Varulv [Häxmästarnas rådslag] Andra rundan

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Om jag är rätt underrättad:

BDG (4): Kim Nolemo, Vimes, Impetigo

Kim Nolemo (3): BDG, Basenanji, Korpa

Halo (2): Xyas, LJS

Impetigo (1): Halo
Basenanji (1): Sidd

---

@Halo9000 och @Sidd lär ju ta ställning till det här läget.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Nä, vi släpper det nu. Säg till om du vill ha ett förtydligande eller klargörande om mina tankar kring att det vore dåligt för hellzon att nattmörda sig själv. Jag kan ge dig 80000 tecken i morgon bitti. Dubbelt radavstånd. Med vita marginaler om texten skulle bli en trycksak.
Men vad håller du på med? Du tycker alltså att det är 80000 tecken dåligt av Hellzon att nattmörda sig själv men helt rimligt av Korpa att nattmörda Hellzon om dom båda är ulvar. Äh, du är ju inte på riktigt, eller så trollar du bara för att jag ska bli arg igen antar jag. Well, well played.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,503
Location
Oktoberlandet
@Sidd, ville kolla ifall du kommer ha kvar rösten på Basse rundan ut eller ifall du har planer att flytta den sen?
Tjabahej
Det härna att vara bybo är ju helt supersvårt.
Basse har ju nu mer hämtat upp sig hos mig så vet inte vad jag ska tro längre.
Grattis ulvarna ni gör det bra😩
Eftersom jag är så pass vilse försöker jag desperat hitta vem av er andra jag tycker landar bäst i tänket.
Har bla tittat på din post 272 får tacka för lärdomen att jag tydligen kan hitta saker hos SLs startinlägg, leta missar från spelledaren mm
Läst om själva innehållet i posten och tycker du resonerar vettigt men förstår fortfarande inte varför du landar i Halo och Bdg hela tiden...
Jag vill verkligen följa dig för jag ser dig inte som röd men vi behöver dra mer åt samma håll för att få nåt gjort...

Röst: Ingen
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag tycker inte du är rättvis här, rimligen borde du väl själv veta hur extremt mycket svårare det blir att göra konstruktiva saker när hälften av spelat handlar om att du själv ska åka ut? Givet det tycker jag att jag har spelat så bra som jag har kunnat, vad har du själv gjort som är så himla bra då, hoppat på ett Empi drev och sen ägnat fyra dagar snart att skriva att jag är ulv. Men nej jag har nog gett upp det här med att jag inte tror att du är ulv, det går helt enkelt inte ihop längre, jag tror att du är ulv.
Men do the chonka-chonka då! Bygg nått.

Och så jäääävla jagad har du inte varit. Det var ju typ bara jag som härjade med dig i R1. Och här i R2 hade du ju massa andningsutrymme mellan det initiala drevet och det som har seglat upp nu. Men det har fortfarande bara blitt en tumme.
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
På tal om det, du leder ju röstandet på mig Kim, är det en fulläsning om jag säger att du röstar på mig med anledningen att jag röstade på dig? Eller har du mer konkreta misstankar?
Du kaosar väldigt mycket, när någon kommer med teorier så kastar du ofta smutsi systemet och istället för att försöka föra något konstruktivt framåt så fortsätter du trycka. Tycker man får dåligt med svar men mycket skrammel, så att säga.

Och eftersom du går efter mig, först för att jag är tyst och sen fortsätter även när jag ger svar (som inte är rätt svar för dig). Jag har gått hårt åt dig idag och det erkänner jag, men jag var fortfarande tvekande i början men desto längre dagen går desto mer ulv känner jag för dig. Om jag har fel i detta så får du jobba på att övertyga mig, för just nu så luktar det som att du och två till är i fårakläder. Visa mig något att tro på, är det någon, förutom Xyas, som du håller grön?

Att Korpa stannar på mig gör att min nuvarande teori, som uppenbart kan vara tokig, så är BDG och Korpa de två som jag ställer mig högst tveksam mot.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Nu snackar vi! @LJSLarsson, häng på, kissen! Det svänger ju!
Du har inte lust att byta till Halo istället?

Om man har fel, och råkar rösta ut en power roll, är det bättre att ha kvar siaren. Och Björns "siande" ger data till byn, oavsett om han är en ärlig bybo eller ulv som försöker ljuga.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
BTW, oavsett BDG:s fraktion önskar han att ulvarna hade dödat mig i R1 tror jag! Men ärligt talat: OM det är så att du är bybo, Björn, så ber jag om ursäkt för att jag uppenbarligen spelat på ett sätt som gjort att du inte kunnat komma in i spelet på det sätt du vill. Det har inte varit min intention att peppra dig så att du inte får någon balans alls. Har jag gjort det och du är ulv så var det förstås bra, men om du inte är det så var det dåligt och tråkigt.

(Nb att jag fortfarande tror att BDG är ulv)
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Och sen är det hela grejen, att om jag vore ulv och inte elefantiker. Elefantikern är väldigt bra i byn senare omgångar (självklart bra för ulvar också). Så om jag åker och sen mördar de en till, då är byn nästan körd.

Den enda jag känner att jag kan lita mycket på just nu är Xylas. Och han röstar just nu på Halo... det är klurigt det här.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Du har inte lust att byta till Halo istället?

Om man har fel, och råkar rösta ut en power roll, är det bättre att ha kvar siaren. Och Björns "siande" ger data till byn, oavsett om han är en ärlig bybo eller ulv som försöker ljuga.
Jag har Halo som min nummer 2 i listan. Och får jag inte hänga siaren så vill jag hänga väktaren. Men! Jag har BDG som nummer 1 och kommer inte byta från BDG så länge det drevet lever.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Röst: BDG

Xyas siandet är intressant faktiskt och med tanke på att Xyas var med på en instickare i Hellzon bråket så ser jag det inte alls för omöjligt att vårt ulvlag består av BDG, Xyas och Impetigo.

Men jag förstår inte varför ulvarna skulle vilja skydda en grön Basse så troligen är Xyas grön. Jag tycker fortfarande att mitt case mot Basse är solit därav så tror jag att det är Basse, BDG och Impetigo.

Jag kan dock inte se varför Kim skulle vara ulv?
 

Kim Nolemo

Veteran
Joined
17 Apr 2017
Messages
159
Kan Vimes och Halo vara på lag och det är därför Vimes är så villig att döda BDG med mig? :s
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Och sen är det hela grejen, att om jag vore ulv och inte elefantiker. Elefantikern är väldigt bra i byn senare omgångar (självklart bra för ulvar också). Så om jag åker och sen mördar de en till, då är byn nästan körd.

Den enda jag känner att jag kan lita mycket på just nu är Xylas. Och han röstar just nu på Halo... det är klurigt det här.
Det är ju inte bara den där trovärdiga Xyas som röstar på Halo. Den där supercharmige Larsson gör det också har jag hört. Vem skulle inte vilja vara lika cool som han?

Häng med mig så fångar vi spelets första ulv. :-D
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
@Sidd Nån som varit med längre än jag kan ge dig bättre besked men i min begränsade erfarenhet: Du måste ta ställning med dina röster! Även om du har fel så hjälper det byn bättre att du röstar på någon än ingen.

Andra får säga emot om det är ett dåligt tips.

och @Björn den gode : Kanske har nåt av mina inlägg fallit bort för den här diskussionen är ju helt absurd.

Jag menar alltså att hellzon var grön och att det inte kan vara på nåt annat sätt. För att förklara att hellzon är röd måste man
ta till teorier som inbegriper att ulvarna anfaller varandra eller sig själva.

Jag tyckte inte att det behövdes skrivas ut, det tycker jag fortfarande inte, och tolkade därför dina och halos krav på mig att förklara varför jag resonerade så som en provokation apropå att jag tidigare i tråden sagt att jag inte orkar svara på massa dumma frågor från misstänkta ulvar.

Jag borde skrivit mina inlägg utan den raljanta tonen, men det hade blivit torrt och jag räknar ju dig och halo som ulvar, särskilt efter det här lilla speltaklet, så därför var jag inte orolig lver att ni skulle känna er idiotförklarade på riktigt.

Är det solklart då?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Spännande!

Jag spelar spel och är bara med sporadiskt. Om det blir kaos och folk vill rösat ut Halo9000 är jag på!

BDG, vill du säga en sista gång: vilka är ulvarna?

:D
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
@Vimes Tvinga dina spöken att arbeta och gå igenom röstläget! Hota dem med att du kommer säga massa sjuk skit i deras namn om de är stygga! Necromanticstyle!
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Spännande!

Jag spelar spel och är bara med sporadiskt. Om det blir kaos och folk vill rösat ut Halo9000 är jag på!

Rösta Halo, Basse!

Kom ihåg hur det var ung och den kaosigaste spelaren på plan! Nu för tiden är du så sansad och ... ja, vuxen. 🥸
 
Top