Re: How do you kill someone who are already dead?
"Förstår inte va du menar"
Eheu! Jag som tycker att jag gjorde mina åsikter ganska så fett klara...
Om man skriver som såhär:
Jag tycker inte om Van Helsing, varken filmen eller karaktären i sig. I mitt Mundana så finnes det blott en Van Helsing-wannabe (en rollperson), och han är en tämligen misslyckad sådan med sammanlagt 10.000 silverdaler på sitt huvud efter att ha dödat en damarisk greve (som faktiskt INTE var vampyr), köttat ner en hel by i Asharien (som visserligen var daaktroende i hemlighet, men det var ju hjälten själv också...) samt efter att ha dödat den sabriska sjömannakyrkans präst. Han ses som ett psykotiskt monster och en hädisk kättare, inte som en ljusets förkämpe mot de vandöda (som han själv påstår sig vara, dock).
Kort sagt: jag kommer aldrig att tillåta någon helylle-Van Helsing att sätta sin blasfemiska fot på Mitt Mundana eftersom att vampyrerna är mina små älsklingar och fan ta dem i min spelgrupp som vill dem ont... Basta!
"Vad gällande jargiens sätt att finna syndarna och de onda häxorna så varierar nog till väga gång sättet, men allar spelar olika."
Visst gör de det. I Mitt Mundana så går inkvisitörerna t.e.x. inte ut och köttar ner styggelser med krell-spaz och heliga gadgets, vilket jag försökte belysa i mitt tidigare inlägg.
"Har dina R/p aldrig lyckats döda en vandöd så tycker jag du bör lugna din Necro-strid-sida lite"
Det har förekommit stridigheter mot vandöda under mina äventyr, ja, men köttandet har aldrig gått till överdrift (antalet überevilnekromantiker har ju trots allt gått ner de senaste åren då det numer finns många fler elaka sätt att tillförskaffa sig makt på...plus att de är så uttjatade som antagonister). Dessutom så skiljer sig t.e.x. mina vampyrer en hel del från de officiella lamiorna (*rys!*), och (nästan) samtliga konfrontationer mellan dem och RP har (nästan) slutat (nästan) oblodiga, faktiskt (med betoning på "nästan").
-Danne, vars värld är mer mörkgrå med stänk av blodrött och brunt istället för svart-vit.