Varulv [Häxmästarnas rådslag] Andra rundan

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Och for the record eller vad det heter, jag tycker inte att Halo är en bra röst, men står det mellan mig och vem som helst annars så kommer jag förstås rösta på vem som helst annars.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Det är ju en snygg taktik att försöka desarmera bybor genom att försöka idiotförklara dom.

Hoppas inte ni som är bybor håller på med sånt!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
om Hellzon var ulv kunde han väl nattmörda sig själv helt oavsett vad Korpa var eller gjorde? Men ja som jag redan sa till Halo så är ju det här antagligen inte det mest relevanta vi har att diskutera just nu.
Nä, vi släpper det nu. Säg till om du vill ha ett förtydligande eller klargörande om mina tankar kring att det vore dåligt för hellzon att nattmörda sig själv. Jag kan ge dig 80000 tecken i morgon bitti. Dubbelt radavstånd. Med vita marginaler om texten skulle bli en trycksak.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Det är ju en snygg taktik att försöka desarmera bybor genom att försöka idiotförklara dom.

Hoppas inte ni som är bybor håller på med sånt!
Du sa att jag ”la locket på” när jag inte ville redogöra för varför jag tyckte resonamangen om att ulvarna a) tog död på varandra eller b) tog död på sig själva var orimliga.

Det får vara upp till läsaren att bedöma vem som idiotförklarar vem...
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
@Sidd, ville kolla ifall du kommer ha kvar rösten på Basse rundan ut eller ifall du har planer att flytta den sen?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Rollspelsdags för mig. Jag är nöjd med min röst på Kim och kommer inte ändra mig. Kim har skrivit grejer men inget som får mig att gröna honom.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Du sa att jag ”la locket på” när jag inte ville redogöra för varför jag tyckte resonamangen om att ulvarna a) tog död på varandra eller b) tog död på sig själva var orimliga.

Det får vara upp till läsaren att bedöma vem som idiotförklarar vem...
Nu är du oärlig också
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
BDG, att jag bråkade med dig om din Kim-röst är av samma anledning som jag bråkade med dig om ditt xyas-siande.
Jag ville rösta ut väktaren innan det var coolt. 😎
Coola kissar röstar ut siaren först och väktaren sen.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Men jag vet redan att du är Ulv nu Impetigo för sådär som du håller på nu efter att ha blivit förbannad på BDG tidigare för liknande nedlåtenhet är inte byboigt.

Det känns spelat.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Åh! I förra inlägget kom det med en grej jag började skriva på mobilen. Jag ska förklara:

BDG gör ett inlägg om att jag försöker rädda Kim. Det är alltså exakt samma grej som i R1 när jag "försökte rädda Hellzon". Nå, det är inte det jag gör. Jag tycker bara att Kim-drevet är svagt (likt jag tyckte Hellzon-drevet var svagt). Det är visserligen lite bättre än Hellzondrevet på så sätt att det faktiskt handlar om någon form av misstanke om ulveri. Men jag får verkligen ingen ordentlig ulv-vibb av Kim (ingen grönvibb heller!) - jag tycker på riktigt att vi borde ha intressantare fiskar att steka. Därtill tycker jag att det är rödande för BDG att det inte blir bättre än såhär. Att osäkra och lite veliga spelare hamnar i 101-läge och röstar på "han den där som inte skrivit så mycket" kan jag väl köpa. Men jag tänker nog att BDG borde kunna vara skarpare än så. Utöver BDG:s Empi-drev har BDG alltså drevat Hellzon på grund av startinlägget, siat Xyas för att han är svårläst, och drevar nu Kim för inaktivitet. Det är inte så att det slår gnistror om det spelet direkt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Sen noterar jag också att BDG typ säger "vimes beter sig ulvigt, men jag tror inte han är ulv" i snart en miljon inlägg. Okej, antingen är jag ulv som kommit på att jag ska ta ut dig, eller så är jag bybo som tycker du spelar ulvigt. Försök dreva mig eller släpp det. Ingen skulle bli lyckligare än jag om du gör en fet analys som hittar oss en ulv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Och for the record eller vad det heter, jag tycker inte att Halo är en bra röst, men står det mellan mig och vem som helst annars så kommer jag förstås rösta på vem som helst annars.
Är det en dålig röst för att Halo är god eller för att han är en 90-tals-programledare från Göteborg?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,619
Location
Göteborg
PÅMINNELSE
Rundan slutar klockan 21 idag. Glöm inte att skicka in eventuellt förmågeanvändande.​
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Ok, ska vi tala ur skägget nu alltså? Min röst på kim har väl haft avsedd effekt vid det här laget och det är två timmar till rundans slut så...

Röst: Björn den gode

Jag bryr mig inte nämnvärt över om vi tar ut siarulven eller väktarulven denna rundan men ulvarnas kommande försök att röda mig för att jag ”byter röst pga arghet” tappar fart om jag lägger rösten på bdg snarare än halo.

Om byn känner sig säkrare på halo än bdg så hoppar jag gladeligen över.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Just det. Hellzon talar från andra sidan graven angående hur det kom sig att han använde sin förmåga som han gjorde (RE den diskussion vi hade tidigare, @Basenanji ):

Han tänkte när R2 började att det hade känts skönare att knycka BDG och sia honom. Men när han tänker tillbaka på hur han tänkte i R1:s avslutning så tänkte han att misstankarna mot Björn i varje fall tillfälligtvis hade släppt i byn, och han var rädd att han skulle bli superdupermisstänkt i R2 om han hade fuckat med sieriet. Typ: tänk om han knycker siarförmågan, och gör ett dåligt siarval. Vi hade halstrat honom i R2 [Vimes kommentar: ja]. Hellzon tänkte samma om att knycka väktarförmågan.Han skriver att han var inne på att ta Korpas förmåga, men det var för att säkerställa att Empi skulle dö, så istället tog han västen.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Åh! I förra inlägget kom det med en grej jag började skriva på mobilen. Jag ska förklara:

BDG gör ett inlägg om att jag försöker rädda Kim. Det är alltså exakt samma grej som i R1 när jag "försökte rädda Hellzon". Nå, det är inte det jag gör. Jag tycker bara att Kim-drevet är svagt (likt jag tyckte Hellzon-drevet var svagt). Det är visserligen lite bättre än Hellzondrevet på så sätt att det faktiskt handlar om någon form av misstanke om ulveri. Men jag får verkligen ingen ordentlig ulv-vibb av Kim (ingen grönvibb heller!) - jag tycker på riktigt att vi borde ha intressantare fiskar att steka. Därtill tycker jag att det är rödande för BDG att det inte blir bättre än såhär. Att osäkra och lite veliga spelare hamnar i 101-läge och röstar på "han den där som inte skrivit så mycket" kan jag väl köpa. Men jag tänker nog att BDG borde kunna vara skarpare än så. Utöver BDG:s Empi-drev har BDG alltså drevat Hellzon på grund av startinlägget, siat Xyas för att han är svårläst, och drevar nu Kim för inaktivitet. Det är inte så att det slår gnistror om det spelet direkt.
Jag tycker inte du är rättvis här, rimligen borde du väl själv veta hur extremt mycket svårare det blir att göra konstruktiva saker när hälften av spelat handlar om att du själv ska åka ut? Givet det tycker jag att jag har spelat så bra som jag har kunnat, vad har du själv gjort som är så himla bra då, hoppat på ett Empi drev och sen ägnat fyra dagar snart att skriva att jag är ulv. Men nej jag har nog gett upp det här med att jag inte tror att du är ulv, det går helt enkelt inte ihop längre, jag tror att du är ulv.
 
Top