mer grönåt
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Att det är så pass tight tycker jag tyder på att vi har i varje fall en (men helst två) ulvar på kroken.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Något som slår mig är förövrigt hur mäktig den där dubbelrösten är, för inte bara är den faktiskt en extra röst, den gör också att det ser ut som att drevet är mycket större än det är, särskilt när det är ett litet drev då, och något som vi vanligtvis inte behöver tänka på eftersom fem röster betyder att fem personer röstat på den, wisdom of the crowd och så sätts ju lite grann ur spel.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jag tror attd et rä så Här:

BDG (4): Skum Skumsson, Skummare Zkumsson, Zkummiz

Halo (1000 000 ggr upphöjt i tusen) De Vakra & Modigha

Sidd (1): söt

Vimes Kunde ej delta pga pratar med döa jsut nu. Korpa är ute på älgjakt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Det här är livet hörrni! De skälvande slutminuterna i innan omröstning vid ena handen, Polytopia i den andra, ett vinglas i den tredje och Terra Mystica på BGA i den sista!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
fan jag trodde att Vimes skojade med sin post och så skulle jag skoja tillbaka och nu är det alldeles tyst så jag framstår som barnsligaste tönten just nu.

credibility
 
Top